Wie komt hoelaat en waar op voor de Luchtmacht.

Gestart door Nick, 26/03/2005 | 20:00 uur

LightningII

3 pax 1 kamer / 2 kamers per douche cq wc.

Wally21

Dat klopt, mijn antwoord is gebaseerd op mijn eigen ervaring.
En dat is dat je bij de initiële opleidingen met 8 man op een kamer ligt (KMS / Amo oirschot / AMOL Schaarsbergen)
Deze hebben allemaal enkel gezamenlijke doucheruimtes per verdieping / gang

Als het luxer is heb je alleen maar voordeel natuurlijk ;-) Maar daar ga ik niet van uit. Heeft namelijk ook te maken met het groepsvorming proces.

Maar de achterhoek is wel een eindje tuffen inderdaad. Welke functie ga je doen?

Rgerr

Citaat van: Wally21 op 04/03/2014 | 13:34 uur
Rgerr,

Nee zelf niet op Woensdrecht geweest maar dat maakt niet uit ;-)
Van waar moet je komen?

tot de 24ste!

Elke kazerne is weer anders, zeker wat betreft legering. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel, niet dat je hiermee direct geen gelijk hebt maar om maar een voorbeeld te noemen: KW3 in Apeldoorn lag men met 4 man op een kamer, in (voormalig) Detmerskazerne in Eefde lag men met 6 man op een kamer en deelde je een toilet -en douche groep met 3 andere kamers. In Apeldoorn had men per kamer een eigen toilet en douche.

Er zit dus wel eens verschil tussen, vandaar de vraag of je er bent geweest en de vraag hoe de legering in Woensdrecht zelf is voor AMO-klanten. :-)

Overigens kom ik vanuit de Achterhoek, ook een eind rijden dus. Het militair bestaan begint ondertussen steeds meer te kriebelen, laat het 'feest' maar beginnen!

Wally21

Rgerr,

Nee zelf niet op Woensdrecht geweest maar dat maakt niet uit ;-)
Van waar moet je komen?

tot de 24ste!

Rgerr

Citaat van: Wally21 op 03/03/2014 | 10:37 uur
Rgerr,

Ik zelf begin ook 24 Maart aan de AMO bij de Klu, wel als herintreder ben er net een kort jaar tussen uit geweest en kom van de Landmacht. (Sergeant Infanterie). Waarom AMO hoor ik je denken, ja dat denk ik ook maar niemand kan me daar antwoord op geven in Amsterdam :-)

- Bivak zal worden opgebouwd van een dagje het bos in tot 3 a 4 dagen. behalve de 2de en 3de week zit je 2 weken in een tentenkamp en ben je verder ook niet bereikbaar. (incl. weekend.) De invulling is ook opbouwend, er wordt natuurlijk steeds meer van je verwacht.
- Qua legering lig je met 8 man op 1 kamer en deel je met het hele peloton een douche / toiletgroep welke je samen ook schoonmaakt elke ochtend.
- Er is Wifi beschikbaar op de legeringskamers. Verwacht niet een of ander supersnel glasvezel lijntje maar het doet wat het moet doen ;-)
- Qua faciliteiten, de sportschool is elke avond gewoon vrij toegankelijk, er zal altijd een sergeant van de sport aanwezig zijn. Meestal zal de fitness rond 22:00 / 23:00 uur sluiten.

Voor je wederhelft, ga er van uit dat je de eerste weken weinig contact zal hebben. De vrije avonden komen vanzelf en kan je 's avonds gewoon ff naar huis bellen. Maar laat vooral alles gewoon op je afkomen en het wordt een mooie tijd!
Als je nog vragen hebt stel ze gerust!

Gr. Wouter

Wouter,

Bedankt voor je behulpzame reactie, zelf ben ik ook herintreder, maar dan vanuit de KMar. En ja, waarom (opnieuw) AMO... diezelfde vraag heb ik mij ook wel eens gesteld. :-) Ik neem aan dat je zelf al eens op Woensdrecht bent geweest?

Wally21

Ik kom vanuit Tilburg. Papieren ook binnen inderdaad.

