New Navy stealth destroyer under construction in Maine

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 05/04/2012 | 08:14 uur

Parera

Citaat van: Harald op 18/02/2018 | 23:25 uur
Het is mooi dat de NSM een groot deel van bedreigingen kan uitschakelen,  is ook een goedkoper dan een T'hawk, maar .... Reken er maar op dat landen als Rusland, China .., niet stil zitten. Zij zijn het bereik van hun raketten nu al flink aan het vergroten. Dan heeft de NSM tekorte benen.
Misschien dan maar een combi, maar zo'n combi vraagt ook meer capaciteit van VLS lanceersystemen, dus meer aantallen.

De Amerikanen testen ook de NSM, dus weten alles van hun capaciteiten.  Maar beslissen wel om T'hawks op hun stealth destroyer te plaarsen, zegt toch ook iets.....
Een combinatie kan ook bestaan uit topdeck NSM en VLS Tomahawks.Dit probleem hebben de Yanks niet bij de DDG1000 maar wij wel bijvoorbeeld op de vMFF's.


Harald

Citaat van: Thomasen op 18/02/2018 | 22:27 uur
Reken er maar op dat een groot deel van wat je doet met de NSM afgedaan kan wordend. Daarbij moet ik zeggen dat ik meer vertrouwen heb in de vaardigheid van een NSM dan van een tomahawk om door de verdediging van een kapitaal doel te komen. Een mooie toevoeging zeker. Maar m.i. verre van ideaal.
Het is mooi dat de NSM een groot deel van bedreigingen kan uitschakelen,  is ook een goedkoper dan een T'hawk, maar .... Reken er maar op dat landen als Rusland, China .., niet stil zitten. Zij zijn het bereik van hun raketten nu al flink aan het vergroten. Dan heeft de NSM tekorte benen.
Misschien dan maar een combi, maar zo'n combi vraagt ook meer capaciteit van VLS lanceersystemen, dus meer aantallen.

De Amerikanen testen ook de NSM, dus weten alles van hun capaciteiten.  Maar beslissen wel om T'hawks op hun stealth destroyer te plaarsen, zegt toch ook iets.....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 18/02/2018 | 22:27 uur
Reken er maar op dat een groot deel van wat je doet met de NSM afgedaan kan worden. Daarbij moet ik zeggen dat ik meer vertrouwen heb in de vaardigheid van een NSM dan van een tomahawk om door de verdediging van een kapitaal doel te komen. Een mooie toevoeging zeker. Maar m.i. verre van ideaal.

Vandaar dat men nu ook bezig met de ontwikkeling van een Tomahawk opvolger.

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 16/02/2018 | 09:01 uur
Ik kan mij herinneren da jij en ik voor de zelfde gewenste combinatie gaan voor de toekomstige mogelijkheden van onze marine... al hebben wij nog de toevoeging van NSM voor de minder kapitale doelen op kleinere afstand.

idd, precies !!
Ik zou dit ook voor onze fregatten adviseren.

Ik denk dat op termijn de Tomahawks weer vervangen worden door LRASM, maar omdat er nog zoveel Tomahawks in "stock" zijn en ook nog steeds doeltreffend zijn, worden deze eerst nog gebruikt.

Nederland heeft nu al meerdere keren een keus voor aanschaf van Tomahawks laten horen, nu doorzetten. Al zou je je ze eerst alleen op de LCF's plaatsen en de MF vervangers met SM-6 en NSM. Maar het liefst zie ik op alle fregatten Tomahawks ivm het bereik en punch. Dit geeft als afschikking en beschermings-/aanvals middel zoveel meerwaarde aan het fregat.   

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 16/02/2018 | 08:44 uur

Conclusie voor de USN is dus voor long range attack tegen "vijandelijke"schepen dat de keuze dan valt op SM-6 en Tomahawk

Ik kan mij herinneren da jij en ik voor de zelfde gewenste combinatie gaan voor de toekomstige mogelijkheden van onze marine... al hebben wij nog de toevoeging van NSM voor de minder kapitale doelen op kleinere afstand.

Harald

Citaat van: Stoonbrace op 15/02/2018 | 21:36 uur
https://www.defensenews.com/naval/2018/02/15/its-official-the-navys-new-stealth-destroyers-will-be-ship-killers/


The Navy has a new vision for what its enormous high-tech destroyers will do: Killing enemy warships at extended ranges.

The Navy is asking Congress to fund a conversion of its 600-foot stealth destroyers from primarily a land attack ship to an anti-surface, offensive strike platform, according to budget documents released Feb. 12.

