Internationale ontwikkelingen maritiem

Gestart door Parera, 17/04/2018 | 18:32 uur

Harald

Nieuwe Braziliaanse helikoptercarrier in thuiswateren   ( dat is snel .. )

De nieuwe Braziliaanse helikoptercarrier is dit weekend in de wateren bij Rio de Janeiro gearriveerd. Het schip, PHM Atlantico, was op 1 augustus vertrokken vanuit Groot-Brittannië. De Atlantico is de voormalige HMS Ocean en werd eerder dit jaar voor slechts 84,6 miljoen pond door Brazilië gekocht. 

.../...

https://marineschepen.nl/nieuws/Nieuwe-Braziliaanse-helikoptercarrier-in-thuiswateren-260818.html

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: tentara71 op 25/08/2018 | 17:14 uur
Valt daar geen towed array op te schroeven? Kontje verlengen. Wordt ie misschien nog een halve knoop sneller van.

Geen idee...

MasterChief1971

Valt daar geen towed array op te schroeven? Kontje verlengen. Wordt ie misschien nog een halve knoop sneller van.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 25/08/2018 | 14:38 uur
Alleen voor de prijs al zou het aantrekkelijk zijn. Volgens mij is dit beste bang4bucks

Mijn idee. (al schiet het LCF concept tekort in ASW)

Huzaar1

Alleen voor de prijs al zou het aantrekkelijk zijn. Volgens mij is dit beste bang4bucks
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Alion Submitted Final Proposal For Canadian Surface Combatant Program



Alion Canada, a wholly owned subsidiary of Alion Science and Technology, headquartered in McLean, Va., is pleased to announce that they have submitted their final bid and compliance forms to the Canadian government for the Canadian Surface Combatant Program. This is a major milestone in the Canadian Surface Combatant procurement.procurement.

"We provide a world-class combatant that is a proven, affordable, off-the-shelf solution. Our offering is focused on the Royal Canadian Navy's stated requirements and will generate jobs and innovation across Canada," says Chief Operating Officer Bruce Samuelsen. He added that Alion is ready today to work with Irving Shipbuilding and the Canadian Government to get production underway and ships in the water as soon as possible.



Canada selected a Military-Off-the-Shelf (MOTS) procurement model to reduce cost, improve delivery schedules and meet performance requirements. In addition, the Royal Canadian Navy (RCN) developed an objective, comprehensive evaluation model to assess the ship and combat system.

The Alion solution is based on the De Zeven Provinciën-class frigate— a proven NATO vessel, built by Damen Schelde Naval Shipbuilding, with more than 10 years of operational excellence. Damen's knowledge and design-for-production experience is made available to Canada through their key role as part of Alion's team.

Alion's combat system solution is based on the world-class capabilities of ATLAS-Elektronik and Hensoldt Sensors. ATLAS brings an outstanding, globally renowned open architecture Combat Management System that readily accepts new and evolving technologies. Hensoldt's capability and experience in developing and fielding state-of-the art radars was central to meeting the unique Canadian requirements with a fielded, non-developmental radar. Other key suppliers include L3 Technologies Canada, Raytheon Canada Limited, DRS Technologies Canada Limited (DRS TCL) and Rheinmetall Canada Inc.

[Source: Navy Recognition ]

Parera

Citaat van: ARM-WAP op 23/08/2018 | 13:28 uur
1) Trend en evolutie...
De Russen geven zo enkele paar jaar ten laatste weer eens een statement vrij van een nieuw ontwerp van deze of gene carrier tijdens een Defensie-vakbeurs. Of een LHD... Of die Mega-kruiser.

Mooie tekeningetjes en maquettes... maar er wordt niets gebouwd. En als er al eens een kiel gelegd wordt van een eerste-in-de-reeks schip... dan duurt het bijna een decennium voordat deze eenheid te water gelaten en dan komt daar nog eens de afbouwtijd bij.
Ik denk dan b.v. aan de Neustrashimyy...
Ondertussen zijn hun werven wel druk bezig met nieuwe subs... en, vooral, met korvet- en OPV-grootte eenheden.

