Verkiezingsuitslag 2003?

Gestart door -Peter-, 23/01/2003 | 08:18 uur

-Peter-

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik zelf niet blij ben met de uitslag van 22 januari jl. Toch moet ik wel bekennen dat de PVDA het heel knap heeft gedaan. Maar of dit nou door de PVDA zelf komt, of dat het komt omdat de kiezer dit jaar erg veel strategisch heeft gekozen, laat ik in het midden. Wat mij betreft had ik graag een coalitie CDA-VVD gezien. Hetzelfde als voorheen, maar dat zonder de LPF. Gewoon omdat de LPF zich de komende vier jaar eerst maar eens moet bewijzen in de oppositie naar mijn mening. Tot die tijd zullen zij mijn vertrouwen in ieder geval niet krijgen.

Helaas zit CDA-VVD er niet in dit jaar, tenzij er nog een andere partij bij wordt betrokken. WE kunnen hier denken aan bv D66.
Maar aangezien het volk CDA-PVDA heeft gesproken vind ik wel dat ze dat eerst maar eens moeten gaan uitzoeken. Ze hebbenb zichzelf in deze situatie gebracht, dus laat ze het nou ook maar even zelf uitzoeken.
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Wout

Dat klopt ja, en ik kan mijn mening goed motiveren aangezien ik "politicus" ben bij de JOVD en VVD. En dan blijf ik bij mijn vorige bericht. In mijn ogen richt de PVDA niets dan kwaad aan, zeker dit kabinet en dat vind ik erg jammer

Caspar

Maar Wout, das jou mening, mijn mening is blijkbaar anders. ;)

Wout

Het is NIET gunstig voor de economie, het is NIET gunstig voor de staatsschuld, het is NIET gunstig voor de koopkracht van de burger, het is NIET gunstig voor de bedrijven, het is NIET gunstig voor defensie, het is NIET gunstig voor de internationale betrekkingen, het is NIET gunstig voor het immigratie- en intregatiebeleid, het is NIET gunstig voor de veiligheid in Nederland en het is NIET gunstig voor het onderwijs. Waar het wel gunstig voor is? Goede vraag.

Caspar

Ik ben tevreden met de uitslag, alhoewel ik liever had gezien dat PVDA er nog wat zetels bij had gehad, en net boven het CDA zou komen.
Of het gunstig is voor defensie........ we zullen het zien.

-Peter-

#1
Bent u tevreden met de verkiezingsuitslag van 22 jan. jl.? Is de uitslag volgens u gunstig voor ons als defensie? Of gaan we alleen nog maar meer bezuinigingen krijgen? Laat het ons even weten hier  8)
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...