Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

Jellington

De vraag is natuurlijk of je bij extreem hondenweer uberhaubt een RHIB wil inzetten...

Harald

Persoonlijk zonder enige technische onderbouwing zegt mijn gevoel dat een slipway makkelijker is om een RHIB binnen te halen dat met een uitschuifbare telescooparm.

Elzenga

Citaat van: Poleme op 12/11/2014 | 01:42 uur
In de Absalon klasse en in het Littoral Combat Ship heeft men niet gekozen voor een "slipway".  Maar voor een telescoop kraan, die de bij-boten door grote deuren lanceren of inschepen.
Waarom?  Een slipway neemt veel meer ruimte in en een slipway is bij ruwere zee sneller onbruikbaar dan bij de telescoopkraan.

Bemanning op een Ned. Kustwacht Stan Patrol 4207 denkt er net zo over.  Het kost teveel ruimte en de slipway op de Stan Patrol 4100's in de West kunnen opereren tot windkracht 7.
Interessante info...want ik dacht juist dat een slipway tot hogere seastates bruikbaar was en niet de telescoopkraan aan de achterzijde. De Denen hebben weer wel een slipway aangebracht op hun Knud Rasmussen-klasse.

Wat het beste werkt dus op de door mij beoogde opvolger voor het M-fregat.

dudge

Citaat van: Poleme op 12/11/2014 | 01:42 uur
In de Absalon klasse en in het Littoral Combat Ship heeft men niet gekozen voor een "slipway".  Maar voor een telescoop kraan, die de bij-boten door grote deuren lanceren of inschepen.
Waarom?  Een slipway neemt veel meer ruimte in en een slipway is bij ruwere zee sneller onbruikbaar dan bij de telescoopkraan.

Bemanning op een Ned. Kustwacht Stan Patrol 4207 denkt er net zo over.  Het kost teveel ruimte en de slipway op de Stan Patrol 4100's in de West kunnen opereren tot windkracht 7.

Het is wel heel erg snel! En waar een stan 4100 relatief klein is, heeft een schip van >4000ton genoeg ruimte, als er voor wordt gekozen.

Poleme

Citaat van: Harald op 11/11/2014 | 14:25 uur
DIMDEX 2014 Qatar      Damen XO- Crossover  (....)

Waarschijnlijk al hier ook geplaatst, maar de reden waarom ik het laat zien is de Multi functionaliteit van het achterdek (het X-deck concept), met de multi-mission bay met slipway. Dit wordt mooi getoond op 5:53, maar ook in het begin van de presentatie om 1:48 en 2:48.

Ik ben daar wel een voorstander van.
In de Absalon klasse en in het Littoral Combat Ship heeft men niet gekozen voor een "slipway".  Maar voor een telescoop kraan, die de bij-boten door grote deuren lanceren of inschepen.
Waarom?  Een slipway neemt veel meer ruimte in en een slipway is bij ruwere zee sneller onbruikbaar dan bij de telescoopkraan.

Bemanning op een Ned. Kustwacht Stan Patrol 4207 denkt er net zo over.  Het kost teveel ruimte en de slipway op de Stan Patrol 4100's in de West kunnen opereren tot windkracht 7.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 11/11/2014 | 23:48 uur
Dat je meer verdient maakt nog niet dat je ook meer Nederlander bent.

Dat zeg ik toch ook niet.

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/11/2014 | 23:36 uur
Net zo iets als de gemiddelde Nederlander maar dan in een bovengemiddelde inkomensschaal.

Dat je meer verdient maakt nog niet dat je ook meer Nederlander bent.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 11/11/2014 | 22:13 uur
Wie vallen onder die noemer?

Net zo iets als de gemiddelde Nederlander maar dan in een bovengemiddelde inkomensschaal.

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 11/11/2014 | 22:47 uur
Ik weet niet in wat voor sociaal demografische omgeving jullie vertoeven maar ik denk dat ik wel 10 mensen direct kan aanwijzen die dat hele vertaal prima hadden kunnen vertolken in het Engels, of in het Duits.

Dit is echt heel erg slecht van Schelde/Damen. Echt bagger en voor een bedrijf met internationaal allure als deze 2 gewoon ondermaats en amateuristisch.
Ik vertoef in een multinationale omgeving.

Huzaar1

Ik weet niet in wat voor sociaal demografische omgeving jullie vertoeven maar ik denk dat ik wel 10 mensen direct kan aanwijzen die dat hele vertaal prima hadden kunnen vertolken in het Engels, of in het Duits.

Dit is echt heel erg slecht van Schelde/Damen. Echt bagger en voor een bedrijf met internationaal allure als deze 2 gewoon ondermaats en amateuristisch.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

dudge

Citaat van: Lex op 11/11/2014 | 21:12 uur
Natuurlijk. De gemiddelde Nederlander heeft het nog niet eens onder de knie.

De gemiddelde Nederlander hoeft het ook niet. Maar als je in de sales internationaal wat wilt moet je wel je verhaal vloeiend kunnen doen. En als daar een cursus voor nodig is dan is dat zo, helaas beschouwen velen dat als gênant. Een Nederlands accent is niet erg, als het maar wel Engels is, en geen 'dunglish'.

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/11/2014 | 22:06 uur
De bovengemiddelde Nederlander ook niet.
Wie vallen onder die noemer?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 11/11/2014 | 21:12 uur
Natuurlijk. De gemiddelde Nederlander heeft het nog niet eens onder de knie.

De bovengemiddelde Nederlander ook niet.

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 11/11/2014 | 18:42 uur
Prachtige modellen, goede grafische voorbereiding maar mijn god, je zet dan daar toch iemand neer die het Engels onder de knie heeft? Dit hakkelende stakker steenkolen Engels is een dooddoener.
Natuurlijk. De gemiddelde Nederlander heeft het nog niet eens onder de knie.

Huzaar1

Prachtige modellen, goede grafische voorbereiding maar mijn god, je zet dan daar toch iemand neer die het Engels onder de knie heeft? Dit hakkelende stakker steenkolen Engels is een dooddoener.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"