U.S Marines Demo V-22 Ospreys To Italian Navy

Gestart door andré herc, 07/03/2014 | 17:29 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 09/03/2014 | 14:09 uur
Nee. In de echte wereld kan dat niet. Lees o.a. de bijdragen van Lex en Poleme in deze discussie.....

Daar gaat het over de LPD's.

DvdW

Citaat van: jurrien visser op 09/03/2014 | 12:20 uur
Zoals er in de toekomst wellicht Osprey's zullen oefenen vanaf het JSS
Nee. In de echte wereld kan dat niet. Lees o.a. de bijdragen van Lex en Poleme in deze discussie.....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 09/03/2014 | 11:32 uur
Overigens is zo'n introductie ook niet zo uitzonderlijk.
Natuurlijk heeft het verkopen van het toestel een rol. Maar het gaat ook in het algemeen om elkaar kennis te laten maken met capaciteiten, en voorzichtig onderzoek doen naar mogelijkheden.

Osprey's zijn ook geland op Franse en waarschijnlijk ook Britse schepen. Zoals er ook Rafales hebben gevlogen vanaf US Carriers (hoezo niet NATO compatable) en USMC AV8's vanaf Britse carriers.

Zoals er in de toekomst wellicht Osprey's zullen oefenen vanaf het JSS

dudge

Overigens is zo'n introductie ook niet zo uitzonderlijk.
Natuurlijk heeft het verkopen van het toestel een rol. Maar het gaat ook in het algemeen om elkaar kennis te laten maken met capaciteiten, en voorzichtig onderzoek doen naar mogelijkheden.

Osprey's zijn ook geland op Franse en waarschijnlijk ook Britse schepen. Zoals er ook Rafales hebben gevlogen vanaf US Carriers (hoezo niet NATO compatable) en USMC AV8's vanaf Britse carriers.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 09/03/2014 | 10:47 uur
Overigens ben ik nog wat tegen gekomen deze is iets groter dan de  AW609 TiltRotor de Bell V-280 Valor.


Hier is natuurlijk op dit forum reeds een topic over....

Topic: Bell's V-280 Osprey II next generation 

Ace1


Harald


Ace1


dudge

#22
Citaat van: Poleme op 08/03/2014 | 15:29 uur
Een V-22 Osprey kost nu USD 68 miljoen voor het Pentagon.  Maar, ... zoals altijd zitten hier niet de ontwikkeling kosten in.
Export klanten krijgen deze echter wel doorberekend en dan kost 1 Osprey rond de USD 100 miljoen, is heden ca. EUR 76,4 miljoen.
Onze NH-90's kosten nu EUR 58,95 miljoen per stuk (totale project prijs).  Dus een Opsrey kost bijna 30% duurder, maar kan helemaal niet op onze LPD's landen, want te zwaar en te groot.
In 2010 koste een CH-46E vlieguur USD 4.600, een Osprey vlieguur deed maar liefst USD 10.000+.  Want een V-22 is nogal onderhoud intensief en men was 4 jaar geleden nog steeds bezig om te leren, hoe dit kantel rotor vliegtuig zo optimaal mogelijk te onderhouden.
De V-22 neemt echter max. 24 pax mee, de CH-46E heeft maar 12 stoelen in de cabine en de NH-90 neemt er 12 volledig bepakt - tot max. 20 pax zonder rugzak mee.
De V-22 neemt maximaal 9.070 kg intern mee, dat is bijna 3x zoveel als de CH-46E Sea Knight kan vervoeren.   De NH-90 neemt maximaal ca. 1.500 kg intern mee.  En de V-22 doet het dan ook nog eens 2x zo snel als de CH-46E en heeft een 2 - 4 keer zo groot bereik.

Ja, de Osprey heeft inderdaad een zeer bewogen historie met fatale crashes, waarin tientallen de dood vonden.
Niet verwonderlijk, want het is een revolutionair luchtvaartuig.
De Osprey heeft echter de afgelopen 12 jaar bewezen het meest veilige (semi) hefschroef vliegtuig te zijn bij de US Marines.
Bij de Amerikaanse strijdkrachten vindt men de V-22 Osprey te duur om te gebruiken.
Maar, ook te bruikbaar om uit te faseren!

