Rijksbegroting & Politieke toekomst, deel 4

Gestart door Tanker, 03/07/2012 | 15:40 uur

Oorlogsvis

#1500
Citaat van: techneut op 12/09/2012 | 14:43 uur
Een coup plegen dient eigenlijk tot niets behalve dan de afbraak van Nederland. Ik kan wel de voordelen en nadelen hier opsommen, maar de conclusie is gewoon slecht om er zelfs aan te denken.

En ik bedoelde niet de bevolking of defensie, maar de militairen.
Kijk onderofficier hij bedoelde de militairen.....!!!!! :lol:


Dit topic wordt hier vervolgd.

Lex
Algeheel beheerder

techneut

Een coup plegen dient eigenlijk tot niets behalve dan de afbraak van Nederland. Ik kan wel de voordelen en nadelen hier opsommen, maar de conclusie is gewoon slecht om er zelfs aan te denken.

En ik bedoelde niet de bevolking of defensie, maar de militairen.

IPA NG

#1498
Citaat van: Kapitein Rob op 12/09/2012 | 13:18 uur
Citaat van: IPA NG op 12/09/2012 | 13:09 uur
Net terug van het stemlokaal :neutral:

En?

Toch DPK, dus dat zijn in ieder geval 2 stemmen.
Niet dat ik de kans op een zetel hoog inschat :'(.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

techneut

grapje zeker, een coup is niet zachtaardig en zal zeker slachtoffers brengen. Een paar voetbalsupporters beginnen echt te rennen als er wapens hun richting word gedraaid.

Moet nog steeds stemmen maar ik weet niet op wie, lijkt wel wat ik kies allemaal verkeerd is.

onderofficier

Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 13:47 uur
Alsof al die mensen ook daadwerkelijk kunnen en willen werken in de zorg.

Niet al "die" mensen kunnen en willen daadwerkelijk werken in de zorg .  
Erger nog er zit een beperking op het studeren in de WW; want je moet beschikbaar zijn voor werk.....
Dus is het overstappen naar een andere sector is eigenlijk niet mogelijk*.    Met een goed beleid is het best mogelijk dat mensen over stappen naar een andere sector.    *zeker niet als er één kostwinnaar is in een huishouden maar ook met 2 inkomsten niet want de uitgave is daarop gebasseerd.      
Wat is het probleem als een aantal werkelozen dit wel kunnen en willen?     Dan kan de werkende niet meer mopperen dat de "die mensen" niets willen?   Ik vind niet dat men de werklozen moet dwingen om omscholing en werk in de zorg te aanvaarden.  (dat gaat wel gebeuren in de gemeente Rotterdam.....)

Ik heb laatst een reportage gezien over de buitenlandse verpleegkundigen: geen wachtrij voor een huurwoning; de woningbouwvereniging en het ziekenhuis hadden een overeenkomst  terwijl dit voor een Nederlandse verpleegkundige niet gedaan wordt...... Terwijl het ziekenhuis wel verwacht van de Nederlandse verpleegkundige dat zij binnen een bepaalde tijd aan het werk is in dat ziekenhuis.... en haar huisvesting haar probleem is.   Het is dan gemakkelijk roepen dat een Nederlander niets wilt.........  

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Tanker

Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 12:44 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 12/09/2012 | 12:36 uur
Citaat van: techneut op 12/09/2012 | 12:07 uur
Jullie mogen misschien niet staken, maar heeft de bevolking wel eens gedacht aan een coup? Je heb maar een paar duizend mensen nodig om dit uit te voeren. De politie kan jullie echt niet tegenhouden...
Defensie een staatsgreep plegen  ? ...hahaha...als de F-side zich drukmaakt worden jullie zo verjaagd....

Is lezen dan echt zo moeilijk, Oorlogsvis?   Techneut schrijft "heeft de bevolking wel eens gedacht aan een coup?"   En daarop geef jij een sneer over defensie.........      Maar als in jouw optiek de bevolking defensie is, hebben we toch geen leger meer nodig?
Je bewijst maar weer eens dat het jouw om het schreeuwen gaat............

Daarnaast dacht ik dat jij defensie een warm hart toe draagde maar je hebt het tegendeel bewezen!!  


@techneut: wat schiet je op met een staatsgreep?

Als Samsom of Roemer of weet ik veel wie een communistische heilstaat van NL willen maken dan mag men wat mij betreft een staatsgreep plegen en betrokkenen uit Den Haag verjagen......

Flyguy

Citaat van: Lex op 12/09/2012 | 13:53 uur
In het vliegwereldje in Europa is het ook geen vetpot meer. Denk bijv. terug aan de integratie van MP personeel in KL. Ophoging van de pensioengerechtigde leeftijd etc,

MP= Martin Air/KL=KLM

Maar dat is hier off-topic. ;)

Ik doelde op andere rommel.

