Geluidsproblematiek rondom NL-vliegbases

Gestart door andré herc, 22/09/2010 | 22:03 uur

5m@sh_1up


SMI de Boer

Citaat van: Ace1 op 31/03/2012 | 13:55 uur
Citaat van: SMI de Boer op 31/03/2012 | 11:16 uur
Ik vind het altijd heerlijk als het spul, ook cougars en F-jes of C-tjes, hier laag overkomen.

SMI de Boer dat kan jij dan heerlijk vinden maar wat vind je eega ervan, als er  cougars en F-jes of C-tjes, laag overkomen?
Die is ook gek op die vibraties... Ons gezinnetje is bevooroordeeld... 3 X Mil
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

Citaat van: SMI de Boer op 31/03/2012 | 11:16 uur
Ik vind het altijd heerlijk als het spul, ook cougars en F-jes of C-tjes, hier laag overkomen.

SMI de Boer dat kan jij dan heerlijk vinden maar wat vind je eega ervan, als er  cougars en F-jes of C-tjes, laag overkomen?

SMI de Boer

#55
Citaat van: Kapitein Rob op 31/03/2012 | 11:12 uur
Citaat van: SMI de Boer op 31/03/2012 | 11:10 uur
Ik vind ook dat je niet bij een basis moet gaan of blijven wonen als je persoonlijk niet met de gevolgen om kunt gaan

Ach natuurlijk, je verkoopt gewoon even je huis en gaat ergens anders wonen. Het kan allemaal zo simpel zijn.......
Ziejewel, zelfs jij ziet een razendsnelle oplossing.
Je kiest voor een omgeving. Als je aan zee wilt wonen heb je geen stok om mee te slaan als de auto onder je kont vandaan rot want dan vind je geen verantwoordelijke. Heb je daar moeite mee heb je twee keuzes: blijven en accepteren of naar de binnenlanden van Drente verhuizen. Ieder voordel heeft zijn nadeel.
Ik vind het altijd heerlijk als het spul, ook cougars en F-jes of C-tjes, hier laag overkomen.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 31/03/2012 | 11:10 uur
Ik vind ook dat je niet bij een basis moet gaan of blijven wonen als je persoonlijk niet met de gevolgen om kunt gaan

Ach natuurlijk, je verkoopt gewoon even je huis en gaat ergens anders wonen. Het kan allemaal zo simpel zijn.......

SMI de Boer

Citaat van: 5m@sh_1up op 31/03/2012 | 10:51 uur
Citaat van: SMI de Boer op 23/03/2012 | 23:34 uur
Leest mijn bericht eensch!

Het is een bruut geweld!

Om 11 ton op te tille moet je 11 ton neer drukken, als dat toevallig op you dak komt -en dan nog pulserend-  denk ik dat dat op lange termijn schade tweegbrengt. Kijk eens naar een stuk weg waar LKW's overheen gaan, dat vervormd ook

Een lichte Chinook, dus zonder vracht of passagiers, weegt al gauw een dikke 15 ton. Maar dat dit schade zou veroorzaken is pure onzin. Hoe bedoel je dat het pulserend is? En dan nog, dan moeten die mensen maar verhuizen. Ze zijn zelf zo snugger geweest om naast een vliegbasis te gaan wonen.
Dat pulserende merk je omdat zo'n dak echt 5 cm of meer op en neer gaat... kan ook resonantie zijn. Let op, ik heb het dan over staalconstructies met een wat grotere overspanning, niet over een 3kamer vrijstaand huis met puntdak.. Kan me daarbij goed voorstellen dat er niks aan de hand is. Ik vind ook dat je niet bij een basis moet gaan of blijven wonen als je persoonlijk niet met de gevolgen om kunt gaan, maar reeel veroorzaakte schade moet afgetikt
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: 5m@sh_1up op 31/03/2012 | 10:51 uur
En dan nog, dan moeten die mensen maar verhuizen. Ze zijn zelf zo snugger geweest om naast een vliegbasis te gaan wonen.

