Naar aanleiding van de diverse discussies waarin door aantal leden regelmatig wordt opgeroepen vooral europees te kopen, lijkt het mij interesant om een overzicht te hebben van wat we al dan niet hebben. Op deze wijze moet ook eventueele overlap en gaten zichtbaar worden. ook kan het dienen als 'shopping' lijstje. Hoe het precies overzichtelijk blijft ben ik nog niet helemaal uit, lijkt me in ieder geval goed om geen details te plaatsen, alleen naam(evt hyperlink).
De meest overzichtelijke markt lijkt me die in de lucht, dus zal daar mee beginnen.
AIRPOWERFixed wing:Transport, TacticalEADS Casa 295
CASA CN-235
Alenia C27 Spartan
Transall c-160(Airbus A400M)
Transport, StrategicAirbus A310
Transport/tankerAirbus A330 Multi-role Transport tankerFighterEuorfighter TyphoonDassault RafaleSAAB JAS-39 Gripen (NG)Close Air support/ground attackBomber-
Intel, Sentry, AwacsSAAB 340BSaab 2000 AEW&C(EADS-CASA C-295 AEW&C) MPAEADS CASA C-295 MPA
UAV, HALE/MALEEADS Talarion
EADS HarfangEADS BarracudaRheinmetall KZO(
Dassault nERUOn)
UAV, <MALEEMT ALADIN
TrainersRotary WingTransport, heavyTransport, <heavyNHI NH-90AW AW-101AW 159 lynx wildcatEurocopter EC725 Super CougarAtackEurocopter TigerAgusta A129 MangustaReconUAVSchiebel Camcopter S-100Link naar:
LandsystemenVarend materieel