Waarom Nederland geen prachtig land is... (en andere landen wellicht wel)

Gestart door KapiteinRob, 26/07/2011 | 10:26 uur

Laurens

Citaat van: Thomasen op 09/01/2013 | 21:28 uur
Blanken stammen namelijk af van slavenhandelaren [..] het kan niet gebeuren dat er [..] blanken betrokken raken bij de organisatie. Die mening zijn een tweetal Afro-Surinaamse organisaties toegedaan.

CitaatDe klagende organisaties, de stichting Konsensi van Kwakoeveteraan Emile Esajas en de stichting Kwaku Family van George Olymph, vinden dat Kwakoe georganiseerd moet blijven worden door negers.

Citaatde mensen in dat soort organisaties hebben volgens de klagende partijen de verkeerde huidskleur.

Ik wil deze figuren zo graag even wat geschiedenisles geven. Hoe denken ze dat de slavenhandel aan hun slaven uit Afrika kwam.....?

Oldenhave

Citaat van: 5m@sh_1up op 09/01/2013 | 17:36 uur
... Maarruh, JA, alles legaal, nee, niet in NL, ja, in publiek. Jij verzint ineens prostitutie, wiet is in NL nooit gelegaliseerd (behalve medicinaal dan natuurlijk) dus zelfs wat dat betreft is de USA nog liberaler. Nipplegate zou je precies hetzelfde in NL ervaren, dat krijg je gewoon met religieuze zeikerds, die er in NL ook zat zijn. En écht niet heel de USA sprak er schande van, dat maak jij op uit de media die dat alles zo voor je neus neerleggen.

Zeiken op grammatica is ook meer een pesterij dan repliek in een conversatie maar goed. OO kan zichzelf prima verdedigen maar ik doe het ook maar even: jij komt met de uitermate verhullende zin ''Integendeel, je zou eens moeten weten wat je daar allemaal mee kunt maken''. OO geeft een voorbeeld en vervolgens reken je haar erop af met een goed voorbeeld te komen? Enfin, in Nederland is prostitutie legaal en prima geregeld. In Nevada en misschien nog in twee of drie andere staten, maar dat is het dan ook wel. En ja sinds gisteren (sois een maand) zijn er twee staten waarin wiet gelegaliseerd is. Maar welke staten zijn dat: Colorado en Washington State. Allebei vrij liberale staten en het gebeurde middels een referendum en er werd gebruik gemaakt van een maas in de wet die dit toestaat ook al is marihuana volgens de federale overheid nog steeds verboden en gaan er in Amerika nog steeds mensen de bak in omdat ze dat spul bij zich hadden of verkochten. Je kunt deze regel eigenlijk vergelijken met de wietpas regeling waarbij de meest liberale steden (Amsterdam, Utrecht, Rotterdam) zich ook niet aan de landelijke wet gaan houden. Het probleem met Nipplegate is niet dat de mensen er schande van spraken (hoewel, geloof me: het waren er meer dan genoeg) maar dat de overheid een landelijk censuur- en kuisheidsapparaat heeft dat de FCC heet. De boetes die daar worden uitgedeeld wegens iets teveel huid op tv of een scheldwoord en de angst die heerst als er ook maar één keer het woord Fuck valt op tv is echt schandalig. Presentatoren van nieuwsprogramma's vallen echt over elkaar heen om zich maar te excuseren naar de kijker toe als een oorlogsreporter in the heat of the moment Fuck roept terwijl hij mijn zijn stand-upje bezig was. In Nederland zijn er ook religieuze zeikers, maar gelukkig zijn ze kleiner in aantal en zijn ze niet in smerige lobbygroepen georganiseerd zoals in Amerika.

dudge

'Geen blanke invloed op Kwakoe!'

Het Kwakoe-festival mag op geen enkele manier in blanke handen vallen. Blanken stammen namelijk af van slavenhandelaren en omdat Kwakoe Afro-Surinaams cultureel erfgoed is, mag het niet gebeuren dat er in de toekomst blanken betrokken raken bij de organisatie ervan. Die mening zijn een tweetal Afro-Surinaamse organisaties toegedaan.

De klagende organisaties, de stichting Konsensi van Kwakoeveteraan Emile Esajas en de stichting Kwaku Family van George Olymph, vinden dat Kwakoe georganiseerd moet blijven worden door negers. Door blanken toe te laten tot de organisatie zou volgens hen 'het belang van de Surinaamse gemeenschap in Amsterdam (...) op zeer onfatsoenlijke manier (worden) ondermijnd'.

De organisaties hebben hun ongenoegen laten blijken aan de stadsdeelraad van Amsterdam Zuidoost. Reden daarvoor was de beslissing van de deelraad om in de toekomst het festival te laten organiseren door een professionele evenementenorganisatie en de mensen in dat soort organisaties hebben volgens de klagende partijen de verkeerde huidskleur.

