Onzin-topic uitgave 23

Gestart door Lex, 13/04/2010 | 22:23 uur

dudge

#1422
Citaat van: Ros op 25/11/2012 | 14:51 uur
Als het in de volksmond bekend staat dat deze woningen aangepast zijn voor moslims om de genoemde redenen zullen autochtonen er niet graag willen wonen. Als de speciifieke aanpassingen gewoon zouden zijn aangebracht had er geen haan naar gekraaid. Dichte keuken, grote afwas van een week, deur dicht, niemand ziet het, Extra waterleidingen, zie je niet. Inbouwkasten ook makkelijk.

In een gebouw waar 85% moslim is, willen sowieso niet veel allochtonen autochtonen wonen. Alleen wat van die verdwaalde multi-kul dwazen van Groenlinks ofzo.

Ros

Citaat van: onderofficier op 25/11/2012 | 14:32 uur
Citaat van: nu.nl op 25/11/2012 | 11:48 uur

AMSTERDAM - Het aanpassen van woningen aan de wensen van moslims zoals in Amsterdam gebeurt, is pas een probleem als niet-moslims er door de aanpassingen niet meer willen wonen.

Tja hoe constateerd men dat?  Niet, dus is er geen probleem..... Sommige dingen zijn zo simpel..... :devil:

Als het in de volksmond bekend staat dat deze woningen aangepast zijn voor moslims om de genoemde redenen zullen autochtonen er niet graag willen wonen. Als de speciifieke aanpassingen gewoon zouden zijn aangebracht had er geen haan naar gekraaid. Dichte keuken, grote afwas van een week, deur dicht, niemand ziet het, Extra waterleidingen, zie je niet. Inbouwkasten ook makkelijk.

Ros

Plasterk is minister dus wat mij  betreft spreekt hij namens en voor de regering. Dat hij toevallig namens de PvdA op deze post zit is in deze niet relevant. De CDS spreekt neem ik aan namens de krijgsmacht en niet alleen voor de KMD wiens pakkie hij aan heeft.

onderofficier

Citaat van: Ros op 25/11/2012 | 11:51 uur
Citaat van: NU.NL op 25/11/2012 | 11:48 uur
Plasterk ziet geen probleem in 'halalwoningen'

Klaarblijkelijk werkt de overheid mee aan discriminatie van vrouwen. Wat is de volgende stap......eerwraak legaliseeren ?. Ben benieuwd naar de reactie van Plasterk als er een dergelijke discriminatie van homo's zou zijn.

Niet geheel de overheid maar de PVDA(lloctonen)     


Citaat van: nu.nl op 25/11/2012 | 11:48 uur
Plasterk ziet geen probleem in 'halalwoningen'

AMSTERDAM - Het aanpassen van woningen aan de wensen van moslims zoals in Amsterdam gebeurt, is pas een probleem als niet-moslims er door de aanpassingen niet meer willen wonen.


Tja hoe constateerd men dat?  Niet, dus is er geen probleem..... Sommige dingen zijn zo simpel..... :devil:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

#1418
Citaat van: NU.NL op 25/11/2012 | 11:48 uur
Plasterk ziet geen probleem in 'halalwoningen'

Klaarblijkelijk werkt de overheid mee aan discriminatie van vrouwen. Wat is de volgende stap......eerwraak legaliseeren ?. Ben benieuwd naar de reactie van Plasterk als er een dergelijke discriminatie van homo's zou zijn.

Ros

Plasterk ziet geen probleem in 'halalwoningen'

AMSTERDAM - Het aanpassen van woningen aan de wensen van moslims zoals in Amsterdam gebeurt, is pas een probleem als niet-moslims er door de aanpassingen niet meer willen wonen.


Dat stelt minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk (PvdA) in Eva Jinek op Zondag. "De woningen net even aanpassen aan wat 85 procent van de huurder wil vind ik een goed idee", aldus Plasterk.

De Amsterdamse woningcorporatie Eigen Haard heeft in de wijk Bos en Lommer een complex van 188 appartementen speciaal aangepast aan de woonwensen van moslims, bleek zaterdag.

