De marine van morgen

Gestart door Parera, 03/04/2018 | 12:38 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 31/05/2022 | 10:49 uur
Mwah... niet v.w.b. nieuwe additionele schepen, maar de ASWF gaat er aankomen en ik vermoed echt dat dit een beter platform gaat worden dan we tot 24 februari jl. in de maag gesplitst zouden krijgen.

Verder denk ik dat de aanschaf van de Tomahawk belangrijk is en vermoed ik dat de opvolging van de Goalkeeper nu echt ingezet gaat worden en de Den Helder bijv. middelen krijgt voor zelfbescherming. Ik denk dat er heel veel relatief kleine en middelgrote, maar wel heel belangrijke, projecten aankomen. Vervanging van de Harpoon bijv. is er ook zo een.

@Flyguy: wat je zegt v.w.b. de vervanging van het LPD snijdt wel hout inderdaad.

Vergeet FuAD niet, dat wordt, als het goed is, een serie van 4 zeer capabele schepen direct opvolgend ASWF.

Mourning

Citaat van: Oorlogsvis op 31/05/2022 | 10:42 uur
De marine van morgen ? ....hahaha...dat gaat een bruine marine worden ..een bruine van het roest op onze schepen
want ik zie niet een twee drie nieuwe bestellingen geplaatst worden :devil:

Mwah... niet v.w.b. nieuwe additionele schepen, maar de ASWF gaat er aankomen en ik vermoed echt dat dit een beter platform gaat worden dan we tot 24 februari jl. in de maag gesplitst zouden krijgen.

Verder denk ik dat de aanschaf van de Tomahawk belangrijk is en vermoed ik dat de opvolging van de Goalkeeper nu echt ingezet gaat worden en de Den Helder bijv. middelen krijgt voor zelfbescherming. Ik denk dat er heel veel relatief kleine en middelgrote, maar wel heel belangrijke, projecten aankomen. Vervanging van de Harpoon bijv. is er ook zo een.

@Flyguy: wat je zegt v.w.b. de vervanging van het LPD snijdt wel hout inderdaad.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Oorlogsvis

De marine van morgen ? ....hahaha...dat gaat een bruine marine worden ..een bruine van het roest op onze schepen
want ik zie niet een twee drie nieuwe bestellingen geplaatst worden :devil:

Flyguy

Citaat van: Huzaar1 op 31/05/2022 | 07:59 uur
Ik denk dat het zo allemaal wel best is, er nul extra geld naar de marine gaat, de 2x lcf absoluut niet worden gemoderniseerd  evenals de walrussen. En alles wat kan naar de KL gaat.

Dat denk ik ook, want al die mooie plannen komen toch niet tot uitvoering I.v.m. p-tekort. We kunnen wel extra schepen bestellen, maar die worden dan toch niet gevuld. Sterker nog, binnen het huidige bestand varen we al gereduceerd en liggen er al schepen in de reserve en dat wordt alleen maar erger.

We kunnen juist beter consolideren in een kleinere marine met betere slagkracht. Dus niet een LCF met prima AAW suite en een bagger ASW/ASuW uitrusting, maar gewoon alles erop knallen. Dat is het enige wat haalbaar is.



Parera

#1787
Citaat van: Master Mack op 31/05/2022 | 07:30 uur
Maar oké de marine van morgen.
Ik zeg alle 4 LCF'en compleet moderniseren en met Kruisvluchtwapens uitrusten. Kanon sneller vervangen en de OPV's verder moderniseren. Versneld zwaarder bewapende en meer snelle patrouilleschepen voor de kustwacht NLD/Carib. En ook alle 4 de subs moderniseren dus niet 2.Dus de marine van morgen versterken die van over een paar jaar wel voorbereiden maar die is er morgen nog niet.

Ik denk dat Huzaar1 hier in gelijk heeft, als we nu de twee extra LCF's gaan moderniseren betekend dit dat ze weer een lange tijd tegen de kant moeten en dus niet inzetbaar zijn. Stop het tijd en geld maar in het project vLCF zodat deze op tijd (2033) in de Nieuwe Haven ligt.

De twee wel gemoderniseerde LCF's moeten we naar mijn idee ook uitrusten met het extra VLS blok t.b.v. de Tomahawk en indien aangekocht SM-3. Ook de twee nog in dienst blijvende walrussen mogen van mij uitgerust worden met Tomahawks als dit nodig is.

