Steek incident Amsterdam centraal

Gestart door Parera, 31/08/2018 | 13:52 uur

Lynxian

Citaat van: Zander op 12/09/2018 | 14:37 uur
Mede door het karige succes bij uitzettingen is de politie (buiten de haven en grensgebieden) weinig bezig met de vreemdelingentaak.
Geen verrassing maar mooi kut.  :annoyed:

Zander

Citaat van: Lynxian op 12/09/2018 | 13:32 uur
Helaas. Ik was al bijna heel prettig verbaasd. Bijna.  :(
Mede door het karige succes bij uitzettingen is de politie (buiten de haven en grensgebieden) weinig bezig met de vreemdelingentaak.
People are sheep

Lynxian

Citaat van: Zander op 12/09/2018 | 01:01 uur
Vaker niet dan wel :sick:
Met daarbij de kanttekening dat veel vluchtelingen/illegalen een lopende procedure hebben waardoor zij niet verwijderbaar zijn. Ook werken een aantal landen niet mee met het terugsturen. Voorbeeld daarvan is Marokko naar ook Algerije doet moeilijk.
Ook zijn er veel vluchtelingen die zich al reeds conform het Dublinverdrag elders in de EU hebben aangemeld en zich dus legaal binnen het Schengengebied mogen roven ehhh reizen.
Helaas. Ik was al bijna heel prettig verbaasd. Bijna.  :(

Zander

#27
Citaat van: Lynxian op 12/09/2018 | 00:21 uur
En dat gebeurt dan ook echt?!  :omg:
Vaker niet dan wel :sick:
Met daarbij de kanttekening dat veel vluchtelingen/illegalen een lopende procedure hebben waardoor zij niet verwijderbaar zijn. Ook werken een aantal landen niet mee met het terugsturen. Voorbeeld daarvan is Marokko naar ook Algerije doet moeilijk.
Ook zijn er veel vluchtelingen die zich al reeds conform het Dublinverdrag elders in de EU hebben aangemeld en zich dus legaal binnen het Schengengebied mogen roven ehhh reizen.
People are sheep

Lynxian

Citaat van: Zander op 11/09/2018 | 19:07 uur
Er worden van iedere geregistreerde vreemdeling/migrant vingerafdrukken genomen. Bij het aantreffen van een vreemdeling waarbij er twijfels over de identiteit bestaan worden wederom vingerafdrukken gecheckt. Op die wijze heb ik in mijn huidige professie al meerdere druiven laten ophokken voor een retourtje.
En dat gebeurt dan ook echt?!  :omg:

Zander

Citaat van: Ace1 op 11/09/2018 | 15:08 uur
Vingerafdrukken kun je wel nemen en deze naar de inlichtingen diensten van  Israel, VS, Frankrijk, UK, JordaniĆ«, Egypte, Interpol en Europol sturen  om te kijken of deze in de bestanden voorkomen.
Er worden van iedere geregistreerde vreemdeling/migrant vingerafdrukken genomen. Bij het aantreffen van een vreemdeling waarbij er twijfels over de identiteit bestaan worden wederom vingerafdrukken gecheckt. Op die wijze heb ik in mijn huidige professie al meerdere druiven laten ophokken voor een retourtje.
People are sheep

ARM-WAP

Citaat van: Ace1 op 11/09/2018 | 15:08 uur
Vingerafdrukken kun je wel nemen en deze naar de inlichtingen diensten van  Israel, VS, Frankrijk, UK, JordaniĆ«, Egypte, Interpol en Europol sturen  om te kijken of deze in de bestanden voorkomen.
Probleem is dat ze het zelfs daar niet altijd weten...
Indien je al een antwoord terugkrijgt van deze organismen...
En dan nog... hoe zouden zij aan deze vingerafdrukken geraken?

Ace1

Citaat van: Thomasen op 11/09/2018 | 14:07 uur
Dat getal kun je dus niet echt hard maken.
En daarbij, m.i. moeten we op dit moment ook met politiek asiel voorzichtig zijn.

De cijfers heb ik van iemand bij een asielzoekerscentrum werkzaam was en daardoor acht ik deze cijfers betrouwbaar.

