Aardbeving Haïti

Gestart door VandeWiel, 13/01/2010 | 08:58 uur

Ace1


andré herc

#366

By FRANK BAJAK, Associated Press Writer – Fri Apr 16, 6:29 pm ET
PORT-AU-PRINCE, Haiti – A Spanish military helicopter crashed in rugged terrain in Haiti on Friday, killing the four soldiers on board, the United Nations said.
The aircraft, identified by Spanish media as a Bell AB-212, crashed in the Fond Verrettes area about 30 miles (50 kilometers) from Port-au-Prince near Haiti's border with the Dominican Republic, which shares the island of Hispaniola with Haiti.
All those aboard were found dead after Spanish and U.S. military teams reached the site, U.N. peacekeeping mission spokesman George Ola-Davies said.
Spain's Defense Ministry said the chopper was one of four based on a Spanish navy amphibious ship, the Castilla.
Spain has about 450 soldiers in Haiti helping with aid and reconstruction after the devastating Jan. 12 earthquake that the Haitian government says killed about 230,000 people.
The Spanish troops are not attached to the more than 9,000-strong U.N. peacekeeping mission.
The crash site is near the mountain where a U.N. surveillance airplane crashed in October, killing all 11 Jordanian and Uruguayan peacekeepers aboard.


news.yahoo.com
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Elzenga


Lex

A Spanish military helicopter has crashed in rugged terrain in Haiti, the United Nations (UN) has said, killing all four crew members on board.
The crash happened at 1030 local time (1430 GMT) on Friday.
The crew of a helicopter sent to the area saw "enormous damage" at the crash site, a UN spokesman said.
The helicopter went down in rough terrain 50km (30 miles) southeast of the capital, Port-au-Prince, near the border with the Dominican Republic.
The four soldiers on board the helicopter were part of the UN peacekeeping mission in Haiti (Minustah).
Spain has about 450 soldiers in Haiti helping with aid and reconstruction after the devastating earthquake on 12 January, that the Haitian government says killed about 230,000 people.

Story from BBC NEWS:
Published: 2010/04/16 21:41:39 GMT

Ace1

Citaat van: Elzenga op 14/03/2010 | 01:35 uur
Ik neem aan van wel...net als bij onze LPDs en JSS.
(even offtopic...ik mag wel hopen dat men bij het ontwerp van de JSS de problemen met de RHIB-locaties bij de HMNZS Canterbury hebben meegenomen...Die zitten bij de JLOS namelijk ook zo laag en aan de zijkant)

Die problemen zijn allang opgelost, het ging maar om een Rhib en de bevestiging van de davit was niet goed gedaan.

Elzenga

#362
Citaat van: Ace1 op 14/03/2010 | 01:17 uur
Is het wel Toepasbaar op de Canterbury van de Nieuw-Zeelandse Marine?
Ik neem aan van wel...net als bij onze LPDs en JSS.
(even offtopic...ik mag wel hopen dat men bij het ontwerp van de JSS de problemen met de RHIB-locaties bij de HMNZS Canterbury hebben meegenomen...Die zitten bij de JLOS namelijk ook zo laag en aan de zijkant)

Ace1

Is het wel Toepasbaar op de Canterbury van de Nieuw-Zeelandse Marine?




Elzenga

#360
Citaat van: Ace1 op 13/03/2010 | 13:49 uur
Zou dit ook toepasbaar zijn op de pelikaan?
Het zal dan net als de RFA sir Galahad hieronder deels boven de reling uitsteken...Maar de Pelikaan heeft geen laadklep om spullen op de raft te laden...zou dan allemaal via de kraan moeten gebeuren...lijkt me niet echt handig..



Ace1

Citaat van: Elzenga op 12/03/2010 | 22:41 uur
Citaat van: Lex op 12/03/2010 | 21:44 uur
De Mexeflote Raft heeft daar (volgens de verslagen) goede diensten geleverd.
en hangt aan de zijkant van de LSD's...ook bij oudere Britse schepen..



Het zou passen binnen mij alternatieve opzet waar ik de JSS als moederschip neem..maar goed dat is buiten dit topic. De Britten kunnen mooi demonstreren hoe goed zij daar bezig zijn...van Nederland al weken niks meer gehoord.. :(...

Zou dit ook toepasbaar zijn op de pelikaan?

Sandgroper

#358
Citaat van: Laurens op 13/03/2010 | 12:08 uur
Citaat van: Lex op 12/03/2010 | 23:21 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 12/03/2010 | 23:15 uur
Bij de tweede foto staat er een soort "tent" tegen het dekhuis aan?
Dat is de (verwijderbare) hangaar.
Gewoon een hele grote party-tent.....Die Britten zijn wel innovatief bezig zeg
Niet alleen de Britten hoor.  De Italiaanse 1.520 tons OPV's / korvetten van de Commandante klasse beschikken ook over een uitschuifbare hangar,  Die kan een NH-90 of een AugustaBell 212 huisvesten.    Sprezzatura!  / Cool!
De Mexefloat Raft pontons worden ook de Amerikanen gebruikt.  Hebben vele malen hun waarde bewezen en blijkbaar is het kwartje bij de KM nog niet gevallen.
Sandgroper seint,

Laurens

Citaat van: Lex op 12/03/2010 | 23:21 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 12/03/2010 | 23:15 uur
Bij de tweede foto staat er een soort "tent" tegen het dekhuis aan?
Dat is de (verwijderbare) hangaar.

Gewoon een hele grote party-tent.....Die Britten zijn wel innovatief bezig zeg

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 12/03/2010 | 23:15 uur
Bij de tweede foto staat er een soort "tent" tegen het dekhuis aan?
Dat is de (verwijderbare) hangaar.

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 12/03/2010 | 22:48 uur
Overigens viel mij nog iets op, het gaat mij niet om de lynx maar iets anders.

Bij de tweede foto staat er een soort "tent" tegen het dekhuis aan?

Lex

Bij de Bay Class varen ze ook nog het dok in en uit.

Ace1

#353
Overigens viel mij nog iets op, het gaat mij niet om de lynx maar iets anders.