2) Geld... is hun grootste probleem. Ik denk niet dat het ligt aan de ontwerpbureaus.

3) Een Chinees CV(N) ontwerp voor de Russen
Mijn eerste gedachte daarbij is dat niet inzie waarom de Chinezen de Russen een CVN of zelfs een CV-ontwerp zouden "aanbieden" of "verkopen".
Maar eigenlijk speelt dat geen rol, want zelfs al zouden ze zoiets doen, dan nog komen die blauwdrukken gewoon terecht in dezelfde archiefkast van de modellen vermeld in Punt 1). Reden? Punt 2)  ;D

Dat is waar, maar is er een kans aanwezig dat Rusland op termijn een carrier besteld bij de Chinezen? Chinees ontwerp en Chinese bouw, ze hadden ook de Mistrals gekocht dus importeren is niet definitief nee bij de Russen. De Chinezen hebben wel de middelen om ze (snel) te bouwen, de vraag is inderdaad nog maar of de Chinezen daar op zitten te wachten om hun nieuwste speeltjes te delen met de Russen. Maar ze hebben wel voor bijna alles wat ze bouwen een export variant die net wat afwijkt van het ''origineel''.

ARM-WAP

1) Trend en evolutie...
De Russen geven zo enkele paar jaar ten laatste weer eens een statement vrij van een nieuw ontwerp van deze of gene carrier tijdens een Defensie-vakbeurs. Of een LHD... Of die Mega-kruiser.

Mooie tekeningetjes en maquettes... maar er wordt niets gebouwd. En als er al eens een kiel gelegd wordt van een eerste-in-de-reeks schip... dan duurt het bijna een decennium voordat deze eenheid te water gelaten en dan komt daar nog eens de afbouwtijd bij.
Ik denk dan b.v. aan de Neustrashimyy...
Ondertussen zijn hun werven wel druk bezig met nieuwe subs... en, vooral, met korvet- en OPV-grootte eenheden.

2) Geld... is hun grootste probleem. Ik denk niet dat het ligt aan de ontwerpbureaus.

3) Een Chinees CV(N) ontwerp voor de Russen
Mijn eerste gedachte daarbij is dat niet inzie waarom de Chinezen de Russen een CVN of zelfs een CV-ontwerp zouden "aanbieden" of "verkopen".
Maar eigenlijk speelt dat geen rol, want zelfs al zouden ze zoiets doen, dan nog komen die blauwdrukken gewoon terecht in dezelfde archiefkast van de modellen vermeld in Punt 1). Reden? Punt 2)  ;D

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 23/08/2018 | 12:04 uur
Ik zie ze eerder één of twee lichte carriers bouwen dan een bakbeest van meer dan >90K ton (wellicht lukt ze dat met Chinese hulp)

Nu de roebels nog.

Ik zou niet raar staan te kijken als de Russen een Chinees ontwerp kopen over enkele jaren en het zelf onder licentie gaan bouwen als de Chinezen een CVN hebben ontwikkeld.
2 van deze lichte carriers zijn goed mogelijk en ook haalbaar om de eerste tegen 2030 in gebruik te hebben genomen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 23/08/2018 | 11:45 uur
Projecten genoeg bij de Russen maar nu eerst maar eens beginnen aan de bouw van 1 van de geplande carriers.

Ik zie ze eerder één of twee lichte carriers bouwen dan een bakbeest van meer dan >90K ton (wellicht lukt ze dat met Chinese hulp)

Nu de roebels nog.

Parera


Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

HHI Lays Keel of Royal New Zealand Navy Future HMNZS Aotearoa Tanker

Hyundai Heavy Industries (HHI) laid the keel of the Royal New Zealand Navy (RNZN) future fleet tanker HMNZS Aotearoa. The ceremony took place on 13 August 2018 at HHI's Ulsan shipyard in South Korea.



HMNZS Aotearoa will replace the fleet tanker HMNZS Endeavour that decommissions next year after more than 30 years of loyal service. Aotearoa will boast state of the art design and capability features including ice-strengthening and 'winterisation' features for operations in Antarctica. She will also be able to carry 12 containers of supplies and have the ability to produce 100 tonnes of fresh water each day which will make her invaluable when providing humanitarian aid and disaster relief.

