Moet defensie meer inzage geven?

Gestart door no problem, 28/01/2003 | 17:33 uur

Caspar

Meer informatie richting het personeel over het hoe en wat als we eventueel wel mee gaan doen wordt erg moeilijk aangezien de politiek nog helemaal geen beslissing heeft genomen en er dus helemaal niet bekend is wat Nederland kan betekenen of welke eenheden er eventueel die kant op gaan. Zou men wel al voorbereidingen gaan treffen in de zin van voorlichting en info dan zou dit alleen maar onrust zaaien onder het personeel en het thuisfront. Ik denk dat je als militair zelf wel kunt nagaan of je eventueel in aanmerking komt om die kant op te gaan of niet en dat die mensen allang stilletjes toch onbewust de nodige voorbereiding treffen, bij zichzelf en militair gezien.

pieter

Oké dat ben ik met je eens Wout, maar aan de andere kant kunnen ze bepaalde gegevens wel verstrekken richting het personeel (hoe en wat, mochten we meedoen) terwijl ze dit soort gegevens niet openbaar maken. En ik denk dat ze dat net zo goed mogen doen.

Wout

Ik denk niet dat defensie meer info kan geven. De politiek moet dit doen. De defensiestaf weet zelf ook niet waar ze aan toe is, dus waarschijnlijk is ze zich achter de schermen voor het ergste aan het voorbereiden.

no problem

Moet defensie meer inzage geven in de stand van zaken i.g.v. een conflict als het huidige tussen Amerika en Irak?

Ik denk van wel! Op dit moment wordt er vanuit het Nederlandse ministerie van defensie nog te weinig informatie verstrekt aan het volk, omtrent de positie die wij innemen. Waarschijnlijk zullen we vast wel weer mee gaan doen, maar zeker is er nog steeds niets!