De deelraad kwam tot dat besluit vanwege de wanordelijke organisatie van het festival de afgelopen jaren. Niet alleen op organisatorisch, maar ook op financieel vlak ging er toen bijzonder veel verkeerd.


http://frontpage.fok.nl/nieuws/580428/1/1/500/geen-blanke-invloed-op-kwakoe.html

5m@sh_1up

Citaat van: onderofficier op 09/01/2013 | 10:14 uur
Vreemd de manier van reageren; je zegt dat je militair bent, die beschermd NL...  *** mentaliteit gesproken.....
Dat herleid ik uit wat Oldenhove zegt: vragen maar niet antwoorden  (o, nu begrijp ik sommige leden  het is Amerikaans....)  

Vast kan je een hoop meemaken in de VS maar in hoeverre is dat legaal?    
En het is vast en zeker op een niet publieke plaats gebeurt...
In Nederland zou je vast ook dat soort dingen kunnen doen.... wat is het verschil?  Het is de VS dus....pfff  

Prostitutie bijv is maar in een enkele staat toegestaan...    
Nippelgate ooit van gehoord?  Heel de USA sprak er schande van  dus JA, preuts.......
Topless zonnen is niet normaal in de USA, dus JA preuts    in vele staten zelfs strafbaar.......
Neem wiet..... nu pas in een paar staten gelegaliseerd   wel vanaf 21 jaar net als alcohol drinken (in de meeste staten)  

Waarom blijf je eigenlijk in Nederland?   Zo veel commentaar op Nederland / de Nederlandse mentaliteit  en dan toch blijven....  Dus er moet iets zijn waarom Nederland een PRACHTLAND is



Inderdaad ja...


..... Maarruh, JA, alles legaal, nee, niet in NL, ja, in publiek. Jij verzint ineens prostitutie, wiet is in NL nooit gelegaliseerd (behalve medicinaal dan natuurlijk) dus zelfs wat dat betreft is de USA nog liberaler. Nipplegate zou je precies hetzelfde in NL ervaren, dat krijg je gewoon met religieuze zeikerds, die er in NL ook zat zijn. En écht niet heel de USA sprak er schande van, dat maak jij op uit de media die dat alles zo voor je neus neerleggen.

Verzoek om de toon wat te matigen, discussie mag ook op socialere wijze

Laurens
Beheerder


Flyguy

Citaat van: onderofficier op 09/01/2013 | 10:14 uur
Waarom blijf je eigenlijk in Nederland?   Zo veel commentaar op Nederland / de Nederlandse mentaliteit  en dan toch blijven....  Dus er moet iets zijn waarom Nederland een PRACHTLAND is
Hij heeft een contract.

Lex

'Meldplicht inbreuk op privacy relsupporters'

AMSTERDAM - De politierechter in Breda vindt een meldplicht bij een stadionverbod voor voetbalsupporters een te grote inbreuk op de privacy. Dat bleek woensdag bij de behandeling van zaken rond rellen in het stadion van Willem II in mei, tijdens de wedstrijd tegen FC Den Bosch.

Voetbalofficier Yolanda van Setten had naast celstraffen stadionverboden van 1,5 jaar met een meldplicht geëist tegen zes supporters. De politierechter vond dat te belastend. Hij legde wel stadionverboden op, maar stelde een maand cel in het vooruitzicht als ze toch gaan.

Zes supporters kregen daarnaast ook taakstraffen tot 90 uur. Aanklager Van Setten denkt erover in hoger beroep te gaan.

Telegraaf,
wo 09 jan 2013, 14:20

onderofficier

Citaat van: 5m@sh_1up op 07/01/2013 | 18:04 uur
Dat neppe, dat is niet zo, dat maak jij ervan met je ***-NL mentaliteit. Schijnheilig? Uhhhh, waaruit herleid jij dat? En preuts? Pfhahahaha!!! Integendeel, je zou eens moeten weten wat je daar allemaal mee kunt maken :D :D :D
Vreemd de manier van reageren; je zegt dat je militair bent, die beschermd NL...  *** mentaliteit gesproken.....
Dat herleid ik uit wat Oldenhove zegt: vragen maar niet antwoorden  (o, nu begrijp ik sommige leden  het is Amerikaans....) 

Vast kan je een hoop meemaken in de VS maar in hoeverre is dat legaal?     
En het is vast en zeker op een niet publieke plaats gebeurt...
In Nederland zou je vast ook dat soort dingen kunnen doen.... wat is het verschil?  Het is de VS dus....pfff   

Prostitutie bijv is maar in een enkele staat toegestaan...   
Nippelgate ooit van gehoord?  Heel de USA sprak er schande van  dus JA, preuts.......
Topless zonnen is niet normaal in de USA, dus JA preuts    in vele staten zelfs strafbaar.......
Neem wiet..... nu pas in een paar staten gelegaliseerd   wel vanaf 21 jaar net als alcohol drinken (in de meeste staten) 

Waarom blijf je eigenlijk in Nederland?   Zo veel commentaar op Nederland / de Nederlandse mentaliteit  en dan toch blijven....  Dus er moet iets zijn waarom Nederland een PRACHTLAND is

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 08/01/2013 | 16:47 uur
En wat is het vervolg?

