De toekomst van NATO

Gestart door Lex, 14/10/2010 | 16:43 uur

Ros

#777
Citaat van: Lex op 11/01/2019 | 22:45 uur
Ook hier gaat het om begripsvorming.
Bij 'joint army' is er sprake van een verregaande vorm van samenwerking/integratie, maar behouden de landen het recht om een inzet niet te ondersteunen.
Het is dus heel wat anders dan een EU army.

Ik geloof ook dat de EU deze kant op gaat. Verregaande samenwerking op diverse gebieden met behoud van nationale besluitvorming als het op inzet aankomt. Heel veel politici zijn hier groot voorstander van. Kwestie van aansluiten bij de grote jongens, Duitsland en de Fransen.

Lex

Ook hier gaat het om begripsvorming.
Bij 'joint army' is er sprake van een verregaande vorm van samenwerking/integratie, maar behouden de landen het recht om een inzet niet te ondersteunen.
Het is dus heel wat anders dan een EU army.

Admiral Halsey

Op Germany admits EU is already building a 'united' army - thanks to France:

CitaatGermany's defense minister has revealed a controversial European joint army is "already taking shape"- thanks to her French allies.

Germany and France are now the "driving forces" in European defense and they would stand together in the face of any land assault, said Ursula von der Leyen.

Zie ook 'WE NEED TO DEFEND OURSELVES' Germany admits the EU is already building a 'united' army.

Admiral Halsey

'Duits leger werft militairen uit andere EU-landen':

CitaatHet Duitse leger wil het personeelstekort wegwerken door militairen te werven uit andere EU-landen. Defensieminister Ursula von der Leyen mikt vooral op in Duitsland wonende Polen, Italianen en Roemenen, meldt Der Spiegel.

De Duitse regering zei vorig jaar al dat de Bundeswehr vanwege de Russische dreiging in 2024 moet zijn gegroeid van 179.000 naar 198.000 militairen. Ook zou de druk meespelen van de Amerikaanse president Trump op andere NAVO-landen om de defensie-uitgaven op te schroeven

Huzaar1

Als je het nieuws een beetje hebt bijgehouden weet je dat juist sinds de inval in georgie alles is verandert bij de Russen. Hele club is gereorganiseerd sinds.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

DvdW

#772
Vergeet niet dat de Russische krijgsmacht door de jaren heen ook niet stilstaat. De Rus die Tjetenië binnenviel is niet dezelfde als in de tijd van Zuid Ossetetie. En ze zijn  ook inmiddels al weer 10 jaar verder.

Zie ook: https://mwi.usma.edu/wp-content/uploads/2018/03/Analyzing-the-Russian-Way-of-War.pdf
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Oorlogsvis

Citaat van: Huzaar1 op 14/12/2018 | 20:23 uur
Dat komt omdat je een Russische troep een kant op trappen zonder echt duidelijk doel in een zeer haatdragende omgeving iets heel anders is dat de bende loslaten in deep-operations offensieven waar de hele club van ze daadwerkelijk voor op ingericht is.
Maar dan krijgen ze net zoals in Georgie / zuid Ossetie te maken met veel materiaal uitval.

Huzaar1

Citaat van: Oorlogsvis op 14/12/2018 | 20:21 uur
Ach....dat is natuurlijk complete onzin...toen de RUSSEN Tjetjenie gingen aanvallen hadden ze de grootste moeite...ook toen ze Georgie binnenvielen hadden ze
grote problemen met hun materieel. En dan zouden ze de hele NAVO wel aankunnen ? ...geloof er niets van.

Dat komt omdat je een Russische troep een kant op trappen zonder echt duidelijk doel in een zeer haatdragende omgeving iets heel anders is dat de bende loslaten in deep-operations offensieven waar de hele club van ze daadwerkelijk voor op ingericht is.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Citaat van: Admiral Halsey op 14/12/2018 | 18:34 uur
De NAVO is in het nadeel als Rusland besluit aan te vallen:
Ach....dat is natuurlijk complete onzin...toen de RUSSEN Tjetjenie gingen aanvallen hadden ze de grootste moeite...ook toen ze Georgie binnenvielen hadden ze
grote problemen met hun materieel. En dan zouden ze de hele NAVO wel aankunnen ? ...geloof er niets van.