De corporatie benadrukte zaterdag dat de islamitische extra's alleen zijn aangebracht omdat ze de verhuurbaarheid van de woningen niet in de weg staan.

Ritueel reinigen


De aanpassingen houden onder meer in dat er extra wateraansluitingen zijn voor ritueel reinigen. Tussen de woonkamer en de keuken zijn schuifdeuren geplaatst om het mannen- en vrouwendomein te scheiden.

Gevraagd of het niet principieel onjuist is om mee te werken aan het scheiden van mannen en vrouwen, zei Plasterk dat niet altijd overal een principekwestie van moet worden gemaakt. "Leef je leven en laat anderen dat ook doen."

Tegenstanders


Niet alle politici kijken er op die manier tegenaan. SP-Kamerlid Sadet Karubulut sprak zaterdag van 'apartheid, mede mogelijk gemaakt door een woningcorporatie." PVV-leider Geert Wilders sprak van 'totale idiotie'. "Wie moslimhalalwoningen wil, kan beter naar Saudi-Arabië vertrekken", twitterde hij.

PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch toonde zich wel positief. "Goed dat corporaties bewoners betrekken bij hun toekomstige woning", vindt hij.

www.nu.nl

dudge

Citaat van: onderofficier op 24/11/2012 | 14:40 uur
Onzin de huurwoningen moeten, in mijn optiek, basis zjn. Niet gebasseerd zijn op de wensen van de tijdelijke bewoners.

Dan koopt maar een woning: die kan men naar eigen wens (en op eigen kosten) verbouwen. Het is totale onzin dat zulke aanpassingen door een woningcoorperatie worden gedaan / betaald.    

Stel ik doe aan sm  dan krijg ik die  kelder van  de woningcoorperatie?  Anders moet ik het de slaapkamer doen...    Het is namelijk beter dat het eea in de kelder gebeurt..........ipv in de slaapkamer

En omdat het dan mijn input is, gaan ze het doen.......

De verhuurbaarheid zal vast zijn meegenomen. Punt is, dat 'basis' bestaat helemaal niet. Zo weet ik dat het huid waar mijn opa en oma in woonde, zo'n jaren 50 arbeiders woning, ook een gescheiden eet en woonkamer had. Daar kwam naar verloop van tijd minder interesse voor, dus passen huizen zich aan. Nu is er blijkbaar binnen bepaalde kringen wel weer intresse voor, dus wordt er geleverd. Maar die woning kan je ook als niet moslim prima wonen natuurlijk. Het gaat niet om specifieke wensen van 1 bewoner, maar algemene wensen van een meerderheid van de bewoners. Net zoiets als ruimte en aansluiting voor een vaatwasser of wasmachine.


Citaat van: Ros op 24/11/2012 | 20:11 uur
Standaard oplossing is toch prima............vrouw komt in de woonkamer.......ketting korter maken  :devil:
:lol:

Ros

Citaat van: onderofficier op 24/11/2012 | 14:15 uur
Weer een voorbeeld uit het krankzinnige Nederland........   

Standaard oplossing is toch prima............vrouw komt in de woonkamer.......ketting korter maken  :devil:

Ace1

#1414
Donderdagavond gebeld naar KPN omdat ik server en telefonie problemen had en toen zei de vrouwelijke operator heeft u een moment meneer dan meten we uw modem even door en dat werd gedaan en ze zei uw modem is inderdaad niet in orde en ze gaf me twee keuzes de modem ophalen bij een service punt van een koeriers bedrijf of deze laten bezorgen door de koerier, ik zei kan dat ook op zaterdag ja dat was geen probleem. Ik ben content met de snelle service van KPN, zo kan het dus ook.

Ik  herinner me nog mijn verhuizing in 2009 en was toen nog klant bij Ziggo die te beroerd waren om mijn internet om te zetten naar mijn nieuwe woonadres en heb toen voor een kapitaal toen gebeld naar Ziggo en ook brieven geschreven.

onderofficier

Citaat van: Thomasen op 24/11/2012 | 14:32 uur
Tja, input van gebruikers is helemaal zo gek niet. Prima insteek m.i..
Alleen jammer om te zien dat de gebruikers blijkbaar graag willen dat mannen en vrouwen gescheiden kunnen zitten. Anderzins, dit is natuurlijk beter dan dat de dames op de slaapkamer worden opgesloten o.i.d.

