Onzin-topic uitgave 23

Gestart door Lex, 13/04/2010 | 22:23 uur

Lex

Dit topic wordt hier vervolgd.

Lex
Algeheel beheerder

Ace1


Lex

Militair niet strafbaar volgens defensie, wel volgens het OM Arnhem

Een zaak die al veel te lang doorzeurt, is die van een jonge militair die ervan wordt beschuldigd een vrouwelijke militair te hebben lastig gevallen. Die militair gaf aan dat hij haar onzedelijk zou hebben betast. Door de commandant werd vervolgens een onderzoek ingesteld wat er nu eigenlijk allemaal was gebeurd. Hierbij bleek, dat de militair het niet eens gedaan kon hebben!

Het probleem was echter dat er al aangifte was gedaan en dat het Openbaar Ministerie in Arnhem de zaak reeds onderzocht. Indien die molen gaat draaien, dan is er geen stoppen meer aan. Nu wordt er dus strafrechtelijk naar een zaak gekeken, die in het bestuursrecht reeds is afgedaan. Formeel kan dat, maar het heeft daarnaast het (meer dan grote) risico in zich, dat de militair opnieuw in de gevarenzone komt. De strafrechter is namelijk op geen enkele wijze gebonden aan de eerdere uitkomst. Op grond van het AMAR, kan de militair als hij wordt veroordeeld, alsnog worden ontslagen. Op deze manier lijkt er voor de militair geen einde aan de ellende te komen.

In Nederland geldt dat het bewijs door de rechter wordt gewogen. Dat houdt in dat er 15.000 pagina's volledige leugens en/of onzin in een strafdossier kunnen staan, maar de rechter toch vindt dat er op pagina 14.999 wel de waarheid is gesproken. Hij hoeft dat overigens in zijn vonnis niet eens te motiveren.

Het ligt nu dus in de handen van rechters die niet de militaire achtergrond hebben die aansluit bij de specifieke omstandigheden van het geval, zoals de commandant van de militair dat wel had. Het verzoek om getuigen te horen om zo de specifiek feitelijke onstandigheden beter te kunnen presenteren, was volgens de rechter niet nodig. Hieruit blijkt te meer, dat de rechtsbescherming van de militair niet meer van deze tijd is en ook de verplichte rechtsgang naar Arnhem maar beter helemaal kan worden afgeschaft. Als de militaire politierechter, rechtbank of hof, niet (meer) in de specifiek militaire omstandigheden geinteresseerd is, dan ben je beter af bij de gewone strafrechter in het eigen arrondissement.

U bent geinformeerd!

Defensieadvocaat.nl
Posted on 01/12/2012

Lex

Mocht u een Phantom willen kopen: klik hier8)

Lex

PvdA-Kamerlid in reclame zorgverzekeringssite

PvdA-Kamerlid Tunahan Kuzu prijst een Turkse zorgverzekeringswebsite aan in een reclamefilmpje. Dat ontdekte Pownews.

In het spotje worden 'gratis tickets' aangeboden voor operaties in Turkije. En 'tot 75 procent korting in Nederland'. Kuzu zegt in de camera "Ook ik kies voor Benim si gortam vanwege de uitstekende service." Hij wordt in het filmpje ook geïntroduceerd als PvdA-Kamerlid en lid van de Commissie Gezondheidszorg.

'Gevraagd iets aardigs te zeggen'

Het Kamerlid, ook woordvoerder op zorg, was deze zomer op een festival gevraagd 'iets aardigs' te zeggen over de site, aldus de PvdA. Omdat hij zelf ook zijn zorgverzekering via Benim si gortam heeft afgesloten, wilde Kuzu dat wel. Hij heeft het woordvoerderschap over de zorg tijdelijk neergelegd.

In Pownews zegt Kuzu over zijn actie: "Het is onhandig van mij geweest en ik betreur dat. De consequentie is dat het niet handig is om het woord te blijven voeren over de zorg. Ik heb contact gehad met de site en op mijn verzoek is het filmpje verwijderd. De PvdA kan niet zeggen voor hoelang Kuzu geen woordvoerder meer is.

