Defensie redt Special Olympics met militairen

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 29/05/2012 | 21:20 uur

onderofficier

Citaat van: Ace1 op 29/05/2012 | 22:00 uur
Er zijn toch genoeg werkelozen die momenteel niets te doen hebben, wilt men niet dan kort men de uitkering maar in.

Alsof ze zitten te wachten op on-ge-ïntresseerde mensen.....  een militair kan je nog wat corrigeren.

Toen ik in de ww zat mocht ik trouwens géén vrijwilligswerk doen*    het kan zijn dat eea verandert is.
De hele dag in de kroeg zitten, dat mocht ik wel.............. niet dat ik me wat van die regel* aantrok.......maar ik zou gekort worden als ik betrapt zou worden.......

Misschien willen veel mensen wel, maar zijn niet op de hoogte van waar er vrijwilligers worden gevraagd.

En trouwens wat is er mis om als werkende vrijwilligerswerk te doen?   Ik doe het nog steeds.   Ik neem er nog vrij voor ook.  Waar is de eigen verantwoordelijkheid voor de maatschappij?    (of doe je al "genoeg" voor de maatschappij?)     
Het is verdomd makkelijk om alles maar op anderen werklozen te schuiven.....     

Als ik je goed begrijp ga jij als je werkloos wordt (niet te hopen) accepteren dat je voor alle ongein wordt ingezet. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ace1

#8
Citaat van: Lex op 29/05/2012 | 21:54 uur
Ace1, in het verlengde van je opmerking, klik hier.

Een Nederlandse Paralympics  dus?

Ik trek mijn woorden in, excuses hiervoor.

Ace1

Citaat van: irma op 29/05/2012 | 21:56 uur
We gaan t denk ik nog druk krijgen als we elke evenement waarvoor de organisatie niet genoeg vrijwilligers op de been kan brengen gaan uithelpen. Ben heel erg benieuwd op basis van welke argumenten hiertoe is besloten.

Er zijn toch genoeg werkelozen die momenteel niets te doen hebben, wilt men niet dan kort men de uitkering maar in.

irma

We gaan t denk ik nog druk krijgen als we elke evenement waarvoor de organisatie niet genoeg vrijwilligers op de been kan brengen gaan uithelpen. Ben heel erg benieuwd op basis van welke argumenten hiertoe is besloten.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Lex

Citaat van: Ace1 op 29/05/2012 | 21:49 uur
Persoonlijk zie ik het nut van de Special Olympics niet in omdat er al een Paralympics in Londen wordt gehouden dit jaar.
http://www.london2012.com/paralympics/sports/index.html
Ace1, in het verlengde van je opmerking, klik hier.

Cigarz

Niks te nadele van de Special Olympics (ik denk dat menig collega daar prima tot z'n recht komt), maar het is wel opmerkelijk, gezien de houding van Defensie tov een van oorsprong militair evenement als de Nijmeegse Vierdaagse...

Ace1

Persoonlijk zie ik het nut van de Special Olympics niet in omdat er al een Paralympics in Londen wordt gehouden dit jaar.

http://www.london2012.com/paralympics/sports/index.html

Lex


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Defensie redt Special Olympics met militairen

Laatst gewijzigd: dinsdag 29 mei 2012 - 20:27 | Auteur: Rob Bartol

Peter van Dreumel van de Special Olympics

DEN BOSCH - Defensie gaat de Special Olympics in Den Bosch ondersteunen met militairen. Door het afhaken van veel vrijwilligers op het laatste moment, had de organisatie een tekort aan begeleiders en beveiligers in de avond en nachturen.

Aan de Special Olympics doen tweeduizend sporters mee met een beperking. Bijna alle sporters en begeleiders slapen tijdens het driedaagse sportfeest ook twee nachten in de Brabanthallen.

Veiligheid
Om de veiligheid en begeleiding van de sporters ook 's avonds en 's nacht te kunnen garanderen is op verzoek van de organisatie Defensie bijgesprongen.

In de avond en nachturen nemen vijftig militairen de begeleiding van de sporters en de beveiliging van de mega-slaapzaal voor hun rekening. In één van de hallen worden op dit moment units gebouwd, waar twee of tien bedden in kunnen. In totaal komen er tweeduizend bedden te staan.

Opening
De officiële opening van de Special Olympics wordt vrijdagavond ook bijgewoond door de Minister van Sport: Edith Schippers.

Eerste publicatie: dinsdag 29 mei 2012 - 17:45

http://www.omroepbrabant.nl/?news/175080702/Defensie+redt+Special+Olympics+met+militairen.aspx