Een verzoek om te stoppen met alle vluchten vanaf Schiphol in die zelfde periode?  :angel:

Lex

Citaat van: ANP op 08/01/2013 | 16:45 uur
Het CDA wil dat Wijchen samen met de andere gemeenten en de scholen in de regio optrekt. De bestuurders zouden dan meteen aan Defensie moeten vragen of er in het vervolg bij elke vliegoefening in de avonduren rekening gehouden kan worden met examens en toetsweken van scholen.
En wat is het vervolg?

Lex

'Geen vliegoefeningen F16's tijdens Cito-toetsweek'

De CDA-fractie in het Gelderse Wijchen wil dat vliegbasis Volkel in de zesde week van dit jaar geen vliegoefeningen met F16's houdt in de avonduren. Kinderen uit groep 8 van de basisscholen moeten juist in die week de bekende Cito-toets maken.

Het lawaai van overvliegende straaljagers zou hen uit de slaap kunnen houden, aldus de partij. Het CDA wil dat het college bezwaar maakt tegen de voorgenomen oefening bij de vliegbasis.

"Het gebrek aan nachtrust van de kinderen kan van invloed zijn op de resultaten van de Cito-toetsen. Een punt minder voor de toets kan voor de leerling van groot belang zijn voor de verdere schoolloopbaan", aldus de partij.

Oefenen voor Afghanistan

Luchtmachtbasis Volkel ligt hemelsbreed een kleine 20 kilometer van Wijchen. Het CDA wil dat Wijchen samen met de andere gemeenten en de scholen in de regio optrekt. De bestuurders zouden dan meteen aan Defensie moeten vragen of er in het vervolg bij elke vliegoefening in de avonduren rekening gehouden kan worden met examens en toetsweken van scholen.

Defensie maakt gebruik van de wintermaanden om vluchten bij donker te oefenen met vliegers die onder meer naar Afghanistan worden uitgezonden. Het houden van avondoefeningen is aan tal van regels gebonden. Of de F16's precies tijdens de Cito-toetsdagen boven land vliegen, is onbekend.

ANP
08 januari 2013, 11:30

bergd

Citaat van: Oldenhave op 07/01/2013 | 19:56 uur
Ik heb ze niet verwisseld, maar het staat je natuurlijk vrij om het met mij oneens te zijn. We leven in een vrij land ;)

Bedoel je niet Amerikanen zijn vaak aanwezig uitbundig?

Oldenhave

Citaat van: Kapitein Rob op 07/01/2013 | 19:52 uur
Volgens mij heb je hier de nationaliteiten verwisseld...... Ik deel jouw constatering in ieder geval niet, integendeel.

Ik heb ze niet verwisseld, maar het staat je natuurlijk vrij om het met mij oneens te zijn. We leven in een vrij land ;)

bergd

Ik denk dat in de USA het recht van de sterkste meer geld dan in Nederland. Je moet jezelf kunnen redden, in Nederland zijn er verscheidene instanties die je helpen als er "problemen" zijn. Kijk naar een ramp als Katrina, de armsten werden niet geholpen en ik denk dat je bij iets vergelijkbaars in Nederland beter af bent.

KapiteinRob

Citaat van: Oldenhave op 07/01/2013 | 19:41 uur
Nederlanders zijn vrij gereserveerd en rustig terwijl Amerikanen vrij extravert zijn.

Volgens mij heb je hier de nationaliteiten verwisseld...... Ik deel jouw constatering in ieder geval niet, integendeel.

Oldenhave

Dat neppe merkt niet alleen OO hoor, ik ook. Nederlanders zijn vrij gereserveerd en rustig terwijl Amerikanen vrij extravert zijn. En heeeeeeey, how are yoooooou? (en dat niet luisteren naar of geven om het antwoord). Niet dat het ene minder is dan het andere in mijn opzicht, maar ik merk het ook.

Dat er sommige plekken zijn in Amerika waar je wel lekker je gang kunt gaan wil niet zeggen dat de hele Amerikaanse cultuur niet vrij preuts is. Of het nou om seksuele uitingen gaat of om je mening uiten over religie of per ongeluk het N-woord zeggen.

Het zuiden is het meest gelovig, maar heel Amerika is gelovig. De geloofsdichtheid in heel Amerika is gewoon waanzinnig hoog: ook in het ''hedonistische'' New York zitten de kerken en synagogen vol. En ja, het werkt voor ze, maar ik wordt altijd een beetje bang als ik zie wat een enorme invloed de Relious Right heeft op de politieke besluiten in de VS>