Belgie (vervangings trajecten) luchtcomponent

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/02/2018 | 14:22 uur

Stoonbrace

Citaat van: Ros op 05/02/2019 | 14:45 uur
De beslissing is op 25 oktober officieel genomen om voor de F-35 te gaan. Dus alle contractuele onderhandelingen waren al gevoerd ? Dit is niet een eenvoudig 'contractje' die je er even tussen neus en lippen doorheen jast. Ik kan er nergens een bevestiging van vinden dat de opdracht formeel en voor de Belgen bindend is gegeven. Ook vreemd dat men niet met het groen licht van de regering op zak nog eens is gaan praten over de voorwaarden. Wil nog eens positief uitpakken voor de prijs etc.

Contrairement à ce qui est dit dans l'article, le contrat F-35 est bel et bien signé. Le 26 octobre déjà les ministres US-BEL ont signé le MOU. Le contrat (LOA) a été signé le même jour, tout comme l'accord avec l'industrie américaine (signé par les ministres Vandeput et Peeters)

Bron: Kolonel Harold Van Pee, projectleider vervangingstraject.

Robster

#636
Je ziet dit in het bedrijfsleven ook veel. Vooral private equity partijen zijn er goed in om weer terug te snoepen.

Sandgroper

Citaat van: Huzaar1 op 13/02/2019 | 16:15 uur
Je wilt dus met gemaakte afspraken, nu groen licht hebbende... terugkomen op deze gemaakte afspraken , om opnieuw te onderhandelen omdat je positie is verandert.
We weten allemaal dat je er een vreemde stijl op nahoud maar dit slaat toch alles.
Bij de Partij van de Arbeid een normale gang van zaken, waar al gemaakte deals gerust nog eens opengebroken worden.  Volgens de prominente VVD-er Hans Wiegel heeft zijn partij ervaren dat in (gemeente) coalities waarin ook de SP zat, wel woord hield.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 05/02/2019 | 14:45 uur
De beslissing is op 25 oktober officieel genomen om voor de F-35 te gaan. Dus alle contractuele onderhandelingen waren al gevoerd ? Dit is niet een eenvoudig 'contractje' die je er even tussen neus en lippen doorheen jast. Ik kan er nergens een bevestiging van vinden dat de opdracht formeel en voor de Belgen bindend is gegeven. Ook vreemd dat men niet met het groen licht van de regering op zak nog eens is gaan praten over de voorwaarden. Wil nog eens positief uitpakken voor de prijs etc.

Je wilt dus met gemaakte afspraken, nu groen licht hebbende... terugkomen op deze gemaakte afspraken , om opnieuw te onderhandelen omdat je positie is verandert.
We weten allemaal dat je er een vreemde stijl op nahoud maar dit slaat toch alles.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

@AirbusDefence

Citaat
We wanted to share with you some 📸 at our FAL in Seville.
Delivered by the @Airbus Beluga, here are the first major components of the #A400M for Luxembourg 🇱🇺 and Belgium 🇧🇪.
#WeMakeItFly #BehindTheScenes

https://twitter.com/AirbusDefence/status/1095593687587934208








Ros

#632
Citaat van: Stoonbrace op 05/02/2019 | 13:26 uur
Eind oktober 2018.

De beslissing is op 25 oktober officieel genomen om voor de F-35 te gaan. Dus alle contractuele onderhandelingen waren al gevoerd ? Dit is niet een eenvoudig 'contractje' die je er even tussen neus en lippen doorheen jast. Ik kan er nergens een bevestiging van vinden dat de opdracht formeel en voor de Belgen bindend is gegeven. Ook vreemd dat men niet met het groen licht van de regering op zak nog eens is gaan praten over de voorwaarden. Wil nog eens positief uitpakken voor de prijs etc.


Ros



Harald

GA-ASI Builds Industrial Collaboration Team in Belgium for MQ-9B SkyGuardian

General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI), the leading manufacturer of Remotely Piloted Aircraft (RPA) systems, radars, electro-optic and related mission systems, announced today that it has teamed with five Belgium-based businesses as part of an industrial collaboration effort with the Belgian aerospace and defense industry. Team SkyGuardian Belgium includes GA-ASI, SABCA, Thales Belgium, Esterline, DronePort, and satellite communication technology company Newtec.

