Hoe fit voor AMO Natres?

Gestart door maverick9898, 30/12/2009 | 13:46 uur

maverick9898

Weten jullie toevallig ook op wat voor manier het fysiek intensief is? Er is nogal een verschil tussen korte sprintjes trekken en lange afstanden wandelen. Is het bijv. dat je een half uur lang moet hardlopen of loop je gewoon meer door het bos?

ZitStuk

de natres zeker niet direct smat. Zitten baasjes bij die fysiek beter inzetbaar zijn dan veel van de beroeps. wat ik bedoel is wat er gedaan wordt vanuit defensie om de mensen met blessures bij de reserve er weer bovenop te krijgen
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Nikehercules

Citaat van: Enforcer op 30/12/2009 | 21:07 uur
Bij de Natres komen is zwaarder, dan bij de Natres blijven.

Jij slaat hier de spijker op de kop.

Citaat van: hudinie op 30/12/2009 | 20:55 uur
nou....NATRES....dan praat je wel over de elite van de Nederlandse krijgsmacht...je weet toch wel hoe die gasten eruit zien ? staan altijd bij de amsterdam marathon en de damtotdamloop, egmond halve marathon..daar zorgen ze voor de veiligheid en dat alles goed verloopt.
Daar zitten geen atleten bij (op enkele na dan) een maat van mij is nu zwaar rug patient kan nauwelijks lopen (hardlopen dan) en hij zit nog gewoon bij de compangie in Amsterdam en is 6 weken geleden nog op oefening geweest. Ik denk dat als je dus 1 km kan hardlopen je al voldoet aan de eisen.

Dat marathon gebeuren wat je aanhaalt is natuurlijk geen ''core business'' maar een stukje werving, net als dat kl raceteam.
Maargoed, hoe sterk je fysiek ook bent kader het zorgt er wel voor dat iedereen zijn ''momentjes'' krijgt.
Natuurlijk is het geen elite eenheid maar het beeld wat jij hier schetst van de natres komt niet overeen met het mijne.

maverick9898

Citaat van: Enforcer op 30/12/2009 | 19:56 uur
Citaat van: maverick9898 op 30/12/2009 | 19:54 uur
Goed uitgerust zijn is ook iets waar ik reken mee moet houden; niet dat ik dat nog niet deed.

Wat doe je morgenavond?!  ;D ;)
Haha nou eigenlijk ben ik ziek dus niet zoveel(A).

Ontopic: Ik begrijp wel dat, in mindere of meerdere mate, zij het wel of niet denigrerend, de Natres AMO niet als iets zwaars wordt gezien;). Het is wel handig als mensen die er ervaring mee hebben antwoorden. Ik snap dat voor een Marinier (of w/e) de Natres AMO niks is;).

SMI de Boer

Natres automatisch iedereen smat?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

ZitStuk

En toch staat de clas bokaal in Havelte;) Maar wordt er dan geen CP/FIT gedaan dan bij Natres? En hoe zit dat daar met SMAT?
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Enforcer

En die zogenaamde enkelen hebben uitermate goed gepresteerd bij de CLAS bokaal.

Bij de Natres komen is zwaarder, dan bij de Natres blijven. Er wordt rekening gehouden met de klachten.

hudinie

nou....NATRES....dan praat je wel over de elite van de Nederlandse krijgsmacht...je weet toch wel hoe die gasten eruit zien ? staan altijd bij de amsterdam marathon en de damtotdamloop, egmond halve marathon..daar zorgen ze voor de veiligheid en dat alles goed verloopt.
Daar zitten geen atleten bij (op enkele na dan) een maat van mij is nu zwaar rug patient kan nauwelijks lopen (hardlopen dan) en hij zit nog gewoon bij de compangie in Amsterdam en is 6 weken geleden nog op oefening geweest. Ik denk dat als je dus 1 km kan hardlopen je al voldoet aan de eisen.

Enforcer

Citaat van: maverick9898 op 30/12/2009 | 19:54 uur
Goed uitgerust zijn is ook iets waar ik reken mee moet houden; niet dat ik dat nog niet deed.

Wat doe je morgenavond?!  ;D ;)

maverick9898

Goed om te horen Dudge! Voel ik me toch wat zekerder! Ga natuurlijk wel wat hardlopen om wel wat aan te kunnen! Goed uitgerust zijn is ook iets waar ik reken mee moet houden; niet dat ik dat nog niet deed. In ieder geval bedankt!

Enforcer

Gewoon ondergaan die AMO en zie zelf waar je staat. Je hebt nu immers toch geen voldoende tijd meer om je fatsoenlijk voor te bereiden. Met cluster 4 zou je je nergens druk over hoeven te maken. Moe word je vanzelf wel tijdens de AMO.

maverick9898

Beste mensen,

ik ga in januari AMO doen voor de Natres en ik vroeg me af hoe fit je hiervoor moet zijn. Ik ben natuurlijk gewoon goedgekeurd bij de keuring en had toen net cluster 4 (ik weet niet of iemand dit wat zegt?). Zelf ben ik niet super fit maar ook geen lapzwans ofzo. Had van iemand begrepen dat er best veel mensen aan meedoen die bijna geen fysieke inspanning leveren in het dagelijks leven, omdat ze ook een burgerfunctie hebben. Kan iemand hier misschien wat meer over vertellen? Ervaringen misschien?