She will carry 8,000 tonnes of diesel fuel which is enough to 'fill up' a frigate like Te Mana or Te Kaha 13.87 times. And she'll be able to carry and operate a RNZAF NH90 helicopter. Aotearoa will have a core crew of 64 plus 11 flight crew.

The 24,000-tonne vessel is set to become the largest vessel ever operated by the Royal New Zealand Navy. It will be launched in March next year, and enter service in 2020.



HMNZS Aotearoa will be a world-first naval "Environship", with Hyundai using the Rolls-Royce Environship concept design under licence. The design incorporates a new wave-piercing hull, which reduces resistance and lowers fuel use, while its combined diesel electric and diesel propulsion plant has lower fuel emissions than older vessels.

The design and capabilities of HMNZS Aotearoa were announced by the Ministry of Defence in 2016. The cost includes the tanker's enhanced "winterisation" capabilities, such as ice-strengthening for operations in Antarctica, including resupplying McMurdo Station and Scott Base. HMNZS Endeavour is not Antarctic-capable.

New Zealand's Defence Minister Gerry Brownlee announced in July 2016 that HHI of South Korea won a contract to build and deliver a new tanker for the Royal New Zealand Navy. HHI beat rival DSME in the tender worth close to $500 million.

The original requirements as drafted by the New Zealand Navy included the capability of refuelling and sustaining the Joint Task Force both at-sea and from-the-sea as well as the ability to support ground forces, humanitarian assistance and disaster relief missions, primarily within the Pacific region.

[Source: Navyrecognition.com ]

Parera

Austal will build two 'Cape' patrol boats for Trinidad and Tobago



The Government of Trinidad and Tobago will acquire two police cars class Cape Australian shipyard Austal Ltd . The announcement was made by the prime minister of that South American-Caribbean island republic, Keith Rowley , on July 27, and was confirmed by the shipyard on the following 30th, in a press release.
At a press conference after visiting the headquarters of the Trinidad and Tobago Coast Guard ( TGCTs ) and tour the naval base Staubles Bay in Chaguaramas, the first Rowley Minister announced that the Cabinet had approved the purchase of two coast guard boats through a financing granted by the Government of Australia. Rowley did not specify the type of vessels to be acquired, but said they will be "smaller and cheaper than an OPV (Offshore Patrol Vessel)."
For its part, Austal confirmed the order to build two Cape- class patrol boats and said the amount of the negotiation is close to 100 million Australian dollars (73.8 million dollars), which will be financed by state Export Finance and Insurance Corporation (Efic).
The package includes, in addition to the two vessels, the maintenance and all the support. In addition, Austal will establish in Trinidad and Tobago a service center for the support of the two Cape , of the six type 30M fast patrol boats , supplied by the Australian shipyard to the TTCG in 2009, and any other type of vessel. 
The two Cape for Trinidad and Tobago will be built at the Henderson shipyard in Austal, located in Western Australia, and delivery is scheduled for mid-2020.
The class `Cape'
Ten units of the Cape class have been delivered, so far, to the Royal Navy of Australia and the Australian Border Force . They are vessels of 58.10 meters in length and aluminum hull. They have a range of 4,000 nautical miles and a patrol autonomy of 28 days. Its staff consists of 22 troops
Fleet
The Coast Guard is the naval component of the Defense Force of Trinidad and Tobago, which also has a land component, an air component and a Reserve Corps . For the rest, it is the most important naval force in the English-speaking island nations of the Caribbean.

Among the naval units, there is a multipurpose patrol boat of 80 meters in length and 1,000 tons of displacement built in China and delivered in September 2015, as well as twelve vessels acquired from Damen in April 2015: four Stan Patrol 5009 patrol boats , two Support vessels type Fast Crew Supplier 5009 and six speedboats type Interceptor 1102

In addition, among other patrol and service vessels , there are  six type 30M patrol boats built by Austal and received in 2009.

[Source: Info Defensa