Landmachtuniformen naar politie

Gestart door Andros Wald, 21/05/2018 | 13:59 uur

A.J.

Citaat van: DvdW op 21/05/2018 | 18:07 uur
Hou.toch.op.  :dead:

Idd, het is weer leuk geweest.

A.J. Forumbeheer.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

A.J.

Citaat van: Andros Wald op 21/05/2018 | 17:14 uur
hoge eisen van de landmacht.

Je hoeft niet zo hard te googlen om erachter te komen wat de staat van die Chinese troep binnen defensie is...

Citaat
Een helm is ook zinvol bij het werken in of rond ingestorte gebouwen, op een bouwplaats, of tijdens een orkaan, bommelding, grote brand, enz.

Niet die helm...

A.J.

Citaat van: Sparkplug op 21/05/2018 | 17:11 uur
En vervolgens een hoop ongelukken, omdat veel mensen niet weten hoe met vuurwapens en munitie te moeten omgaan.

De sarcastische ondertoon werd gemist zie ik.  ;D

Andros Wald

#17
Citaat van: Parera op 21/05/2018 | 16:26 uur
Het standaard uitrusten er mee lijkt me geen goede optie maar om een x aantal scherfvesten en helmen in reserve te houden in de grote steden kan zeker geen kwaad.
In geval van een aanslag of ander incident waar een groot aantal hulpverleners bij moeten zijn kan men in elk geval de juiste bescherming worden gegeven.
Ik weet dat de ambulance dienst Limburg al zelf scherfvesten en helmen heeft aangekocht net zoals dit in andere landen al gebeurd is.

Maar of deze vesten/helmen afkomstig moeten zijn van defensie dat vraag ik me af. Elke dienst haar eigen materiaal lijk mij verstandiger en materiaal dat in lijn is met de uniformen die gedragen worden. Dit hoeft ook geen standaard uitrusting te zijn maar slechts beschikbaar voor wanneer het nodig mag zijn buiten aanslagen om kan je denken aan rellen of andere ongeregeldheden.

In het kader van Terrorisme Gevolg Bestrijding (TGB) en Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB) zouden ook ambulancediensten kunnen overwegen, om persoonlijke uitrusting over te nemen, die niet meer voldoet aan de hoge eisen van de landmacht. Dat is waarschijnlijk veel goedkoper, dan die militaire uitrusting nieuw kopen.

Die militaire uitrusting hoeft niet altijd te worden gedragen door het ambulance-personeel, maar kan wel in de ambulances worden meegenomen, voor het geval er onverwachts een incident is met groepsgeweld, relschoppers die stenen gooien, of vuurwapens of explosieven, enz.

Een helm is ook zinvol bij het werken in of rond ingestorte gebouwen, op een bouwplaats, of tijdens een orkaan, bommelding, grote brand, enz.

Ace1

#16
Citaat van: Sparkplug op 21/05/2018 | 17:11 uur
En vervolgens een hoop ongelukken, omdat veel mensen niet weten hoe met vuurwapens en munitie te moeten omgaan.

Persoonlijk voel ik niets voor paramilitaire eenheden volgens mij kan de Kmar deze rol uitstekend vervullen?
Laurens kom er eens in.

Sparkplug

Citaat van: A.J. op 21/05/2018 | 17:07 uur
Waarom niet gewoon iedereen bewapenen... Gewoon een Second Amendment net als in de VS.

En vervolgens een hoop ongelukken, omdat veel mensen niet weten hoe met vuurwapens en munitie te moeten omgaan.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

A.J.

Citaat van: Andros Wald op 21/05/2018 | 16:57 uur
Ik weet niet wat de beste keuzes zijn op dit gebied. Daarom lijkt het me het beste, als deze voorstellen allemaal eens worden uitgeprobeerd in kleinschalige proefprojecten van één of twee jaar.

Ik weet wel wat de beste keuze is en dat is jou er ver buiten houden...

Citaat
Men kan bijvoorbeeld op dat traject twee jaar lang de conducteurs en buschauffeurs uitrusten met politiewapens en gevechtskleding, in allerlei varianten. En in een andere experimentele variant alleen uitrusten met handboeien en pepperspray enz. En alleen een communicatietraining geven in deëscalatie in een andere onderzoeksconditie.