Een echte specialist. Best kans dus dat de Italianen er een paar kopen, maar mainstay zal het niet worden. Gelijk Israel.

Poleme

Citaat van: Ace1 op 07/03/2014 | 18:49 uur
Ik zit meer aan de Lift te denken of daar een V-22 Osprey inpast. Kosten van een V-22 Osprey.
http://www.aircraftcompare.com/helicopter-airplane/Bell-Boeing-V-22-Osprey/201
Een V-22 Osprey kost nu USD 68 miljoen voor het Pentagon.  Maar, ... zoals altijd zitten hier niet de ontwikkeling kosten in.
Export klanten krijgen deze echter wel doorberekend en dan kost 1 Osprey rond de USD 100 miljoen, is heden ca. EUR 76,4 miljoen.
Onze NH-90's kosten nu EUR 58,95 miljoen per stuk (totale project prijs).  Dus een Opsrey kost bijna 30% duurder, maar kan helemaal niet op onze LPD's landen, want te zwaar en te groot.
In 2010 koste een CH-46E vlieguur USD 4.600, een Osprey vlieguur deed maar liefst USD 10.000+.  Want een V-22 is nogal onderhoud intensief en men was 4 jaar geleden nog steeds bezig om te leren, hoe dit kantel rotor vliegtuig zo optimaal mogelijk te onderhouden.
De V-22 neemt echter max. 24 pax mee, de CH-46E heeft maar 12 stoelen in de cabine en de NH-90 neemt er 12 volledig bepakt - tot max. 20 pax zonder rugzak mee.
De V-22 neemt maximaal 9.070 kg intern mee, dat is bijna 3x zoveel als de CH-46E Sea Knight kan vervoeren.   De NH-90 neemt maximaal ca. 1.500 kg intern mee.  En de V-22 doet het dan ook nog eens 2x zo snel als de CH-46E en heeft een 2 - 4 keer zo groot bereik.

Ja, de Osprey heeft inderdaad een zeer bewogen historie met fatale crashes, waarin tientallen de dood vonden.
Niet verwonderlijk, want het is een revolutionair luchtvaartuig.
De Osprey heeft echter de afgelopen 12 jaar bewezen het meest veilige (semi) hefschroef vliegtuig te zijn bij de US Marines.
Bij de Amerikaanse strijdkrachten vindt men de V-22 Osprey te duur om te gebruiken.
Maar, ook te bruikbaar om uit te faseren!
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

DvdW

#20
Citaat van: jurrien visser op 07/03/2014 | 22:17 uur
Realiteit is wat jij wil dat het is.....
Je maakt een grapje, toch....... Back on Topic maar :)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 07/03/2014 | 21:34 uur
Dit zou je zomaar bij véél meer topics kunnen zeggen. 'Gelukkig' worden een deel hier niet gehinderd door enige besef van de realiteit  :silent:

Realiteit is wat jij wil dat het is..... (ook in Italië), het is slechts een keuze.

DvdW

Citaat van: Lex op 07/03/2014 | 21:03 uur
Whisful thinking is leuk, maar de realiteit in bepalend in deze.
Dit zou je zomaar bij véél meer topics kunnen zeggen. 'Gelukkig' worden een deel hier niet gehinderd door enige besef van de realiteit  :silent:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex

Behalve de herhaling van zetten uit meerdere topics, wat steeds vaker gebeurt, gaat u allen voorbij aan een cruciaal element.
En dat is de vraag of het vliegdek van het JSS in staat is het gewcht van een Osprey te dragen.
Whisful thinking is leuk, maar de realiteit in bepalend in deze.
En dit topic gaat over Ospreys voor Italië. Het lijkt me dus dat de opmerkingen zich tot de titel van dit topic moeten beperken.

Ergo: back on topic!