De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

Nina22

Goededag iedereen,

Welke testen moet je ondergaan om vlieger te worden bij de KLU?
Zijn dat dezelfde testen die je doet als je vlieger wilt worden bij de marine? Ik kom iedere keer uit op de site van de marine. Dus hier mijn vraag.

MVG Nina

Enforcer

Citaat van: Denjabi op 07/06/2010 | 15:53 uur
Hey allemaal,

Ben net nieuw hier op dit forum,
Ik zit nu in HAVO-4 en na de zomer HAVO-5, graag zou ik na mijn HAVO solliciteren naar de functie ''Vlieger'', om mijn kansen te vergroten doe ik aan vlieglessen. Mijn vraag is nu... ''wanneer zou ik dan met de selectie moeten beginnen?''... aangezien ik telkens ''Augustus'' start opleiding, zie terugkomen... Ik zelf heb het idee dat als ik in mei 2011 dan solliciteer en dan door de gehele procedure moet... ik wel een maandje of 6 bezig ben... klopt dit ?


Alvast bedankt !;)

ASAP aanmelden. Het traject kan behoorlijk lang duren. Mocht je ondertussen niet geschikt worden verklaard heb je ook nog even de tijd om over iets anders na te denken. Ander val je na HAVO-5 mogelijk in een gat.

Lex

Gezien de huidige perikelen in de organisatie, dank ik dat je niet vroeg genoeg kunt beginnen. Het hangt er ook vanaf wat je voorkeur is... F-16 of helicopters.

Denjabi

Hey allemaal,

Ben net nieuw hier op dit forum,
Ik zit nu in HAVO-4 en na de zomer HAVO-5, graag zou ik na mijn HAVO solliciteren naar de functie ''Vlieger'', om mijn kansen te vergroten doe ik aan vlieglessen. Mijn vraag is nu... ''wanneer zou ik dan met de selectie moeten beginnen?''... aangezien ik telkens ''Augustus'' start opleiding, zie terugkomen... Ik zelf heb het idee dat als ik in mei 2011 dan solliciteer en dan door de gehele procedure moet... ik wel een maandje of 6 bezig ben... klopt dit ?


Alvast bedankt !;)

smittie

Citaat van: henkvdwielen op 08/04/2010 | 14:13 uur
Hallo allemaal,

Ik had een aantal vragen aan jullie.
Welk cluster moet je halen bij de Korte Officiers opleiding tot OGRV en welke bij de Korte Officiers opleiding tot Officier Inlichtingen en Veiligheid?
Zijn lenzen of bril toegestaan bij een van deze twee opleidingen?
Deze informatie kan ik namelijk niet vinden op het internet.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Henk

Alle OGRV functies zijn Cluster 4 zover ik weet
Officier inlichtingen denk ik Cluster 2 (maar dit is denkelijk fout weet het namelijk niet zeker)

ps is het mogelijk dat als je cluster 2 haalt en 4 jaar erna naar een cluster 4 funtie solliciteert de keuring kan doen voor cluster 4 te halen?

henkvdwielen

#309
Hallo allemaal,

Ik had een aantal vragen aan jullie.
Welk cluster moet je halen bij de Korte Officiers opleiding tot OGRV en welke bij de Korte Officiers opleiding tot Officier Inlichtingen en Veiligheid?
Zijn lenzen of bril toegestaan bij een van deze twee opleidingen?
Deze informatie kan ik namelijk niet vinden op het internet.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Henk

Enforcer

Ik denk dat het afhankelijk is van waardoor je in de schulden bent gekomen. Als je hebt moeten lenen voor een studie is het heel wat anders als wanneer je er van overtuigd was dat je het nodig had om je auto te tunen. Heeft een beetje te maken met verantwoordelijkheidsgevoel, stukje risico inschatting.

Tip: ASAP proberen af te lossen.

Barca2010

#307
Beste users,

Ik heb mij aangemeld bij de Koninklijke Luchtmacht voor een functie als onderofficier.
Helaas heb ik wel een aantal schulden openstaan ongeveer 4.000 euro.

Nu heb ik op deze forum gelezen dat sommige hierdoor op afgekeurd werden.
Weten jullie hier meer over ?

Bij voorbaat bedankt !
Tips & advies altijd welkom

samsammy

Ja, hier kan je vanuit gaan. Als je niet op de site kunt solliciteren hebben ze op dat moment geen mensen nodig voor de desbetreffende functie. Nu weet ik toevallig dat ze de komende jaren (sowieso 2) alleen maar lang modellers aan zullen nemen(of ook niet, maar kort modellers sowieso niet). De lang modellers komen alleen op in augustus, kort modellers in zowel februari als augustus.

Mvgr.

Lombo

Dit jaar doe ik mijn vwo-eindexamen en ik zou graag willen solliciteren voor de functie van Officier Inlichtingen en Veiligheid. Helaas kan ik niet solliciteren op de website van de KLu. Moet ik er nu vanuit gaan, dat de volgende start van de opleiding pas in augustus 2011 is? Of start de opleiding meerdere keren per jaar?

Alvast bedankt!

Enforcer

Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar. Je moet gewoon scoren in de hoogste functie catagorie. Scoor je ergens minder, dan kun je in een lager cluster terecht komen en dan gaat het OGRV verhaal niet door. Je zult dus bij elke test maximaal moeten gaan.

Daarnaast krijg je als officier in spe een aantal aanvullende testen.

sandervk1

Beste lezers,

Onlangs heb ik een voorlichting bijgewoond van de luchtmacht. Ik heb gesolliciteerd voor de functie officier OGRV en heb binnenkort de keuring.

Wat ik echter nergens kon vinden op de diverse fora en wat ook bij de voorlichting niet duidelijk is geworden, is welke cluster je bij de keuring moet halen.

Duidelijk is wel dat de keuring voor iedereen hetzelfde is, of je nu voor een officiersfunctie of soldaatfunctie solliciteert. Wat me echter niet duidelijk is geworden is of de criteria  voor de functie soldaat en officier hetzelfde zijn.

Daarnaast wordt er gekeurd of verschillende vlakken, uithoudingsvermogen, kracht in armen en benen en rug... maar is het zo dat je op alle vlakken een bepaalde cluster moet halen of bijvoorbeeld alleen op uithoudingsvermogen?

Ik heb de topics over dit onderwerp doorgespit, maar ben het antwoord nergens tegengekomen, vandaar een nieuw topic.

Ik hoop dat er mensen zijn die antwoord hebben op mijn vragen! Alvast bedankt!

Defensieforum

Citaat van: nick op 11/12/2009 | 11:51 uur
ik ben afgekeurd voor een jaar omdat ik een schuld heb (kleine schuld) dit kan ik binnen een jaar afbetalen en je hebt hier een bewijs van dat je afbetaald hebt kan je dan binnen een jaar weer  sociliteren bij defensie (klu).


kan dat binnen een jaar? weer gekeurd worden?

Ros

Een oordeel kan hier niet worden gegeven omdat er niet bekend is om welke type schuld het gaat en de hoogte van de schuldlast.  Defensie zal natuurlijk niet moelijk doen over een hypotheek of andere lening die op een "normale" manier kan worden betaald. Ik denk dat er een groot deel  van het Defensie personeel een hypotheekschuld (wie niet....) heeft.

dhc

Omdat je dan volgens Defensie "chantabel' kan zijn. Vergeet niet dat je bij Defensie altijd in een positie zit die door anderen misbruikt kan worden.
Verder vind ik het nogal een drastische maatregel.....
never give up!