Ace1

Citaat van: ARM-WAP op 11/09/2018 | 14:17 uur
Probleem is dat dat juist heel moeilijk is.
Velen hebben bij aankomst geen papieren (meer). Onderweg "verloren/gestolen" - god knows what.
Dus moet je je verlaten op wat zij je vertellen...
En hoe ga je dan een en ander verifieren? Vingerafdrukken afnemen en per email naar Assads Home Office in Damascus sturen met de vraag of ze daar willen beamen dat die Mohamed idd gefolterd werd in hun Gestapo-kelders? Of dat ze zijn vrouw voor zijn ogen verkracht hebben?
Het idee is goed, maar in de praktijk haast onmogelijk toe te passen.

Vingerafdrukken kun je wel nemen en deze naar de inlichtingen diensten van  Israel, VS, Frankrijk, UK, JordaniĆ«, Egypte, Interpol en Europol sturen  om te kijken of deze in de bestanden voorkomen.

Oorlogsvis

Niet hypocriet gaan doen hier..de Nederlandse regering haalt dat tuig zelf hierheen , geeft ze een huis en uitkering enz enz....

en maakt miljoenen over naar terroristen in Syrie  :devil: :devil: :devil:

ARM-WAP

Citaat van: Ace1 op 02/09/2018 | 21:33 uur
Mijn advies is om eerst alle moslim asielzoekers eens grondig te gaan screenen die in de EU asiel aanvragen en zet ze desnoods vast om dit soort acties in de toekomst te voorkomen.
Heeft ook weer het voordeel dat je daardoor andere gelukszoekers afschrikt.
Probleem is dat dat juist heel moeilijk is.
Velen hebben bij aankomst geen papieren (meer). Onderweg "verloren/gestolen" - god knows what.
Dus moet je je verlaten op wat zij je vertellen...
En hoe ga je dan een en ander verifieren? Vingerafdrukken afnemen en per email naar Assads Home Office in Damascus sturen met de vraag of ze daar willen beamen dat die Mohamed idd gefolterd werd in hun Gestapo-kelders? Of dat ze zijn vrouw voor zijn ogen verkracht hebben?
Het idee is goed, maar in de praktijk haast onmogelijk toe te passen.

Ace1

Overigens zijn politieke vluchtelingen gewoon welkom bij mij maar economische vluchtelingen niet.
En 90% van de asielaanvragen zijn momenteel economische vluchtelingen.

Zander

Citaat van: Ace1 op 02/09/2018 | 21:33 uur
Mijn advies is om eerst alle moslim asielzoekers eens grondig te gaan screenen die in de EU asiel aanvragen en zet ze desnoods vast om dit soort acties in de toekomst te voorkomen.
Heeft ook weer het voordeel dat je daardoor andere gelukszoekers afschrikt.

Helaas zijn wij lid van de links liberale hobby club EU.
Europese rechten van de mens............................... :dead:
Daarnaast strookt dit ook niet met de universele variant.

Desondanks helemaal eens hoor Ace.
People are sheep

Sparkplug

Citaat van: Parera op 02/09/2018 | 21:23 uur
We kunnen blijven zeuren over de discussie of het hier goed stond ja of nee maar het staat nu vast het was een aanslag dus die discussie is over.
Ik heb het in de titel juist steek incident genoemd en niet aanslag Amsterdam centraal, omdat het nog niet vast stond.

En in de eerste reactie heb ik aangegeven dat het om een mogelijke aanslag gaat en als het niet klopte dat het dan maar verplaatst moest worden maar ik vond dat door de locatie en de
handelswijze de kans zeer groot was dat het hier om een aanslag ging. Maar laten we vooral doorgaan over het onderwerp en niet de wel / niet discussie of het hier in eerste instantie goed stond.

Ben het helemaal eens met wat je schrijft en hoe je het hebt aangepakt, maar mijn reactie was ook niet voor jou bedoeld  ;) Het ging mij om de reactie van StrategNL.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

#16
Mijn advies is om eerst alle moslim asielzoekers eens grondig te gaan screenen die in de EU asiel aanvragen en zet ze desnoods vast om dit soort acties in de toekomst te voorkomen.
Heeft ook weer het voordeel dat je daardoor andere gelukszoekers afschrikt.