Onzin de huurwoningen moeten, in mijn optiek, basis zjn. Niet gebasseerd zijn op de wensen van de tijdelijke bewoners.

Dan koopt maar een woning: die kan men naar eigen wens (en op eigen kosten) verbouwen. Het is totale onzin dat zulke aanpassingen door een woningcoorperatie worden gedaan / betaald.    

Stel ik doe aan sm  dan krijg ik die  kelder van  de woningcoorperatie?  Anders moet ik het de slaapkamer doen...    Het is namelijk beter dat het eea in de kelder gebeurt..........ipv in de slaapkamer

En omdat het dan mijn input is, gaan ze het doen.......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

IPA NG

Citaat van: Thomasen op 24/11/2012 | 14:32 uur
Tja, input van gebruikers is helemaal zo gek niet. Prima insteek m.i..
Alleen jammer om te zien dat de gebruikers blijkbaar graag willen dat mannen en vrouwen gescheiden kunnen zitten. Anderzins, dit is natuurlijk beter dan dat de dames op de slaapkamer worden opgesloten o.i.d.

Als je het mij vraagt moeten woningcorporaties zich niet schuldig maken aan het promoten van zulke barbaarse gebruiken.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

dudge

Citaat van: onderofficier op 24/11/2012 | 14:15 uur
Weer een voorbeeld uit het krankzinnige Nederland........   

Tja, input van gebruikers is helemaal zo gek niet. Prima insteek m.i..
Alleen jammer om te zien dat de gebruikers blijkbaar graag willen dat mannen en vrouwen gescheiden kunnen zitten. Anderzins, dit is natuurlijk beter dan dat de dames op de slaapkamer worden opgesloten o.i.d.

onderofficier

Weer een voorbeeld uit het krankzinnige Nederland........   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

Speciale woningen voor moslims gebouwd

Volgens de gemeenteraadsleden Daniel van der Ree (VVD) en Marijke Shahsavari (CDA) zouden woningcorporaties zich niet moeten bezighouden met het aanbieden van woningen die specifiek inspelen op de woonwensen van moslims. 'Dat komt de integratie niet ten goede.'

De woningen in het complex Koningsvrouwen tussen de Willem de Zwijgerlaan en de Admiraal de Ruijterweg zijn door Eigen Haard gerenoveerd, waarbij op vergaande wijze rekening is gehouden met de wensen van de bewoners. Van hen was 85 procent moslim.

Inbouwkast
De woningen hebben een inbouwkast voor de schoenen, er zijn extra waterleidingaansluitingen voor het ritueel reinigen voor het bidden en tussen de woonkamer en de keuken zijn schuifdeuren geplaatst om het traditionele mannen- en vrouwendomein te kunnen scheiden. Satellietschotels op het dak leveren 800 internationale zenders.

Integratiedeskundige Han Entzinger noemt het een sympathiek initiatief, maar waarschuwt voor concentraties van moslims. 'De corporatie zegt wel dat ze braaf zal toewijzen via de regels, maar je loopt wel een risico dat er vooral moslims komen wonen.'

Van der Ree zegt dat het zo aanpassen van woningen geen corporatietaak is. 'Je geeft zo het signaal af dat je specifiek bouwt voor moslims. Mensen mogen wonen waar ze willen, maar het is niet de bedoeling dat wij moslims naar een plek leiden om er met z'n allen onder elkaar te wonen.'


http://www.at5.nl/artikelen/90912/woningen-speciaal-voor-moslims-in-amsterdam-mannenruimte-en-eigen-tv-schotel


andré herc

Citaat van: onderofficier op 23/11/2012 | 22:39 uur
Citaat van: Ros op 23/11/2012 | 21:03 uur
Geloof er niets van...........die boef met mijter is altijd op pad met enkele dofdonkergroene sidekicks die geen geweld schuwen........

dus maar verplaatst.....  ;)   naar het onzin topic  ..............  okee okee   ik beken  :-*
Nu ga je voor straf in de zak van zwarte Piet :omg:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.