Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#2096
Citaat van: A.J. op 19/07/2016 | 22:52 uur
Bizar gewoon... Met dit soort collega's heb je geen vijanden meer nodig.

Handig is anders... maar ja, de genoemde, maar niet harde, 2,5 miljard euro vertegenwoordigd ook de aanschaf van 24 F35 en in de ogen van de KLu komt men die ook minimaal tekort om te komen tot een 1 op 1 vervanging van de huidige - op papier - 61 F16's.

Men kan zich beter focussen op meer budget uit Den Haag dan op vliegen afvangen van de interne concurrentie.

De KM heeft ooit politiek hoog spel gespeeld met haar P3C's.... we kennen helaas allen de afloop.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 19/07/2016 | 22:49 uur
Ik heb geen idee wat zijn huidige rang is en dat interesseert mij totaal niet. Maar hij vertolkt wel, via het blauwe vogeltje, een mening betreffende de vervanging van de onderzeeboten, die voorzichtig uitgedrukt, de mening van velen bij de KLu is.

Een reden waarom ik het niet zal nalaten om hem daar op aan te spreken.

Ieder voor zich is blijkbaar bij velen het motto geworden, wel begrijpelijk gezien de immer dalende budgeten... dat men zich daarmee, icm met de "can do" mentaliteit, bij de fondsen verstrekker langzaam maar zeker buitenspel zet is blijkbaar nog niet doorgedrongen.

Waar twee vechten om één been gaat de derde.....

A.J.

Citaat van: Lex op 19/07/2016 | 22:49 uur
Ik heb geen idee wat zijn huidige rang is en dat interesseert mij totaal niet. Maar hij vertolkt wel, via het blauwe vogeltje, een mening betreffende de vervanging van de onderzeeboten, die voorzichtig uitgedrukt, de mening van velen bij de KLu is.

Bizar gewoon... Met dit soort collega's heb je geen vijanden meer nodig.

Lex

Citaat van: A.J. op 19/07/2016 | 22:37 uur
Hij is toch kolonel?
In mijn ogen ben je wel erg kortzichtig dan als gebreveteerde...
Ik heb geen idee wat zijn huidige rang is en dat interesseert mij totaal niet. Maar hij vertolkt wel, via het blauwe vogeltje, een mening betreffende de vervanging van de onderzeeboten, die voorzichtig uitgedrukt, de mening van velen bij de KLu is.

A.J.

Citaat van: Lex op 19/07/2016 | 22:28 uur
Tot voor kort was hij bij het project betrokken als Hoofd Afdeling Jachtvliegers; nu is hij leerling/student bij NLDA ikv een [mogelijke] volgende streep.
Zijn insteek is het feit dat de KLu in meer dan de afgelopen 20 jaren operationeel is ingezet voor missies en dat als enige van de Krijgsmachtdelen. In het verlengde daarvan beschouwt hij dat in de toekomst de inzet van de KLu, als enige van de Krijgsmachtdelen, van wezenlijk belang zal zijn tijdens missies. "Airpower".
Don't shoot me, maar zijn kijk op de NL krijgsmacht is op die stoel geleesd.

Hij is toch kolonel?

In mijn ogen ben je wel erg kortzichtig dan als gebreveteerde...

Lex

Citaat van: A.J. op 19/07/2016 | 20:10 uur
Ik zit me trouwens wel mateloos te irriteren aan die Hendriksma op Twitter mbt dit verhaal. Nu gaat hij helemaal van god los maar owee als je aan de JSF komt...
Tot voor kort was hij bij het project betrokken als Hoofd Afdeling Jachtvliegers; nu is hij leerling/student bij NLDA ikv een [mogelijke] volgende streep.
Zijn insteek is het feit dat de KLu in meer dan de afgelopen 20 jaren operationeel is ingezet voor missies en dat als enige van de Krijgsmachtdelen. In het verlengde daarvan beschouwt hij dat in de toekomst de inzet van de KLu, als enige van de Krijgsmachtdelen, van wezenlijk belang zal zijn tijdens missies. "Airpower".
Don't shoot me, maar zijn kijk op de NL krijgsmacht is op die stoel geleesd.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 19/07/2016 | 20:10 uur
Ik zit me trouwens wel mateloos te irriteren aan die Hendriksma op Twitter mbt dit verhaal. Nu gaat hij helemaal van god los maar owee als je aan de JSF komt...