The Government of Belgium recently announced the selection of MQ-9B SkyGuardian to meet the RPA requirements of Belgian Defense. GA-ASI's MQ-9B has also been selected by the Royal Air Force for its PROTECTOR RG Mk1 program.

"GA-ASI looks forward to working with our Belgian teammates to make the MQ-9B procurement a success," said Linden Blue, CEO, GA-ASI. "We are very pleased to be joined in this endeavor by SABCA, Thales, Esterline, DronePort, and Newtec."

GA-ASI and SABCA signed an MOU that outlines their cooperation for production and Maintenance Repair Operations (MRO) activities, including initial in-country entry into service and support for SkyGuardian. The MOU also covers production of the lightning-protected SATCOM radome for all MQ-9B SkyGuardian and SeaGuardian systems at SABCA Limburg. The parties intend to develop the first Europe-based MRO facility for MQ-9B actuators at SABCA in Brussels.

"SABCA's focus on MRO and upgrade of platforms and equipment positions our company as a strong industrial partner to GA-ASI for this endeavor," said Thibauld Jongen, CEO, SABCA. "We look forward to transferring our proven expertise in manned aircraft system integration, testing, qualification, and certification to ensure the success of Belgium's new RPA program."

GA‑ASI and Thales Belgium S.A. have signed an MOU to collaborate on RPA surveillance sensor data processing, exploitation, and dissemination (PED) solutions, including the integration of MQ-9B into Belgian military data networks. Thales Belgium has extensive experience providing intelligence, infrastructure, and PED capabilities to Belgian forces.

"RPA technology is critical to protecting the national security interests of countries around the globe," said Alain Quevrin, CEO, Thales Belgium S.A. "We look forward to sharing our technical and in-country expertise with GA-ASI as it seeks to support Belgium's current Medium-altitude, Long-range (MALE) RPA requirement."

As part of its European supply chain, the company procures Ground Control Station displays from Esterline in Flanders. "As a trusted and long-time partner of GA-ASI, Esterline is looking forward to equipping the SkyGuardian Ground Control Stations, thus supporting both GA-ASI and the Belgian Air Force," said Michel Potvin, president of Esterline Avionics Systems. "We are proud to be part of this new RPA program and are keen to further develop a joint roadmap together with GA-ASI, capitalizing on the ruggedized visualization expertise of our Kortrijk facility."

DronePort Incubator is the home for startups and research teams involved in the new, unmanned aviation market. The test facilities provide segregated airspace and the opportunity to test and demonstrate new UAV applications. DronePort will facilitate the identification of UAS-technology seed funding opportunities within Belgium.

"DronePort sees in this partnership with GA-ASI and the other partners a huge opportunity for the numerous start-ups and scale-ups in Belgium. The transfer of knowledge in this collaboration offers many new possibilities and strengthens the ecosystem around DronePort," said Mark Vanlook, CEO, DronePort.

The total economic value of Team SkyGuardian's efforts to Belgian industry is estimated to be in excess of €100 million over the life of the program.

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/199111/ga_asi-forms-industry-team-for-belgium%E2%80%99s-mq_9b-skyguardian.html

Lex


jurrien visser (JuVi op Twitter)


Stoonbrace


Huzaar1

Tjah, wel logisch. Er mogen nu geen handtekeningen worden gezet.

Wanneer stond dat van de M-fregat gepland? Indien dat niet voor de nieuwe verkiezingen zal zijn zal dat ook even wat tijd nemen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Bron is twijfelachtig. Iemand?

Belgiums US F-35 Fighter Purchase Put On Hold After Prime Ministers Resignation - Source - UrduPoint

https://www.urdupoint.com/en/world/belgiums-us-f-35-fighter-purchase-put-on-hol-512941.html#.XB4a26t4sdA.twitter