Landmachtdagen 2009

Gestart door Sgt.Hulka, 19/08/2008 | 00:32 uur

bennovan

#150
Hierbij een paar foto's van de landmachtdagen :):
(ik gebruik er trouwens www.mijnalbum.nl voor)






sgt Rob

Iris, ik heb je de uploader gestuurd, via mail, ik heb het ook weer van een forumlid.
Ik heb het zelf ook nog never gebruikt, alleen wel resultaat gezien en maak hier dus effe een proefje aan.

Ohja, als je nou volgende keerzorgt dat je dicht bij de sergeant bent mag je ook mee over het hek... moest af en toe wel even rennen



skual

#148
Citaat van: Sgt Rob op 08/06/2009 | 00:34 uur
Citaat van: Nikehercules op 08/06/2009 | 00:29 uur
Citaat van: Tanker op 07/06/2009 | 23:25 uur
Die ouwe van me was mee, en zelfs hij vroeg of het in het echhie ook allemaal zo lang duurt....

Het scheelt dat in het echt de gevechtshandeling niet elke keer stilgelegd worden omdat de hei in de fik staat ;D  
Die gingen zover ik gehoord heb gewoon door, alleen van de zondagmiddag weet ik dat echter niet. Zaterdag brandde het echt flink

hmmm, heb ik gemist dan. Was dat bij de eerste demo op zaterdag? Ik heb alleen 's-middags de demo gezien.
Na de demo kwamen ze allemaal gewoon mee in de fly-over??

Helo

Citaat van: Sgt Rob op 08/06/2009 | 00:34 uur
Citaat van: Nikehercules op 08/06/2009 | 00:29 uur
Citaat van: Tanker op 07/06/2009 | 23:25 uur
Die ouwe van me was mee, en zelfs hij vroeg of het in het echhie ook allemaal zo lang duurt....

Het scheelt dat in het echt de gevechtshandeling niet elke keer stilgelegd worden omdat de hei in de fik staat ;D  
Die gingen zover ik gehoord heb gewoon door, alleen van de zondagmiddag weet ik dat echter niet. Zaterdag brandde het echt flink

Het duurde toch nog wel even voordat de brandweer die brandend hei kwam blussen.
Heb dit ook gezien, de show was wel leuk.

sgt Rob

Citaat van: Nikehercules op 08/06/2009 | 00:29 uur
Citaat van: Tanker op 07/06/2009 | 23:25 uur
Die ouwe van me was mee, en zelfs hij vroeg of het in het echhie ook allemaal zo lang duurt....

Het scheelt dat in het echt de gevechtshandeling niet elke keer stilgelegd worden omdat de hei in de fik staat ;D  
Die gingen zover ik gehoord heb gewoon door, alleen van de zondagmiddag weet ik dat echter niet. Zaterdag brandde het echt flink

Nikehercules

#145
Citaat van: Tanker op 07/06/2009 | 23:25 uur
Die ouwe van me was mee, en zelfs hij vroeg of het in het echhie ook allemaal zo lang duurt....

Het scheelt dat in het echt de gevechtshandeling niet elke keer stilgelegd worden omdat de hei in de fik staat ;D  

Citaat van: Sgt Rob op 07/06/2009 | 23:30 uur
En de inzet van zoveel materieel kan eenvoudigweg niet vanwege de ruimte. De vlasakkers mogen niet buiten de wegen betreden worden.

Is het ook niet zo dat dit met het beschikbare materiaal te maken had? ze hadden in de diepte makkelijk meer heli's kwijt gekund.
De Klu heeft volgens mij maar 4 helikopters ingezet, 2 x gougar en 2 x apache.
Heb het ook niet gemist trouwens, ik vond het een spectaculaire demo.
Vond het erg mooi om nou is van dichtbij te zien hoe die apache's in een voorwaartse vlucht ineens stijl achter die bomen doken.
Ook mooi vond ik dat er weer bolkow's boven de Nederlandse hei te zien waren, blijven prachtdinge.

Helo

Helaas was de afvoer op parkeerplaats P1 zo rond 17.30 uur een ramp.
We hebben daar anderhalf uur gestaan voordat wij eindelijk konden gaan rijden.

Ik ben vrijdag en zaterdag geweest, weer vele bekenden gezien en heb mij uitstekend vermaakt.

OWMRemco

Citaat van: Nikehercules op 07/06/2009 | 22:57 uur

Wel is mij ter oren gekomen dan de kmar op vrijdag 5 arrestaties heeft verricht onder de categorie  ''scholieren met vlugge vingers'' en een vechtpartij.
Maar hierover kan ik op internet zo gauw niks terugvinden, iemand bevestiging/ontkrachting?