Het is me opgevallen en m.i. heb ik hem reeds gepast geantwoord.

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 19/07/2016 | 13:42 uur
De absurditeit van de A-brief vervanging onderzeebootcapaciteit - Deel 2

Door: Jaime Karremann
Laatst aangepast: 19-07-2016

Deel 2 over de A-brief. Een brief die het vloeiende begin moest zijn van een complex en langdurig project, maar dat geenszins is. Geen brief zo tegenstrijdig als de A-brief vervanging onderzeebootcapaciteit. 

http://marineschepen.nl/opinie/de-absurditeit-van-de-A-brief-deel-2.html

Ik zit me trouwens wel mateloos te irriteren aan die Hendriksma op Twitter mbt dit verhaal. Nu gaat hij helemaal van god los maar owee als je aan de JSF komt...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

De absurditeit van de A-brief vervanging onderzeebootcapaciteit - Deel 2

Door: Jaime Karremann
Laatst aangepast: 19-07-2016

Deel 2 over de A-brief. Een brief die het vloeiende begin moest zijn van een complex en langdurig project, maar dat geenszins is. Geen brief zo tegenstrijdig als de A-brief vervanging onderzeebootcapaciteit. 

http://marineschepen.nl/opinie/de-absurditeit-van-de-A-brief-deel-2.html

Huzaar1

Ik snap dat ook niet, maar dat vraag ik me bij zoveel artikels af.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zeewier

Citaat van: Lex op 14/07/2016 | 22:07 uur
Deze posting heeft niets te maken met het onderwerp betreffende de vervanging van de onderzeeboten vd Walrusklasse, maar betreft nieuwsbrieven van het team belast met het onderhoud en instandhouding van de onderzeeboten.
Zie: http://mi-ozb.weebly.com/
Heb er toch een beetje moeite dat dit vrij online staat. Nu weet toch iedereen wie er aan werkt en waar, waarmee, toebehoren, leveranciers. Niet te veel kruimels uitstrooien.

Ros

Citaat van: DvdW op 15/07/2016 | 12:30 uur
Maar o o o,  wat gaat dit dossier lekker. Iedereen is voor. Geld is geen probleem. Wat zou er nou mis kunnen gaan......  :silent: :cute-smile:

Positief blijven......... :cute-smile:

DvdW

Maar o o o,  wat gaat dit dossier lekker. Iedereen is voor. Geld is geen probleem. Wat zou er nou mis kunnen gaan......  :silent: :cute-smile:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Harald

De absurditeit van de A-brief vervanging onderzeebootcapaciteit

Een maand geleden stuurde minister van Defensie Jeanine Hennis de langverwachte A-brief voor de vervanging van de Walrusklasse naar de Tweede Kamer. Het leek allemaal zo mooi. Hennis had haar werk gedaan, het onderzeebootproject kon beginnen aan de volgende fase en de media berichtten kort en neutraal op de brief. Lekker ontspannen de zomer in. Maar niet heus, want de brief is een gedrocht van een compromis geworden, met als resultaat vertraging, verspilling en verwarring.


.../...

http://marineschepen.nl/opinie/de-absurditeit-van-de-A-brief.html

Lex

Deze posting heeft niets te maken met het onderwerp betreffende de vervanging van de onderzeeboten vd Walrusklasse, maar betreft nieuwsbrieven van het team belast met het onderhoud en instandhouding van de onderzeeboten.
Zie: http://mi-ozb.weebly.com/