NL krijgsmacht in het Caribisch gebied

Gestart door KapiteinRob, 06/06/2007 | 10:05 uur

Ace1

Citaat van: Lex op 26/08/2013 | 22:33 uur

Geen saluutschoten?
Tenue batman a/b?

Lex ik zie inderdaad geen saluutschoten maar rond 1.35min hoor ik wel saluutschoten.

Lex


Geen saluutschoten?
Tenue batman a/b?

Lex

Ceremoniële ontvangst voor Zr Ms Amsterdam

Den Helder - Het bevoorradingsschip Zr. Ms. Amsterdam vaart maandag tussen 08.15 uur en 09.15 uur de Annabaai binnen . Het schip en haar bemanning worden verwelkomd met ceremoniële saluutschoten vanaf Fort Amsterdam.

Op het achterdek van het marineschip staat de hypermoderne helikopter NH90, die voor de eerste keer wordt ingezet in het Caribische Gebied.

De Amsterdam wordt als 'stationsschip in de West' vier maanden ingezet om drugstransporten te onderscheppen en de Kustwacht te ondersteunen. Daarnaast kan het schip en haar bemanning bijstand verlenen na bijvoorbeeld de passage van een orkaan.

NH90
De NH90 kan uitstekend ondersteunen in het opsporen van drugssmokkel verdachte vaartuigen. De kracht van de nieuwe helikopter ligt in de uitstekende sensoren. Daarmee kan de bemanning heel nauwkeurig de omgeving in kaart brengen. Het toestel is onder meer uitgerust met een warmtebeeld infraroodcamera en speciale radar- en peilapparatuur.

Het marineschip heeft een bemanning van 130 mannen en vrouwen en vaart onder leiding van kapitein-ter-zee Hans Veerbeek. Naast haar functie als stationsschip kan Zr.Ms. Amsterdam op volle zee andere schepen van brandstof, goederen en voedsel voorzien.

DHA,
24-08-2013 06:50

Lynxian

Citaat van: Flyguy op 18/08/2013 | 11:10 uur
B-cie 20 Natres bat, bezuinigingen hé. ;D
Haha, het zou met niets verbazen, eerlijk gezegd. Zie je opeens een hele club spontane aanmeldingen nadat dit in het nieuws komt, heeft Hennis meteen weer een paar honderd nieuwe reservisten erbij.

Flyguy


Ace1

Citaat van: Lex op 17/08/2013 | 21:50 uur
Ik ben wel benieuwd wie de volgende club wordt.  :angel:

Klu 298 Squadron?  :devil:

Lex

Citaat van: Jann op 17/08/2013 | 21:41 uur
Nee dit is nu de laatste Luchtmobiele club die daar voorlopig zit. Als eerste 13 A-cie toen 13 C-cie en nu dus het 11e
Ik ben wel benieuwd wie de volgende club wordt.  :angel:

Jann

Citaat van: Flyguy op 07/08/2013 | 19:37 uur
Is Curacao nu van de 11 LMB ofzo?  ;)

Nee dit is nu de laatste Luchtmobiele club die daar voorlopig zit. Als eerste 13 A-cie toen 13 C-cie en nu dus het 11e

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 13/08/2013 | 23:57 uur
Misschien is 1  rhib voor reserve?

Zou best kunnen, alles gaat weleens kaput...  :P





-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: Strata op 13/08/2013 | 23:55 uur
Geen idee  :lol: Het viel me gewoon op :) Meer rhibs = meer mariniers, flexibeler met boardings en intercepts etc.

Misschien is 1  rhib voor reserve?

StrataNL

Citaat van: Poleme op 13/08/2013 | 20:25 uur
Een domme vraag. Maar wat is de precieze reden(en) om 3 i.p.v. 2 RHIB's mee te nemen.  Twee, wordt door vele marines en kustwachten als voldoende gezien.

Geen idee  :lol: Het viel me gewoon op :) Meer rhibs = meer mariniers, flexibeler met boardings en intercepts etc.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Reinier

Citaat van: Ace1 op 13/08/2013 | 22:34 uur
Nee hoor dat zijn Mercedes-Benz Unimogs die door de Mariniers worden gebruikt.
Oke !!
Ik was ook in de veronderstelling dat de KL en KM nog alleen maar DAF had.
Deze Unimog staat ook niet meer op de website van de KL of KM.

Dank voor de info!

Ace1

#837
Citaat van: Reinier op 13/08/2013 | 22:30 uur
Die MB vrachtwagen die op ADAM wordt/ is gezet, is volgens mij niet een type waar de marine of landmacht over beschikt (?)
Belgische vrachtwagen?

Nee hoor dat zijn Mercedes-Benz Unimogs die door de Mariniers worden gebruikt.
Een admeur bij de KM beweerde dat Unimogs uit dienst waren bij de Mariniers

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Unimog

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Krijgsmacht

http://www.korpsmariniersforum.nl/viewtopic.php?f=97&t=1611

Reinier

Die MB vrachtwagen die op ADAM wordt/ is gezet, is volgens mij niet een type waar de marine of landmacht over beschikt (?)
Belgische vrachtwagen?

Poleme

Citaat van: Strata op 12/08/2013 | 13:19 uur
Klopt en inderdaad de KM heeft (blijkbaar) ingezien dat voor het bestrijden van drugssmokkel en piraterij extra rhibs nodig zijn, de vSpeijk heeft/had nu ook 3 rhibs mee ipv de gebruikelijk 2 en ik meende dat de de Ruyter er ook drie aan boord had?
Een domme vraag. Maar wat is de precieze reden(en) om 3 i.p.v. 2 RHIB's mee te nemen.  Twee, wordt door vele marines en kustwachten als voldoende gezien.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.