Waarom niet gewoon iedereen bewapenen... Gewoon een Second Amendment net als in de VS.

Andros Wald

#13
Citaat van: Ace1 op 21/05/2018 | 16:39 uurIk begrijp alleen nu je antwoord niet omdat ik het over trein personeel en Boa's had en jij gaat het nu over de politie, Kmar, kustwacht, waterpolitie hebben zo spring je wel van de hak op de tak. En daarnaast zijn treinpersoneel en Boa's niet bewapend.

Ik weet niet wat de beste keuzes zijn op dit gebied. Daarom lijkt het me het beste, als deze voorstellen allemaal eens worden uitgeprobeerd in kleinschalige proefprojecten van één of twee jaar.

Bijvoorbeeld in de trein van Rotterdam naar Den Haag. Dan kunnen politici en hoge ambtenaren ook zelf makkelijk zien, hoe het werkt in de praktijk.

Men kan bijvoorbeeld op dat traject twee jaar lang de conducteurs en buschauffeurs uitrusten met politiewapens en gevechtskleding, in allerlei varianten. En in een andere experimentele variant alleen uitrusten met handboeien en pepperspray enz. En alleen een communicatietraining geven in deëscalatie in een andere onderzoeksconditie.

En dan kijken welke varianten goed werken, en welke varianten averechts werken. Daarna kan men weer nieuwe experimenten verzinnen, die voortbouwen op de gevonden onderzoeksresultaten.

Dus ik heb niet de wijsheid in pacht, maar ik raad wel aan, dat de overheid creatiever wordt in het wetenschappelijk uitproberen van nieuwe mogelijkheden. Dat kan nieuwe oplossingen opleveren, voor problemen die nu onoplosbaar lijken, doordat er nu vaak krampachtig wordt vastgehouden aan verouderde tunnelvisie, vooroordelen en dogmatische beleidstaboes.

Ace1

Citaat van: Andros Wald op 21/05/2018 | 16:26 uur
Of dat waar is, weet je pas, nadat je dat hebt uitgeprobeerd in proefprojecten in verschillende varianten. Daarbij maakt het denk ik een groot verschil, hoe de overheid die maatregelen uitlegt aan de burgers. Daarbij zijn reclame-experts nodig. En extreem hoge boetes en jarenlange werkstraffen, kunnen mogelijk ook helpen tegen zinloos geweld.

Motoragenten, fietsagenten, motorrijders, bouwvakkers en brandweerlieden zien er ook stoer uit, maar lokken meestal geen geweld uit door hun stoere helm en pak, en uitrusting.

De oude militaire kleding en uitrusting kan eventueel ook alleen worden gedragen door de Marechaussee, waterpolitie, of kustwacht.

De politie heeft in de gewone surveillance nu geen ballistische helmen en geen handige MOLLE-vesten, leg-plates, enz. Dat heeft nadelen.

Mogelijk wordt Nederland ooit eens massaal aangevallen door terroristen die samenwerken met misdaadorganisaties, of door bombardementen, of een militaire invasie, of zoiets. Dan moet ons leger mogelijk snel uitgebreid worden, en kunnen die oude militaire uniformen en persoonlijke uitrusting goed van pas komen.

Daarom lijkt het me handig, om die in elk geval ergens te bewaren, op een kazerneterrein. Dat kost niet veel geld. En dan kan ook de politie er later eventueel altijd nog een beroep op doen, als men dat ooit nodig zou vinden.

Ik begrijp alleen nu je antwoord niet omdat ik het over trein personeel en Boa's had en jij gaat het nu over de politie, Kmar, kustwacht, waterpolitie hebben zo spring je wel van de hak op de tak.
En daarnaast zijn treinpersoneel en Boa's niet bewapend.

Andros Wald

#11
Citaat van: Ace1 op 21/05/2018 | 15:55 uur
Persoonlijk denk ik dat het niet gaat werken als je, BOA's en treinpersoneel allemaal met het zelfde uniform gaat uitrusten. dit werkt juist de agressie van bepaalde personen naar BOA's en treinpersoneel toe.