Wat betreft de rest van de vloot moeten we ook geen geld steken in onnodige moderniseringen en bewapenings projecten, de vloot moet bijna compleet vervangen worden omdat het verouderd is en/of niet meer operationeel in het dreigings niveau past. Prio is dus nu het uitbreiden van de slagkracht van de in dienst blijvende schepen en dat van de nieuw te bouwen schepen en zorgen dat die op tijd geleverd kunnen worden.

De komende jaren gaan extreem pijnlijk worden voor de KM, maar daar moeten we maar even doorheen bijten. Het gaat beter worden ...

Huzaar1

Ik denk dat het zo allemaal wel best is, er nul extra geld naar de marine gaat, de 2x lcf absoluut niet worden gemoderniseerd  evenals de walrussen. En alles wat kan naar de KL gaat.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Maar oké de marine van morgen.
Ik zeg alle 4 LCF'en compleet moderniseren en met Kruisvluchtwapens uitrusten. Kanon sneller vervangen en de OPV's verder moderniseren. Versneld zwaarder bewapende en meer snelle patrouilleschepen voor de kustwacht NLD/Carib. En ook alle 4 de subs moderniseren dus niet 2.Dus de marine van morgen versterken die van over een paar jaar wel voorbereiden maar die is er morgen nog niet.

Umbert

Citaat van: Zander op 31/05/2022 | 00:07 uur
Lelystad is onderdeel van de Schipholgroep. Ruimte genoeg op oa Eelde en Eindhoven, maar daar verdient Schiphol niets aan.......

Nou volgens mij zit de Schipholgroep ook in het civiele deel van Eindhoven.

Zander

Citaat van: StrataNL op 30/05/2022 | 23:29 uur
Tja, iets met voortschrijdend inzicht. En de Schiphol-lobby draait op volle toeren.
Lelystad is onderdeel van de Schipholgroep. Ruimte genoeg op oa Eelde en Eindhoven, maar daar verdient Schiphol niets aan.......
People are sheep

StrataNL

Citaat van: Zander op 30/05/2022 | 23:24 uur
Je zou bijna denken dat die chaos is gecreëerd................
Tja, iets met voortschrijdend inzicht. En de Schiphol-lobby draait op volle toeren.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Zander

Citaat van: StrataNL op 30/05/2022 | 23:09 uur
Huh? Op Lwd is 10x meer ruimte dan op Lelystad of Eelde. Ja je moet een paar hangars bouwen, maar dat zal op elke vliegbasis moeten met nieuwe MPA's.
Lelystad gaat heus wel open met de huidige problematiek op Schiphol.
Je zou bijna denken dat die chaos is gecreëerd................
People are sheep

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 30/05/2022 | 22:53 uur
Is daar nog voldoende plaats daarvoor op Leeuwarden , als alternatief kunnen we Vliegbasis Eelde of Vliegbasis Lelystad daarvoor gebruiken?

De verwachting is dat Lelystad airport niet opengaat en dan kan de rijksoverheid nog iets terugverdienen van het besteede belastinggeld aan de verlening van de landingsbanen van Lelystad airport. Indien dit niet mogelijk is dan is er nog voldoende ruimte vrij op Eelde Airport voor 5 of 6 MPA's.
Huh? Op Lwd is 10x meer ruimte dan op Lelystad of Eelde. Ja je moet een paar hangars bouwen, maar dat zal op elke vliegbasis moeten met nieuwe MPA's.
Lelystad gaat heus wel open met de huidige problematiek op Schiphol.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/05/2022 | 22:02 uur
Kunnen vast een thuishonk krijgen op VLB Leeuwarden.

Is daar nog voldoende plaats daarvoor op Leeuwarden , als alternatief kunnen we Vliegbasis Eelde of Vliegbasis Lelystad daarvoor gebruiken?

De verwachting is dat Lelystad airport niet opengaat en dan kan de rijksoverheid nog iets terugverdienen van het besteede belastinggeld aan de verlening van de landingsbanen van Lelystad airport. Indien dit niet mogelijk is dan is er nog voldoende ruimte vrij op Eelde Airport voor 5 of 6 MPA's.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Master Mack op 30/05/2022 | 21:50 uur
Die 5x MPA posseidon laten we de KLU maar bietsen die krijgen alles wat ze willen hebben voor elkaar.

Kunnen vast een thuishonk krijgen op VLB Leeuwarden.

Master Mack

Die 5x MPA posseidon laten we de KLU maar bietsen die krijgen alles wat ze willen hebben voor elkaar.