Ik heb iig meer tijd doorgebracht in de betere periode dan in de slechtere.
Die martinair lui hebben geluk gehad dat ze bij ons mochten komen ;)

Maargoed, idd off-topic

Lex

Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 13:24 uur
Wij moesten ook rommel opruimen, maak je daar maar geen zorgen over. Niet zo veel als nu misschien, maar dat weet ik niet.
In het vliegwereldje in Europa is het ook geen vetpot meer. Denk bijv. terug aan de integratie van MP personeel in KL. Ophoging van de pensioengerechtigde leeftijd etc,

MP= Martin Air/KL=KLM

Maar dat is hier off-topic. ;)

Flyguy

Alsof al die mensen ook daadwerkelijk kunnen en willen werken in de zorg.

onderofficier

#1491
Citaat van: bergd op 12/09/2012 | 13:37 uur
Laatste punt snap ik niet helemaal, In Duitsland en Belgie heb je een overschot aan goed personeel. Het is dan niet echt uitnodigend als je deze eisen gaat stellen. En het doel meer handen aan het bed mis je zo.

Wat denk je van een overschot aan mensen hier die een baan willen?

Je weet wel, die werklozen die een baan willen hebben maar waarvan er wordt gezegd dat deze niet willen werken......  
Ik begrijp dus niet dat er aan de ene kant mensen die in de zorg werken er uit worden gezet maar aan de andere kant mensen uit andere landen worden gehaald.  
Misschien hebben deze niet de juiste papieren; laat deze mensen dan de juiste papieren halen op kosten van de overheid; een WW en daarna een bijstand met allerlei toeslagen kosten ook geld.

Er zijn ook werklozen die nooit in de zorg hebben gewerkt, dit nooit hebben gedaan   geef deze een opleiding met baangarantie en baan verplichting. 

Maar de lonen in de zorg (zeker in de thuiszorg) zijn voor de handjes aan het bed zo laag (aan het worden) dat de bijstand bijna beter is.......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

bergd

Onderofficier
Volgens mij wil elk partij zo'n beetje hervormen op de zorg.
Maar ik denk de meeste je gebakken lucht verkopen.
- meer handjes aan het bed, komt er niet. (zie je ook bij de politie)
- snoeien in het aantal managers, hoe wil je dat afdwingen?? gaat niet gebeuren.
- inkomsafhankelijke premie. Kan gerealiseerd worden.
- geen mensen aannemen in de zorg uit een ander land en hiervoor een stage vergoeding en een goed opleidingsplan maken.
Laatste punt snap ik niet helemaal, In Duitsland en Belgie heb je een overschot aan goed personeel. Het is dan niet echt uitnodigend als je deze eisen gaat stellen. En het doel meer handen aan het bed mis je zo.

Flyguy

Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 13:25 uur
Net te jong voor de 55+ partij......   ;)             
Jammer, maar die is toch echt meer voor de babyboom generatie.  ;)

Jah

Ik werk niet bij de defensie noch ooit gewerkt, maar zou het enigszins moreel 'acceptabel' zijn om op de PvdA of de D66 te stemmen? De defensie is natuurlijk een belangrijk thema, alhoewel het voor mij persoonlijk niet het meest belangrijke is, toch ben ik persoonlijk geen fan van meer bezuinigingen op defensie.

Flyguy

Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 13:25 uur
Het leger maakt in Nederland ook gewoon deel uit van het Nederlandse volk dus is ook verdeeld.  
Daarnaast wil de gemiddelde Nederlander zelf niet iets doen: het moet van een ander afkomen (nogmaals)  maar wel een grote bek....  

Verdeeld? Niet zo erg als het volk. Ze zijn allemaal trouw aan dezelfde idealen.
Een club van 50.000 zwaarbewapende mannen haalt veel meer uit dan de verdeelde bevolking van 16mil.

onderofficier

#1486
Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 13:17 uur
Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 13:14 uur
Waarom zou de bevolking niet zelf een coupe kunnen plegen: een ander moet het maar doen?
Je hebt geen vertrouwen in die ander....... dus waarom doe je het niet zelf: heb je dan inderdaad alleen maar een grote bek?
Jij denkt dat het Nederlandse volk een coupe kan plegen?
Dacht het niet, veels te verdeeld.

Het leger maakt in Nederland ook gewoon deel uit van het Nederlandse volk dus is ook verdeeld.  
Daarnaast wil de gemiddelde Nederlander zelf niet iets doen: het moet van een ander afkomen (nogmaals)  maar wel een grote bek....


Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 13:24 uur
Rustig aan joh. Ik ben 52, moet ik als een lijk gaan praten dan?

Ja!   (grapje!!!)
Net te jong voor de 55+ partij......   ;)             
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.