RTL nieuws,
26 november 2012, 23:02

onderofficier

Citaat van: Ros op 25/11/2012 | 15:56 uur
Plasterk voert beleid uit zoals overeengekomen is in het regeerakkoord en niet conform de partij doelstellingen van de PvdA.

Dus wat je zegt is het bouwen van "Halal-woningen" beleid wat uit het regeerakkoord komt?
Dat lijkt mij sterk want dit kabinet zit er net (per 29-okt) en het vorige kabinet zal dit niet in de regeerakkoord hebben opgenomen, dat laatste is een aanname van mij maar met de PVV als gedoog-partij lijkt het mij sterk

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

#1431
Citaat van: onderofficier op 25/11/2012 | 15:36 uur
Voor mij is Plasterk ook om minister maar wel één met een politieke kleur. Dus zijn reactie is gebasseerd vanuit de kleur van zijn politieke partij.
Daarom zijn er dan geen ministers van de overige partijen en alleen van de VVD en PVDA..

Plasterk voert beleid uit zoals overeengekomen is in het regeerakkoord en niet conform de partij doelstellingen van de PvdA. Hij is minister van de Nederlandse regering en niet minister van zijn partij. Alles wat hij doet en zegt mag de regering worden aangerekend. Als hij zijn partijkleur wil uitdragen had hij in de Kamer moeten blijven zitten en de ministerspost moeten weigeren. De Minsterpresident en de ministers staan boven de partijen in een democratie zoals wij die kennen.

Citaat
De CDS met een (politieke gekleurde) minister te vergelijken is dan niet juist.

Volgens mij wel. Toen hij nog geen CDS was kwam hij op voor zijn KMD en nu voor alle KMD's. Zo gaat het ook met een politicus die de stap naar een ministerspost maakt.

dudge

Citaat van: onderofficier op 25/11/2012 | 15:36 uur
Voor mij is Plasterk ook om minister maar wel één met een politieke kleur. Dus zijn reactie is gebasseerd vanuit de kleur van zijn politieke partij.
Daarom zijn er dan geen ministers van de overige partijen en alleen van de VVD en PVDA..
Dit in tegenstelling van de CDS. Want niemand hoeft over vier jaar op een krijgsmachtdeel te stemmen om een CDS benoemt te krijgen. Dus hoeft hij geen zieltjes te (blijven) winnen om na de periode weer verkozen te worden.  De minister wil echt dat over vier jaar (of eerder) zijn partij weer kan/mag reageren en dan als winnaar van de verkiezingen.

De CDS met een (politieke gekleurde) minister te vergelijken is dan niet juist.

Zo'n gek idee zou dat ook niet zijn om een politieke kleur wat minder te laten mee wegen in minister selectie. Jammer dat dat niet meer kan in Nederland. Daarbij kan een minister nog steeds verschillende petjes op hebben. En hij kan sommige af en toe ook even afzetten. Dat laatste zie je vooral vaak in campange tijd. Het is dus wel degelijk maar de vraag welke pet hij ophad toen hij dit zei. Denk ook aan Gert Leers, die als burgemeester een heel ander verhaal lied horen op sommige dossiers dan als minister. Al moet je je ook altijd bewust zijn van de petten die een bepaald persoon wel heeft, ook als hij ze even niet op heeft.

onderofficier

Citaat van: Ros op 25/11/2012 | 14:42 uur
Plasterk is minister dus wat mij  betreft spreekt hij namens en voor de regering. Dat hij toevallig namens de PvdA op deze post zit is in deze niet relevant. De CDS spreekt neem ik aan namens de krijgsmacht en niet alleen voor de KMD wiens pakkie hij aan heeft.

Voor mij is Plasterk ook om minister maar wel één met een politieke kleur. Dus zijn reactie is gebasseerd vanuit de kleur van zijn politieke partij.
Daarom zijn er dan geen ministers van de overige partijen en alleen van de VVD en PVDA..
Dit in tegenstelling van de CDS. Want niemand hoeft over vier jaar op een krijgsmachtdeel te stemmen om een CDS benoemt te krijgen. Dus hoeft hij geen zieltjes te (blijven) winnen om na de periode weer verkozen te worden.  De minister wil echt dat over vier jaar (of eerder) zijn partij weer kan/mag reageren en dan als winnaar van de verkiezingen.