The service's 2019 budget request includes a request for $89.7 million to transform its Zumwalt-class destroyers by integrating Raytheon's long-range SM-6 missile, which can dual hat as both an anti-air and anti-surface missile, as well as its Maritime Strike variant of the Tomahawk missile.


Conclusie voor de USN is dus voor long range attack tegen "vijandelijke"schepen dat de keuze dan valt op SM-6 en Tomahawk


ARM-WAP

Ik denk dat ze daar stilaan tot de conclusie komen dat de laatste succesvolle klasse die ze daar gebouwd hebben de Arleigh Burke is (en gelukkig bouwen ze die nog steeds).
- Zumwalts...
- beide LCS
Gedaan met "think outside the box"... Gewoon iets meer traditioneel ontwerpen en bouwen...

Groot gelijk trouwens met de stelling in het artikel dat ze reeds over arsenaal-schepen beschikken... Ze zijn zelfs nog stealthier: SSGNs...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 06/12/2017 | 22:43 uur
22 miljard voor 3 schepen, met beperkte capaciteiten en waar ze dus nu maar een rol voor gaan verzinnen.
Maargoed, de rol  van arsenaal schip zat er al even aan te komen. Eigenlijk gaan de schepen dus doen waar ze in eerste instantie voor ontworpen zijn.

Dat is zo ongeveer de boodschap, een soort van mini BB, maar dan in 2020 jasje zonder al te veel incasseringsvermogen, wel een schip die graag in je TG/TG zou willen hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

The Navy Is Changing Its Plans for its Dumbed-Down Zumwalts and Their Ammoless Guns. Looking to give the ships a niche, the service now wants them to focus on attacking other ships at sea.

http://www.thedrive.com/the-war-zone/16695/the-navy-is-changing-its-plans-for-its-dumbed-down-zumwalts-and-their-ammoless-guns

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

Keel laid for final USN Zumwalt destroyer

Anika Torruella, Washington, DC - IHS Jane's Defence Weekly - 03 February 2017

The keel of the US Navy's (USN's) third and final Zumwalt-class destroyer, the future USS Lyndon B Johnson (DDG 1002), was laid on 30 January at General Dynamics-Bath Iron Works shipyard in Bath, Maine.

Captain Kevin Smith, the DDG 1000 program manager, said in a statement that the future vessel was 60% complete as "advanced modular shipbuilding allows fabrication of the ship to begin months in advance". All 94 units are under construction with the steel deckhouse complete.

Lyndon B Johnson is the final ship in the Zumwalt class, which is based around an electric propulsion system, tumblehome hull, 155 mm Advanced Gun System (AGS), stealth design, dual band radar, automatic fire suppression system, and an electric integrated power system that generates approximately 78 MW for future technology such as electric rail guns, direct energy weapons, more powerful radar, or increased machine automation.

Want to read more? For analysis on this article and access to all our insight content, please enquire about our subscription options: ihs.com/contact

To read the full article, Client Login

(166 of 222 words)

http://www.janes.com/article/67436/keel-laid-for-final-usn-zumwalt-destroyer
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

dudge

Citaat van: Ros op 29/12/2016 | 14:14 uur
Het lijkt mij toch net zo effectief om met vliegtuigen precisie wapens in te zetten. De ontwikkelingen op dit gebied gaan ook steeds maar door om deze wapens nog meer precisie te geven.

Die wapens zijn ook niet goedkoop, en afhankelijk van een vliegdekschip .

Huzaar1

Citaat van: Ros op 29/12/2016 | 14:14 uur
Het lijkt mij toch net zo effectief om met vliegtuigen precisie wapens in te zetten. De ontwikkelingen op dit gebied gaan ook steeds maar door om deze wapens nog meer precisie te geven.

Hoeveel artillerie is er over de wereld verdeeld, en hoeveel vliegtuigen?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: Thomasen op 29/12/2016 | 13:55 uur
De artillerie oorlog in Oekraine laat toch zien dat precisie en bereik wel degelijk zeer belangrijk zijn. Daarbij, wij hebben die nauwkeurigheid ook nodig omdat er minder tolerantie is voor burgerdoden. Natuurlijk zouden wij ook goedkope Qassam raketten kunnen gebruiken, als je doelwit een willekeurige plek in een stad is. Of Vaatbommen, effectief en zeer goedkoop.

Het lijkt mij toch net zo effectief om met vliegtuigen precisie wapens in te zetten. De ontwikkelingen op dit gebied gaan ook steeds maar door om deze wapens nog meer precisie te geven.