Admiral Halsey

De NAVO is in het nadeel als Rusland besluit aan te vallen:

CitaatDe NAVO kan niet op tegen Rusland, zo kopte het AD. Die uitspraak zou gedaan zijn bij een briefing van Tweede Kamerleden door topambtenaren van het ministerie van Buitenlandse Zaken en Defensie.

A.J.

Ik mag er vanuit gaan dat we het wel een beetje netjes houden?

A.J. Forumbeheer

Huzaar1

#766
Citaat van: Lex op 12/12/2018 | 22:19 uur
Wat is dat nou weer voor een reactie? Het komt nu over alsof Huzaar1 alle beleidswetenschappen beheerst en als daar onderbouwing gevraagd wordt uit pure belangstelling dan komt er een degenererend antwoord over.
Wees dan correct en plaats geen berichten waar vragen over kunnen komen.
Maar ik zal gezien voorgaande een WOB verzoek doen.

Wat is dit nu voor onzin. Alsof je geen uitspraken mag doen op basis van je kennis.
Ik heb nu eenmaal op verschillende plekken gezeten waardoor ik toegang kreeg of zocht hiernaar omdat ik mijn carrière vormgeef. Enkele forumleden kennen me, kunnen wel verifiëren wat ik doe, heb gedaan en zo niet dan is dat ook helemaal prima natuurlijk. Nogmaals, dat interesseert me niet. Ik ben nog niet te betrappen geweest op een leugen, of profetie die niet is uitgekomen volgens mij en heb al genoeg gedeeld wat uiteindelijk wel zo is verlopen, schat het zelf op waarde en doe er mee wat je wilt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 12/12/2018 | 22:03 uur
Natuurlijk kan dat, dat kan met alles wat ik zeg. Ik bezit de informatie posities om deze uitspraken te kunnen maken en doen. Wat jij er mee doet dat interesseert me echt geen drol. Gaat het nergens landen en wordt dergelijke informatie niet op waarde geschat dempt het vanzelf, gaat het forum vast een stuk beter van worden.
Wat is dat nou weer voor een reactie? Het komt nu over alsof Huzaar1 alle beleidswetenschappen beheerst en als daar onderbouwing gevraagd wordt uit pure belangstelling dan komt er een degenererend antwoord over.
Wees dan correct en plaats geen berichten waar vragen over kunnen komen.
Maar ik zal gezien voorgaande een WOB verzoek doen.

Huzaar1

#764
Citaat van: Lex op 12/12/2018 | 20:45 uur
Dank voor dit antwoord. Het betreft dus een intern onderzoek, welke niet gedeeld is met de 'buitenwereld'.
De representativiteit kan dus in twijfel worden getrokken.

Natuurlijk kan dat, dat kan met alles wat ik zeg. Ik bezit de informatie posities om deze uitspraken te kunnen maken en doen. Wat jij er mee doet dat interesseert me echt geen drol. Gaat het nergens landen en wordt dergelijke informatie niet op waarde geschat dempt het vanzelf, gaat het forum vast een stuk beter van worden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: Lex op 12/12/2018 | 20:45 uur
Dank voor dit antwoord. Het betreft dus een intern onderzoek, welke niet gedeeld is met de 'buitenwereld'.
De representativiteit kan dus in twijfel worden getrokken.

De slager die het eigen vlees keurt.....als de uitkomst zo positief is als genoemd was Defensie de eerste geweest die met met toeters en bellen wereldkundig had gemaakt.

Wat het publiek er van denkt zal deels wel overeenkomen hoe men denkt over de Zorg. Het moet zeer goed zijn maar het moet de burger niet te veel gaan kosten, denkend aan de eigen bijdrage.

Het realistisch plan waar Den Haag mee naar buiten komt kan je met een beetje voorstellingsvermogen wel invullen. Defensie Nota 2018 - ...... VII. Met andere woorden, over het hek kieperen naar de volgende regering(en). "De splijtzwam" gaat in deze regeerperiode geen  impopulaire maatregelen meer nemen. Bang als zij zijn voor schade aan partijbelangen.