Waarom Nederland geen prachtig land is... (en andere landen wellicht wel)

Gestart door KapiteinRob, 26/07/2011 | 10:26 uur

Nikehercules

Citaat van: 5m@sh_1up op 25/01/2013 | 17:14 uur
Sowieso bestaan er (gelukkig) geen vrouwen die de ECO zouden kunnen halen volgens mij.

Dit is er idd aan de hand, want het KCT staat wel degelijk open voor vrouwen ;)

5m@sh_1up

Dat laatste geloof ik sowieso niet. Ennuh, wat bedoel je precies met gevechtsfuncties? Ik ken zat vrouwelijke Amerikaanse vliegers, van Kiowa tot Apache, om maar eens een voorbeeld te noemen. Bij het KCT mogen volgens mij ook geen vrouwen. Sowieso bestaan er (gelukkig) geen vrouwen die de ECO zouden kunnen halen volgens mij.

onderofficier

Waarom is een land waar bij de president aangeeft in zijn inaugurele rede dat er geen discriminatie meer komt (??) voor vrouwen, homo's, lesbo's  e.d. prachtig???
Sinds nu kunnen vrouwen daar ook een gevechtsfunctie krijgen....terwijl dit in NL al reeds normaal is...........  er zijn maar twee onderdelen waar vrouwen niet geplaatst kunnen worden  (onderzeedienst en het Korps Mariniers)     maar de VS is voor sommige hier toch het paradijs  (zeker man?? :devil: :devil:)

Vrouwen die gewond zijn geraakt krijgen een mindere of geen invaliditeitspensioen.....  in dat fantasische land...    (boeit niet als je zelf man bent :devil: :devil:)   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ace1

Europa's grootste EmigratieBeurs is hét trefpunt voor de complete emigratiebranche. Expo Houten (Utrecht Nederland) brengt 150 exposanten en 10.000 bezoekers samen op 12.000m² in 3 hallen voor informatie, oriëntatie en zaken.

Dit jaar staat Caribisch Nederland centraal op de EmigratieBeurs! Vanuit Curaçao, Bonaire en Aruba presenteren makelaars, bedrijven en instellingen zich, met de mogelijkheden van wonen, werken en ondernemen. Ook de opening op zaterdag staat  in het teken van het Caribisch gebied; kleurrijk en muzikaal.

Tijdens de EmigratieBeurs vindt ook de ScandinaviëBeurs plaats, met stands uit Noorwegen, Zweden, Denemarken en Finland. Meer dan 110 bedrijven, makelaars, gemeenten en instellingen, velen op zoek naar ingenieurs, medisch personeel, IT'ers en ondernemers. Neem uw CV mee!

http://www.emigratiebeurs.nl/?gclid=CM_8osSF8LQCFbMbtAodlGMAEg

Oldenhave

@smash up.  In het jouw zo bewierookte Amerika wordt meer verkracht, net als in het Paradijselijke Noorwegen. http://www.sikhphilosophy.net/general-discussion/34044-rapes-per-capita-most-recent-country.html  maarja, waarom zou je je oordeel baseren op feiten en niet op sentiment?

5m@sh_1up

Citaat van: Elzenga op 16/01/2013 | 23:23 uur
De Amsterdamse grachten onder een sneeuwlaag vandaag...prachtig gezicht..zeker met het zonnetje!!. 8) Morgen weer genieten van de polders en weilanden in de ochtendnevel en rijp....

Amsterdam, lelijke stinkende rotstad aka verkrachtersparadijs.
En saaie platte polders en weilanden... Ik heb beter gezien :)


Elzenga

Citaat van: Ace1 op 16/01/2013 | 23:24 uur
Jij bedoeld geen sneeuw maar coke? :P
daar zie je meestal niet veel van...schijnt wel in het rioolwater te zitten ;)...maar in mijn neus geen coke.

Ace1

Citaat van: Elzenga op 16/01/2013 | 23:23 uur
De Amsterdamse grachten onder een sneeuwlaag vandaag...prachtig gezicht..zeker met het zonnetje!!. 8)

Jij bedoeld geen sneeuw maar coke? :P

Elzenga

De Amsterdamse grachten onder een sneeuwlaag vandaag...prachtig gezicht..zeker met het zonnetje!!. 8) Morgen weer genieten van de polders en weilanden in de ochtendnevel en rijp....

Ace1

Citaat van: Thomasen op 16/01/2013 | 23:07 uur
En aangezien het een bestemming is voor ongeveer een half procent van de emigranten, zou dat wel eens mee kunnen vallen. 


Scandinavische dagen 19 en 20 januari 2013

NOORWEGEN, ZWEDEN EN DENEMARKEN WAREN NOG NOOIT ZO DICHTBIJ


Vragen over emigreren naar Noorwegen, Zweden of Denemarken? Op de landelijke Scandinavische dagen, dè emigratiebeurs van Placement AS, vindt u het antwoord. Samen met de medewerkers van Placement zullen vertegenwoordigers van tientallen Scandinavische gemeenten op deze tweedaagse emigratiebeurs in Almere aanwezig zijn. In een gesprek, tijdens lezingen en via presentaties kunnen ze u alles vertellen over de mogelijkheden. Diverse bedrijven en instellingen geven tijdens deze emigratiebeurs informatie over onder meer taal, belastingafwikkeling, verzekeringen en verhuizen. In 2012 bezochten meer dan 2.500 mensen deze grootste emigratiebeurs voor Scandinavië.

