Centrion tank (particulier gebruik)

Gestart door Jeffrey, 26/06/2003 | 20:01 uur

greeny

Het schijnt me niet te lukken om er foto's bij te krijgen, maar hier staat in LaGleize Belgie dus nog een Koningstijger, die een beetje kapotgeschoten is aan de achterkant, vandaar de foto in front genomen.

[verwijderd door de beheerder]

greeny

Veel centurions zijn via domeinen naar Israel terug gegaan om opgevoerd te worden met diesels enzo en wel omdat een groot gedeelte in bruikleen is gegeven aan de KL middels de Marshall hulp en zodoende niet ons eigendom waren te noemen. De rupsbanden/onderstel konden niet tegen de hoge snelheden die behaald konden worden omdat ze geen zgn voorspanning bezaten en vielen dus in duigen voordat ze een schot konden lossen. :o

Hoe ik hier allemaal bijkom? Ik ben geboren op het OCC en opgegroeid met de "HMS Centurion" en heb nog een pistonpen/drijfstanglager en een kalibreersetje voor de .50 RMG in mijn letterbak 8)

Piedt

Citaat van: Jefferson op 07/02/2005 | 20:20 uur
Wat is er eigenlijk gebeurd met die honderden King Tigers? (Tiger II)

Er zijn er maar 489 Köning Tigers gemaakt, waarvan er 378 van zijn verwoest tijdens de oorlog zelf,

Na de oorlog hebben verschillende landen nog met Duits materiaal rond gereden (Frankrijk had bijv Panther's, Zweden Könings Tigers) deze zijn natuurlijk na enkele jaren gewoon gebruikt als Hard Doel, net zoals wij dat nu doen met bijv oude PTRL's, M113 C&V enz.



Foto van een Zweedse Könings Tiger in 1947

DRDRAGO

waarschijnlijk testopjecten / omgesmolten/ targets enz enz
I'm the good, the bad and you're just ugly

Jeffrey

Wat is er eigenlijk gebeurd met die honderden King Tigers? (Tiger II)

Dirites

 op de zwarte markt van rusland kan je allemaal van dat soort dingen kopen, van tanks tot Migs 8)

civiel

de laatste zou toch wel mogen.....als er geen wapens op zitten , dan waarom niet?

Gert

#12
Dit nix ;D

Of deze ;D

Nog 1 tje dan

a340-600

Probleem is niet het aanschaffen maar het in Nederland hebben van een dergelijk wapentuig. Dus ik begrijp eigenlijk niet waarom iemand het probeerd. Weet dat een mig makkelijker is dan een tank. Zelfs voor een mig dien je al hemel en aarde te bewegen

Robert

kennisen van mijn opa en oma, die gaan heel regelmatig naar hongarijen, en die hebben daar een mig-21 gekocht (voor een auto dealer daar in het dorp), maar hun zeiden dat tanks daar ook veel werden verkocht. De vervoerskosten van die mig waren groter dan het bedrag dat er voor is neergelegd:P

Die tanks kosten daar ook bijna niks volgens mij, als ik het goed had zat het voor een werkende tank nog onder de 10.000

zal nog wel eens even navragen.
Pain is temporary, glory lasts forever!

Hab

Dat geval van die centurion was wel een beetje extreem.. die vent had zelfs een MIG gereed staan. Een soort "Bommen Berend" dus.

Als je een tank wilt opknappen dan kun je beter naar engeland verhuizen. Ooit op Discovery iets gezien van iemand die een lichte tank helemaal geel had gespoten en er midden in Londen tijdens het spitsuur ermee naar z'n werk pruttelde

a340-600

Dit is wat er officieel gezegd wordt  over wapens in NL:

Legermensen proberen intussen het gevaarte te starten. ,,Is het geen plaatje?'', verzucht een van hen. ,,Maar het blijft bizar. Zulke tanks hadden we vroeger ook. Ze zijn niet kapot te krijgen. Starten, granaat erin en hup, schieten maar!'' En daar zit hem de crux, want het is Nederlanders verboden voorwerpen te bezitten die zelfs maar op een wapen lijken, laat staan een vrijwel complete legertank.

a340-600

En ik denk dat het probleem ook niet de munutie is maar meer het lompe apparaat als hij gaat inparkeren en de fiat panda van de buren opzij drukt. Om nog maar niet te spreken over schade aan de weg of een eventuele poging om een bank te overvallen.

Marvin

ik denk dat 105mm anti tank munitie toch niet  zo eenvoudig  verkrijgbaar is uit de Wehkamp catalogus...  :-\
confused...? so am i....

Kleintje Pils

Was er niet pas nog een Centurion in beslag genomen bij iemand omdat die hem had opgknapt en er mee ging rijden? Ik denk dat je dus niet zo een twee drie zo'n ding mag hebben. Het scheen dat deze zo goed was dat ie geschutsklaar was ;D
Mzzls Remco