Tja, ze moesten ook maar gewoon met hun vingertjes afblijven van onze spulletjes. Helaas zijn ze in no time (met tegenzin) alweer vrijgelaten.

Ik heb weer genoten, ook al was ik het hele weekend aan het werk. Nu lekker mn bedje opzoeken want het was verwoeiend al die koters om je heen springend het hele weekend. Ugh, mijn meiske wordt beter opgevoed hoor.  ::)

Roy B

Ik ben vandaag ook heen geweest. Ik vond het allemaal wel leuk om te zien  ;D
...

Lex

Citaat van: spiegel010 op 07/06/2009 | 23:52 uur
volgend jaar ben ik wat er ook gebeurdt er weer bij.. :D
O ja? Stel dat je op uitzending bent?  ::)

spiegel010

Voor mij was het de eerste keer dus kan alleen maar zeggen dat ik het tof vondt heb een goeie indruk gekregen van wat ik kan gaan verwachten en heb er alleen maar meer zin in gelijk.
En ik vondt wat ik kon zien dan,de heli's enzo kickuh man lekker geluidje ook zeg ;D ;D
lekker gegeten macaroni carbonara uit blik hmmmmm ::) ;D :D alvast een voorproef op het heerlijke eten..
volgend jaar ben ik wat er ook gebeurdt er weer bij.. :D


Enforcer

Citaat van: Tanker op 07/06/2009 | 23:25 uur
Het had wat heftiger geweest als er ineens 8 cougars aan de grond gezet worden i.p.v. steeds 2 om 2

Het waren toch de Landmachtdagen. Voor zo veel choppers moet je over anderhalve week naar Volkel.

sgt Rob

Citaat van: Tanker op 07/06/2009 | 23:25 uur
Vond de demo's weinig spectaculair moet ik zeggen.
Die ouwe van me was mee, en zelfs hij vroeg of het in het echhie ook allemaal zo lang duurt....

Ik heb hem uitgelegd dat daar waarschijnlijk bewust voor gekozen is omdat de burgers het anders niet meer kunnen volgen.....


Verder kon ik de luchtmobiele demo niet helemaal volgen, wat deden die lynx helicopters tijdens het optreden, deze zijn toch ontwikkeld voor maritieme operaties en SAR ?
Het had wat heftiger geweest als er ineens 8 cougars aan de grond gezet worden i.p.v. steeds 2 om 2
Ik weet niet of je wel eens ingezet bent geweest, maar wat hier in een half uur uitgebeeld wordt kan in werkelijkheid wel eens 2 dagen duren... of langer

En de inzet van zoveel materieel kan eenvoudigweg niet vanwege de ruimte. De vlasakkers mogen niet buiten de wegen betreden worden.

Tanker

Vond de demo's weinig spectaculair moet ik zeggen.
Die ouwe van me was mee, en zelfs hij vroeg of het in het echhie ook allemaal zo lang duurt....

Ik heb hem uitgelegd dat daar waarschijnlijk bewust voor gekozen is omdat de burgers het anders niet meer kunnen volgen.....


Verder kon ik de luchtmobiele demo niet helemaal volgen, wat deden die lynx helicopters tijdens het optreden, deze zijn toch ontwikkeld voor maritieme operaties en SAR ?
Het had wat heftiger geweest als er ineens 8 cougars aan de grond gezet worden i.p.v. steeds 2 om 2

Nikehercules

#136
Citaat van: Sgt Rob op 07/06/2009 | 22:21 uur
... Vs ...  :angel:

(terug lezend kwam ik erachter dat sgt rob zijn bericht met de klaarblijkelijk ondoordachte wijzende vinger had gewijzigd (lees: gecensureerd), en voor een beetje censuur ben ik ook wel te porre ;D

Haha wij vermoedde idd al dat het meschien wel is 2 eenheden tegen elkaar zouden kunnen zijn geweest.
Heb het niet gezien, wel hoorde ik in mn tent vanuit de gelegenheids-discotheek een luidkeels ''HHHHEEEEEEUUUUUUUUJJJJJJJJJJ'' komen.
Dit duid meestal op ofwel een muziek uitval, ofwel een knokpartij, en de muziek die liep nog... dus ik had al een donker bruin vermoeden. ;D

Wel is mij ter oren gekomen dan de kmar op vrijdag 5 arrestaties heeft verricht onder de categorie  ''scholieren met vlugge vingers'' en een vechtpartij.
Maar hierover kan ik op internet zo gauw niks terugvinden, iemand bevestiging/ontkrachting?