De CDS met een (politieke gekleurde) minister te vergelijken is dan niet juist.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

Citaat van: onderofficier op 25/11/2012 | 15:19 uur
Die dwazen van Groenlinks doen alsof ze er willen wonen.
Denk aan het gevalletje Femke Halsema; Vinden dat de kinderen naar een multiculturele school moeten maar ondertussen haar eigen kinderen er afhalen omdat het beter zou zijn voor de ontwikkeling van haar kinderen dat ze naar een "witte" school gingen.. en zo geschiedde.

Zelfs ook GroenLinksers zijn niet vies van een flinke berg hypocrisie.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 25/11/2012 | 15:19 uur
Die dwazen van Groenlinks doen alsof ze er willen wonen.
Denk aan het gevalletje Femke Halsema; Vinden dat de kinderen naar een multiculturele school moeten maar ondertussen haar eigen kinderen er afhalen omdat het beter zou zijn voor de ontwikkeling van haar kinderen dat ze naar een "witte" school gingen.. en zo geschiedde.

Exact. Is het zelfde als voor windenergie zijn zolang de tubines maar in het uitzicht van de buren staan.

onderofficier

Citaat van: Thomasen op 25/11/2012 | 14:55 uur
In een gebouw waar 85% moslim is, willen sowieso niet veel allochtonen autochtonen wonen. Alleen wat van die verdwaalde multi-kul dwazen van Groenlinks ofzo.

Die dwazen van Groenlinks doen alsof ze er willen wonen.
Denk aan het gevalletje Femke Halsema; Vinden dat de kinderen naar een multiculturele school moeten maar ondertussen haar eigen kinderen er afhalen omdat het beter zou zijn voor de ontwikkeling van haar kinderen dat ze naar een "witte" school gingen.. en zo geschiedde.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

Citaat van: Ros op 25/11/2012 | 15:04 uur
85% is zowiezo absurd. Ik dacht altijd dat vanwege de gewenste integratie er een pepaalde spreiding van culturen het streven was. En een GroenLinkse allochtoon zou er best tussen willen wone  :angel:

Als je een huis wil hebben die is ingericht voor je personnlijke geloofs en cultuur redenen ga je zelf maar bouwen en bij voorkeur in het land van herkomst....val je ook niet op  ;)

Zolang het met die integratie niet wil lukken, hebben speciale moslim wijken ook wel wat. Kunnen ze ook gewoon uit de moskee roeptoeteren zonder dat iemand er last van heeft.

Ace1

Een man is gestorven en gaat naar de hemel. Zodra hij voor de Poort staat, ziet hij ineens allemaal gigantische klokken achter hem staan. Hij vraagt: "Wat doen al die klokken hier?" Petrus antwoordt: "Dit zijn Leugen-klokken. Iedereen op aarde heeft er eentje. Elke keer dat je liegt, verschuiven de wijzers. "Aha!" zegt de man.

"Van wie is die klok dan?" Petrus kijkt welke hij bedoelt. "Dat is die van Moeder Theresa. De wijzers zijn nooit verschoven want ze heeft nog nooit gelogen." De man staat er versteld van. "En van wie is die klok?" Petrus reageert met "Dat is de klok van Abraham Lincoln. De wijzers zijn twee keer verschoven, want hij heeft in zijn leven twee keer gelogen."

De man krabt eens aan zijn kin en denkt goed na. "Waar is Mark Rutte's klok?" vraagt hij. "Die staat in mijn kantoor" zegt Petrus "Ik gebruik hem als ventilator."

Ros

85% is zowiezo absurd. Ik dacht altijd dat vanwege de gewenste integratie er een pepaalde spreiding van culturen het streven was. En een GroenLinkse allochtoon zou er best tussen willen wone  :angel:

Als je een huis wil hebben die is ingericht voor je personnlijke geloofs en cultuur redenen ga je zelf maar bouwen en bij voorkeur in het land van herkomst....val je ook niet op  ;)