Rijksbegroting & Politieke toekomst, deel 4

Gestart door Tanker, 03/07/2012 | 15:40 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: dudge op 03/07/2012 | 17:16 uur
Bij de SGP jongeren zitten ook gewoon vrouwen, ook in de commisies.
Ben ooit eens bij een SGPJ bijeenkomst over defensie geweest. En (ook beetje tot mijn verbazing), waren twee van de drie militaire sprekers vrouwen.

Destemeer een reden om ze eens te overwegen... wat een verrassing als alle (ex)muilitairen, hun gezinsleden, de defensie-industie en allen die (mee)eten van defensie opeens op de SGP zouden stemmen.

dudge

Citaat van: jurrien visser op 03/07/2012 | 17:06 uur
Je zou bijna massaal op de SGP gaan stemmen... dan zijn er in 2020 geen vrouwen meer in de krijgsacht, die staan voor hun vent en kroost te koken, maar er is nog wel een krijgsmacht.

Jammer dat ik me niet achter de rest van hun progamma kan scharen.

Bij de SGP jongeren zitten ook gewoon vrouwen, ook in de commisies.
Ben ooit eens bij een SGPJ bijeenkomst over defensie geweest. En (ook beetje tot mijn verbazing), waren twee van de drie militaire sprekers vrouwen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Tanker op 03/07/2012 | 17:03 uur
Waar blijft die grote rechtse conservatieve partij ? de VVD is dat niet, die rommelen ook maar wat aan en waaien met alle winden mee !

Je zou bijna massaal op de SGP gaan stemmen... dan zijn er in 2020 geen vrouwen meer in de krijgsacht, die staan voor hun vent en kroost te koken, maar er is nog wel een krijgsmacht.

Jammer dat ik me niet achter de rest van hun progamma kan scharen.

Tanker

Waar blijft die grote rechtse conservatieve partij ? de VVD is dat niet, die rommelen ook maar wat aan en waaien met alle winden mee !

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 03/07/2012 | 16:48 uur
Ligt het aan het kippenhok* of aan de mensen die het recht hebben om te stemmen?    

*ik ga er van uit dat je met het kippenhok de partijen bedoelt....

Met het kippenhok bedoel ik de tweede kamer.

Er zijn simpelweg teveel partijen, met de aanstaande verkiezingen hebben 50 (!!!) partijen zich ingeschreven en die willen zich alle 50 profileren, zo niet dan heb je geen 50 partijen nodig.

Bij de volgende verkiezingen graag een kiesdrempel, minimaal 15 zetels, liever meer, anders komt die partij de tweede kamer niet in)

Tanker

Alleen mensen die werken, belasting betalen en Nederlands spreken zouden nog mogen stemmen........

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 03/07/2012 | 16:49 uur
Citaat van: jurrien visser op 03/07/2012 | 15:54 uur
Maak je niet ongerust... ook dat gaat nog komen, van  de PVV een zak chips, van de SP een prachtig Stalinistisch uniform, van de PvdA een GreenPeace vlaggetje en van GL een petje met zonnecollectoren als klep.

Je vergeet wegens overbodigheid nog de leugendetector van de VVD, de ruggegraat van het CDA en het boek "de wens voor referenda duurde tot de uitslag van het eerste referendum" van D66.....

Die horen er ook nog bij: kortom de huichelaarclub in zijn totaliteit.

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 03/07/2012 | 15:54 uur
Maak je niet ongerust... ook dat gaat nog komen, van  de PVV een zak chips, van de SP een prachtig Stalinistisch uniform, van de PvdA een GreenPeace vlaggetje en van GL een petje met zonnecollectoren als klep.

Je vergeet wegens overbodigheid nog de leugendetector van de VVD, de ruggegraat van het CDA en het boek "de wens voor referenda duurde tot de uitslag van het eerste referendum" van D66.....

onderofficier

Citaat van: jurrien visser op 03/07/2012 | 16:23 uur
Helemaal waar: laten we deze grondrechten maar even opschorten want met dit kippenhok komen we er niet... (de volgende verkiezingen zijn in 2014)....



Ligt het aan het kippenhok* of aan de mensen die het recht hebben om te stemmen?   

*ik ga er van uit dat je met het kippenhok de partijen bedoelt....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 03/07/2012 | 15:55 uur
Over het "stemvee':  als je dit niet wilt dat alle mensen van +18 gaan stemmen, ben je in mijn optiek, voor een dictator en/of tegen de grondwet.


Helemaal waar: laten we deze grondrechten maar even opschorten want met dit kippenhok komen we er niet... (de volgende verkiezingen zijn in 2014)....


onderofficier

Citaat van: Ros op 03/07/2012 | 15:44 uur
Citaat
Dit zijn de hoofdpunten uit het PVV-programma

Wat een avondje met Henk en Ingrid allemaal niet op kan leveren. Ik mis nog de gratis bier en chips..........

Is er iets mis met luisteren naar anderen?  Of moet voordat men gaat luisteren van een bepaald niveau zijn?  Gescreend worden e.d.
Als ik kijk naar de partij congres van bijv. het CDA  lopen er veel mensen rond met de "kikker in de keel"  en ik kan ook voor een beslissing stemmen die mij niet raakt (zoals de verhoging van de AOW)

Ik vind dat er in algemeen dat er hier (te) laag gedaan wordt over de gemiddelde Nederlander en dat er hier een aantal zijn die denken dat zij de waarheid in pacht hebben (anders wordt er niet gesproken over bijv. stemvee)    

Over het "stemvee':  als je dit niet wilt dat alle mensen van +18 gaan stemmen, ben je in mijn optiek, voor een dictator en/of tegen de grondwet.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 03/07/2012 | 15:44 uur
Wat een avondje met Henk en Ingrid allemaal niet op kan leveren. Ik mis nog de gratis bier en chips..........

Maak je niet ongerust... ook dat gaat nog komen, van  de PVV een zak chips, van de SP een prachtig Stalinistisch uniform, van de PvdA een GreenPeace vlaggetje en van GL een petje met zonnecollectoren als klep.

PLEASE Kan iemand de democratie hier in Nederland tot 2025 opschorten tbv een één partij zakenkabinet.

Ros

Citaat
Dit zijn de hoofdpunten uit het PVV-programma

Wat een avondje met Henk en Ingrid allemaal niet op kan leveren. Ik mis nog de gratis bier en chips..........

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Tanker op 03/07/2012 | 15:40 uur
Wel een mooi betoog over defensie en de staat er van, van deze 2 heren....

Precies, een lichtpuntje.. nu maar hopen dat de heren ook een luisterend en begrijpend oor vinden, al kan je daar aan twijfelen, immers ex PVV en bijna exit  de 2e kamer.



Tanker

Wel een mooi betoog over defensie en de staat er van, van deze 2 heren....