Dat is m.i. wel erg gemakkelijk gesteld. Ik snap dat mensen die bij een vliegbasis zijn gaan wonen niet moeten zeuren, maar je vergeet even voor het gemak dat de klachten zich toespitsen op de (schijnbare) overlast van de Chinooks. En die stonden toch echt tot een paar jaar geleden op Soesterberg.

Ik ken verder de geschiedenis van GR niet, maar ik neem aan dat er zat mensen rond GR wonen die er al woonden voordat Nederland halverwege de jaren 90 de transportvloot met (middel)grote helikopters oprichtte......

5m@sh_1up

#51
Citaat van: SMI de Boer op 23/03/2012 | 23:34 uur
Leest mijn bericht eensch!

Het is een bruut geweld!

Om 11 ton op te tille moet je 11 ton neer drukken, als dat toevallig op you dak komt -en dan nog pulserend-  denk ik dat dat op lange termijn schade tweegbrengt. Kijk eens naar een stuk weg waar LKW's overheen gaan, dat vervormd ook

Een lichte Chinook, dus zonder vracht of passagiers, weegt al gauw een dikke 15 ton. Maar dat dit schade zou veroorzaken is pure onzin. Hoe bedoel je dat het pulserend is? En dan nog, dan moeten die mensen maar verhuizen. Ze zijn zelf zo snugger geweest om naast een vliegbasis te gaan wonen.

SMI de Boer

Leest mijn bericht eensch!

Het is een bruut geweld!

Om 11 ton op te tille moet je 11 ton neer drukken, als dat toevallig op you dak komt -en dan nog pulserend-  denk ik dat dat op lange termijn schade tweegbrengt. Kijk eens naar een stuk weg waar LKW's overheen gaan, dat vervormd ook
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#49
Citaat van: Lex op 23/03/2012 | 17:50 uur
De vliegbewegingen rond Volkel mochten er vandaag ook wel zijn.

The flyboys waren hier in Oss goed hoorbaar.

In vergelijking met, nog niet zo lang, geleden, is "the sound of freedom" aanzienlijk minder aanwezig. Zodra een handvol F35's op Volkel  gestationeerd wordt passen ze dan ook ruim binnen alle gemiddelde geluidscontouren. (tenzij er 68 gestationeerd worden, waar ik geen problemen mee heb)  8)

Ace1

Citaat van: SMI de Boer op 20/03/2012 | 21:43 uur
kan me er iets bij voorstellen.

Als je daar in een pand zit dat opgetrokken is als staalconstructie hoor je alles kraken en zie je de armaturen dansen als chinook op 60 ft overkomt

SMI de Boer overdrijven is ook een vak.

Lex

De vliegbewegingen rond Volkel mochten er vandaag ook wel zijn.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Enforcer op 23/03/2012 | 16:59 uur
En hoeveel vliegen er nu daadwerkelijk?

Waarschijnlijk een paar mensen die veel klagen, waardoor het meer lijkt dan wat het daadwerkelijk is.

Ze klagen nog meer als het veld ooit zou worden opgeheven.

Klager heb je in alle soorten en maten, vaak omdat ze niet veel beters te doen hebben.

Enforcer

En hoeveel vliegen er nu daadwerkelijk?

Waarschijnlijk een paar mensen die veel klagen, waardoor het meer lijkt dan wat het daadwerkelijk is.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Nikehercules op 23/03/2012 | 15:22 uur
Ik vraag me af hoeveel van de klagende bewoners er al woonde voordat de vliegbasis herrees, ik gok geen. Wanneer er daadwerkelijk schade is ontstaan aan huizen door helikopters wordt het een ander verhaal maar ik geloof daar geen hout van.

Mensen moeten eens ophouden met zeuren, bij Schiphol, daar is het herrie.

+1