Functie: Loadmaster Chinook

Caesar26

Hey Wally / Wouter

Begin ook 24 Maart :) heb begin vorige week de papieren betreft opkomst gekregen.

Daarna voor de functie transport PO

Waar moeten jullie vandaan komen? Ik kom zelf uit Meppel.


Vriendelijke groet,
Caesar

Wally21

Rgerr,

Ik zelf begin ook 24 Maart aan de AMO bij de Klu, wel als herintreder ben er net een kort jaar tussen uit geweest en kom van de Landmacht. (Sergeant Infanterie). Waarom AMO hoor ik je denken, ja dat denk ik ook maar niemand kan me daar antwoord op geven in Amsterdam :-)

- Bivak zal worden opgebouwd van een dagje het bos in tot 3 a 4 dagen. behalve de 2de en 3de week zit je 2 weken in een tentenkamp en ben je verder ook niet bereikbaar. (incl. weekend.) De invulling is ook opbouwend, er wordt natuurlijk steeds meer van je verwacht.
- Qua legering lig je met 8 man op 1 kamer en deel je met het hele peloton een douche / toiletgroep welke je samen ook schoonmaakt elke ochtend.
- Er is Wifi beschikbaar op de legeringskamers. Verwacht niet een of ander supersnel glasvezel lijntje maar het doet wat het moet doen ;-)
- Qua faciliteiten, de sportschool is elke avond gewoon vrij toegankelijk, er zal altijd een sergeant van de sport aanwezig zijn. Meestal zal de fitness rond 22:00 / 23:00 uur sluiten.

Voor je wederhelft, ga er van uit dat je de eerste weken weinig contact zal hebben. De vrije avonden komen vanzelf en kan je 's avonds gewoon ff naar huis bellen. Maar laat vooral alles gewoon op je afkomen en het wordt een mooie tijd!
Als je nog vragen hebt stel ze gerust!

Gr. Wouter

Rgerr

Binnenkort begin ik in Woensdrecht voor de AMO aan de KMSL. Even een paar vragen uit nieuwsgierigheid, en ter geruststelling van mijn lieftallige wederhelft.

Hoe vaak en hoe lang is er bivak/oefening? En hoe worden deze ingevuld?
Hoe is de legering? Met hoeveel man lig je op een kamer en deel je een toiletgroep/douche?
Is er WiFi op de legeringskamers?
Welke sportfaciliteiten zijn er vrij te gebruiken, in de avonduren bijvoorbeeld?

Een uitgebreid en enigszins gedetailleerd antwoord zal erg worden gewaardeerd. :-)

Rgerr

Citaat van: luitzen88 op 13/10/2013 | 18:06 uur
Zo morgen is het dan zover, beginnen aan de AMO Klu

En, hoe bevalt het tot nog toe?

luitzen88

Zo morgen is het dan zover, beginnen aan de AMO Klu

Rgerr

Citaat van: LightningII op 10/10/2013 | 17:50 uur
Met de 60l rugzak incl pubtent 25-30kg ex verassingssupplementen van het kader en ex 3 eenheid.

Vriendelijk bedankt, weet ik weer waar ik naar toe kan trainen.

LightningII

Citaat van: Rgerr op 09/10/2013 | 23:19 uur
In maart volgend jaar, net als jij zoals ik uit een eerdere post opmaak. Momenteel train ik drie maal per week á tien kilometer hardlopen met 7,5kg rugzak. Vandaar de vraag die ik stel, wat de maximum belasting is (exclusief persoonlijk wapen).

Met de 60l rugzak incl pubtent 25-30kg ex verassingssupplementen van het kader en ex 3 eenheid.

Rgerr

Citaat van: Caesar26 op 09/10/2013 | 22:52 uur
Welke datum begint je amo Rgerr?

In maart volgend jaar, net als jij zoals ik uit een eerdere post opmaak. Momenteel train ik drie maal per week á tien kilometer hardlopen met 7,5kg rugzak. Vandaar de vraag die ik stel, wat de maximum belasting is (exclusief persoonlijk wapen).

Caesar26