Waarom Nederland geen prachtig land is... (en andere landen wellicht wel)

Gestart door KapiteinRob, 26/07/2011 | 10:26 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: dudge op 26/07/2011 | 14:55 uur
Citaat van: Ton de Zwart op 26/07/2011 | 14:11 uur
Citaat van: dudge op 26/07/2011 | 11:03 uur
Door die Nederlanders, hebben altijd wel wat te zeuren  :-*
Dit is de hebzucht ten top van onze overheid. Als je er even over nadenkt , dan krijg je kotsneigingen. Deze regeling lijkt uitsluitend gemaakt om elke weg af te snijden die leidt tot vluchten voor de erfbelasting. Hoe a-sociaal kun je zijn als regering? Je kunt er maar beter voor zorgen dat je aan het eind van de rit geen rooie cent meer hebt. Maar hoe kien je dat uit?

Ik denk niet zozeer dat het met hebberigheid te maken heeft. Afschaffing van elke inkomstenbron zal gecompenseerd moeten worden, en daar is nog even geen bereidheid toe. Daarbij denk ik niet dat de regel destijds is ingevoerd met als doel om te lijkenpikken, maar om te voorkomen dat je erg Rijke families krijgt die op al het geld zitten. (en machtig worden en een concurent voor de overheid).

Overigens ook niet een puur Nederlandse belasting, succesiebelastingen werden al door de Romeinen geheven, en ook in de middeleeuwen was dit gebruikelijk. Ik ben er ook niet echt op tegen. Het is meer het niveau dat mij niet aanstaat, meer dan 70% gaat gewoon nergens meer over!

De echte rijken blijven dat. Je zorgt er voor dat alle je geld wordt vererfd aan een (door jou opgerichte) stichting en klaar ben je.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ton de Zwart op 26/07/2011 | 14:11 uur
Citaat van: dudge op 26/07/2011 | 11:03 uur
Door die Nederlanders, hebben altijd wel wat te zeuren  :-*
Dit is de hebzucht ten top van onze overheid. Als je er even over nadenkt , dan krijg je kotsneigingen. Deze regeling lijkt uitsluitend gemaakt om elke weg af te snijden die leidt tot vluchten voor de erfbelasting. Hoe a-sociaal kun je zijn als regering? Je kunt er maar beter voor zorgen dat je aan het eind van de rit geen rooie cent meer hebt. Maar hoe kien je dat uit?

Er voor zorgen dat als je kist dichtgespijkerd wordt, dat je een vorse schuld achter laat... erfgenamen mogen deze immers wijgeren.

Ton de Zwart

Citaat van: dudge op 26/07/2011 | 11:03 uur
Door die Nederlanders, hebben altijd wel wat te zeuren  :-*
Dit is de hebzucht ten top van onze overheid. Als je er even over nadenkt , dan krijg je kotsneigingen. Deze regeling lijkt uitsluitend gemaakt om elke weg af te snijden die leidt tot vluchten voor de erfbelasting. Hoe a-sociaal kun je zijn als regering? Je kunt er maar beter voor zorgen dat je aan het eind van de rit geen rooie cent meer hebt. Maar hoe kien je dat uit?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 26/07/2011 | 12:48 uur
Een apart topic terwijl het forum al vol staat met vooral kritische geluiden?! (en het mij juist daarom nuttig leek ook eens iets positiefs daar tegenover te zetten..). Ok, die vrijheid is er...maar toch...

Vrijheid is één, volledige betutteling is twee

http://www.elsevier.nl/web/10206606/Nieuws/Nederland/Betutteling.htm

Elzenga

Een apart topic terwijl het forum al vol staat met vooral kritische geluiden?! (en het mij juist daarom nuttig leek ook eens iets positiefs daar tegenover te zetten..). Ok, die vrijheid is er...maar toch...

KapiteinRob

Gefraudeerd? Hoppakee, deze week celstraffen voorbij zien komen van 1-3 jaar. Kan ik op zich heus mee leven, moet je maar niet frauderen. Maar ik vind het in schril contrast met de taakstraffen die opgelegd worden voor bv. (kinder)ontucht...... Maar ja, o.m. belastingfraude is natuurlijk iets wat zwaarder bestraft moet worden dan gore mannetjes. Je raakt de overheid maar niet in de portemonnaie.....

KapiteinRob

En omdat we hier, in tegenstelling tot een ander land waar het ook vaak regent en grijs is, geen plek hebben die "rest and be thankful" heet....

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 26/07/2011 | 11:47 uur
Laten we dus kijken in dit topic wat er aangepakt moet worden zodat zodat dat topic van Elzenga weer wat voller komt.

Begin maar met het weer, want op een paar verdwaalde dagen na, loop ik al 5 weken onder een grijs wolkendak waar veel te vaak regen uitkomt.

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 26/07/2011 | 11:03 uur
Door die Nederlanders, hebben altijd wel wat te zeuren  :-*

En nu beginnen ze ook nog te zeuren over die erftaks. Waarom piepen dat je, omdat de overheid tekort schiet in bejaarden- en verzorghuizen, je een "belasting" krijgt opgelegd omdat je de mantelzorg voor je ouder(s) zelfs zo ver doorvoert dat je ze in huis neemt omdat het op andere wijze niet meer gaat voor de ouder(s)? Wat maakt die 10000-30000 euro per jaar nou uit die je moet gaan betalen?

Dit land is (ver)ZIEK(t)!! En ik vermoed dat dit topic de komende tijd op eenvoudige wijze daar nog wel wat voorbeelden van laat zien......

KapiteinRob

Noem mij maar een azijnzeiker, maar laat ik in "tegengestelde navolging" van Elzenga dan maar eens een topic starten waar je zaken kwijt kunt betreffende dit land waar je tenen van gaan krommen en/of je haren van overeind gaan staan. Mede aanleiding is voor mij een artikel op de Telegraafsite van vanochtend, waaruit voor mij weer eens blijkt wat een geldafpersende overheid we hebben:

CDA boos over erftaks

AMSTERDAM -  Volgens het CDA worden kinderen die hun eigen ouders in huis nemen, gedwongen daarvoor een ,,woekerhuur" te vragen. Die bedraagt 6 procent van de woningwaarde.

"Dat betekent dat mensen met een bescheiden huis van twee ton, hun ouders elke maand duizend euro huur moeten rekenen. Dat is heel erg veel, zeker voor ouderen die moeten rondkomen van een klein pensioen", slelt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt in het AD.

Kinderen die het weigeren, kunnen een fikse naheffing van de Belastingdienst tegemoet zien. De partij maakt zich dan ook erg boos over de vernieuwde erfbelasting en wil daarover uitleg van staatssecretaris Frans Weekers (Financiën).

Dat kan echt niet

,,De kleine man die goed voor zijn ouders wil zorgen, wordt nu financieel gepakt en dat kan echt niet", zegt Omtzigt.