Noorwegen, Zweden en Denemarken waren nog nooit zo dichtbij....

Datum   zaterdag 19 en zondag 20 januari 2013
Entree   gratis
Openingstijden                       10.00 - 16.30 uur
Lokatie   Hotel Almere
           Veluwezoom 45
           1327 AK Almere

http://www.scandinaviedag.nl/

dudge

Citaat van: Ace1 op 16/01/2013 | 23:03 uur
Noorwegen bied volop kansen op een baan.

Jawel, en in Nederland is daar een stuk minder kans op. Noorwegen is ook een fantastisch land, zou het ook niet erg vinden om er te wonen. Het artikel is voor zover ik kan zien ook volledig correct, er staan voor zover ik zie geen onwaarheden in. Máár, dit artikel zou je op kunnen als in dat Noorwegen een populaire bestemming is voor Nederlanders. En aangezien het een bestemming is voor ongeveer een half procent van de emigranten, zou dat wel eens mee kunnen vallen. 

Ace1

Citaat van: Thomasen op 16/01/2013 | 23:00 uur
Geen verkeerd land, Noorwegen. Maar het blijft een relatief kleine bestemming, met 'slechts' 341 verhuizers.
In 2011 emigreerden er zo'n 58.000 personen uit ons land.

Noorwegen bied volop kansen op een baan.

dudge

Geen verkeerd land, Noorwegen. Maar het blijft een relatief kleine bestemming, met 'slechts' 341 verhuizers.
In 2011 emigreerden er zo'n 58.000 personen uit ons land.

Ace1

#237
Steeds meer Nederlanders overwegen een vertrek naar Noorwegen. De economische crisis speelt een grote rol.

Het aantal Nederlanders dat naar Noorwegen verhuist is sinds de uitbraak van de economische crisis met ruim een derde gestegen. In 2007 maakten jaarlijks 255 mensen de stap, in 2011 verhuisden 341 mensen. Ook Placement, een instelling die informatie en advies geeft over emigratieprojecten in Scandinavië, ziet de Nederlandse interesse voor Noorwegen toenemen. "De Scandinavische dagen, een emigratiebeurs in Nederland, hebben de laatste vijf jaar enorm gewonnen aan populariteit", stelt directeur Gert Rietman. "Toen we in 2005 met de beurs begonnen, kwamen er enkele honderden geïnteresseerden op af. Komend weekend verwachten we in Almere 2500 mensen. Vooral de belangstelling voor Noorwegen neemt toe. Het feit dat de economische crisis vooralsnog geheel aan dat land voorbij gaat, speelt daarbij een grote rol."

In Nederland steeg de werkloosheid eind vorig jaar naar 7 procent en mogen de meeste mensen al blij zijn met een baan. Een groot contrast met Noorwegen, waar de werkgelegenheid zo groot is dat veel vacatures onbezet blijven. Bovendien heeft het land zowel behoefte aan hoog- als laagopgeleide mensen. Ingenieurs, verpleegkundigen, crècheleiders, timmerlieden, loodgieters, elektriciens, Noorwegen ziet ze graag komen.

Een verademing  voor Ellen en André Westra, die samen met hun twee zonen (23 en 20) en dochter (17) in april naar een dorpje ten noordwesten van Trondheim vertrekken. "Als we hier voldoende werk hadden gehad, waren we waarschijnlijk in Nederland gebleven. Maar mijn man heeft in de wintermaanden  als schilder in Friesland steeds minder te doen. Zelf kom ik als oproepkracht in de kraamzorg ook nauwelijks meer aan de bak. Ons inkomen is de laatste jaren drastisch achteruit gegaan", vertelt Ellen Westra. "We dachten al langer aan Noorwegen. Afgelopen week hebben we de knoop doorgehakt. Mijn man kan straks meteen als schilder aan de slag. Zelf denk ik ook snel leuk werk te vinden. Onze kinderen kunnen in Noorwegen bovendien gratis studeren. Ook dat is een groot voordeel."

De 33-jarige Rolf Roodbol uit Arnhem werkt al een half jaar in Noorwegen als ingenieur. "Ik heb nog geen moment spijt gehad van deze stap", zegt hij. "De rust, natuur en ruimte spreken me enorm aan." Dat steeds meer Nederlanders interesse tonen in Noorwegen,  is volgens hem logisch. "Je komt hier veel gemakkelijker aan de slag. Neem de baan die ik nu heb, bijvoorbeeld. Die vacature kon anderhalf jaar lang niet worden vervuld."

De Scandinavische dagen zijn zaterdag 19 en zondag 20 januari in Hotel Almere. Surf voor meer informatie naar www.scandinaviedag.nl

http://www.metronieuws.nl/nieuws/noorwegen-in-trek-als-emigratieland/SrZmam!8vqSy3L0gV4/

irma

Ik verzoek iedereen on-topic te blijven.

Irma
Forumbeheerder

------------------------


Niet relevante posts verwijderd

Laurens
Forumbeheerder


Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)