Of dat waar is, weet je pas, nadat je dat hebt uitgeprobeerd in proefprojecten in verschillende varianten. Daarbij maakt het denk ik een groot verschil, hoe de overheid die maatregelen uitlegt aan de burgers. Daarbij zijn reclame-experts nodig. En extreem hoge boetes en jarenlange werkstraffen, kunnen mogelijk ook helpen tegen zinloos geweld.

Motoragenten, fietsagenten, motorrijders, bouwvakkers en brandweerlieden zien er ook stoer uit, maar lokken meestal geen geweld uit door hun stoere helm en pak, en uitrusting.

De oude militaire kleding en uitrusting kan eventueel ook alleen worden gedragen door de Marechaussee, waterpolitie, of kustwacht.

De politie heeft in de gewone surveillance nu geen ballistische helmen en geen handige MOLLE-vesten, leg-plates, enz. Dat heeft nadelen.

Mogelijk wordt Nederland ooit eens massaal aangevallen door terroristen die samenwerken met misdaadorganisaties, of door bombardementen, of een militaire invasie, of zoiets. Dan moet ons leger mogelijk snel uitgebreid worden, en kunnen die oude militaire uniformen en persoonlijke uitrusting goed van pas komen. Er kan ook een burgeroorlog ontstaan, of langdurige rellen zoals in Londen, Parijs, en Los Angeles.

Daarom lijkt het me handig, om die in elk geval ergens te bewaren, op een kazerneterrein. Dat kost niet veel geld. En dan kan ook de politie er later eventueel altijd nog een beroep op doen, als men dat ooit nodig zou vinden.

Parera

Citaat van: Ace1 op 21/05/2018 | 15:55 uur
Persoonlijk denk ik dat het niet gaat werken als je , BOA's en treinpersoneel allemaal met het zelfde uniform gaat uitrusten dit werkt juist de agressie van bepaalde personen naar BOA's en treinpersoneel toe. Hebben wij hier op defensieforum met een geniaal persoon te maken of met een gek te maken?
Godzijdank is hij de buschauffeurs, brandweer personeel, postbodes, weginspecteurs, brugwachters, vuurtoren wachters en onderwijs personeel vergeten.

Het standaard uitrusten er mee lijkt me geen goede optie maar om een x aantal scherfvesten en helmen in reserve te houden in de grote steden kan zeker geen kwaad.
In geval van een aanslag of ander incident waar een groot aantal hulpverleners bij moeten zijn kan men in elk geval de juiste bescherming worden gegeven.
Ik weet dat de ambulance dienst Limburg al zelf scherfvesten en helmen heeft aangekocht net zoals dit in andere landen al gebeurd is.

Maar of deze vesten/helmen afkomstig moeten zijn van defensie dat vraag ik me af. Elke dienst haar eigen materiaal lijk mij verstandiger en materiaal dat in lijn is met de uniformen die gedragen worden. Dit hoeft ook geen standaard uitrusting te zijn maar slechts beschikbaar voor wanneer het nodig mag zijn buiten aanslagen om kan je denken aan rellen of andere ongeregeldheden.

Ace1

Citaat van: Andros Wald op 21/05/2018 | 13:59 uur
Deze militaire uniformen en persoonlijke uitrusting kan eventueel ook  (of uitsluitend) worden gebruikt door de Mobiele Eenheid, arrestatieteams, BOA's en treinpersoneel.

Persoonlijk denk ik dat het niet gaat werken als je , BOA's en treinpersoneel allemaal met het zelfde uniform gaat uitrusten dit werkt juist de agressie van bepaalde personen naar BOA's en treinpersoneel toe. Hebben wij hier op defensieforum met een geniaal persoon te maken of met een gek te maken?
Godzijdank is hij de buschauffeurs, brandweer personeel, postbodes, weginspecteurs, brugwachters, vuurtoren wachters en onderwijs personeel vergeten.

Ace1

#8
Citaat van: Huzaar1 op 20/05/2018 | 19:21 uur
Vriend van Halsey dit?

Ik denk dat Huzaar1 gelijk gaat krijgen.

Citaat van: StrataNL op 21/05/2018 | 14:38 uur
Zelden zoveel bullshit in één post gelezen.

Ook StrataNL heeft hiermee gelijk.

A.J.