Rijksbegroting & Politieke toekomst, deel 4

Gestart door Tanker, 03/07/2012 | 15:40 uur

Flyguy

Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 13:20 uur

IKKE IKKE en IKKE dus      zoals vele Nederlanders, helaas.    Maar wel verwachten dat anderen de rommel opruimen.........

Je komt niet over als iemand die over 4 - 8 jaar met pensioen gaat.   En het is je gegund  dus je " :devil:" komt wat raar over.    

Rustig aan joh. Ik ben 52, moet ik als een lijk gaan praten dan?
Wij moesten ook rommel opruimen, maak je daar maar geen zorgen over. Niet zo veel als nu misschien, maar dat weet ik niet.

Als ik met pensioen ben stem ik pas SP, hoef ik minder te betalen  8)

onderofficier

Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 13:02 uur
Het zal me inderdaad een worst wezen, ik krijg al sinds de jaren 80' vet betaald en ga over 4-8 jaar met pensioen. Als piloot mag dat  :devil: Het gaat me er om dat ik 'later' lekker kan doen wat ik wil en niet voor jan en anderman alles hoef te betalen.

Het zal me ook een ruk wezen dat de luchtvaart slecht gaat, ik zit al sinds 1988 op mijn plek. Mij krijg je niet weg.

IKKE IKKE en IKKE dus      zoals vele Nederlanders, helaas.    Maar wel verwachten dat anderen de rommel opruimen.........

Je komt niet over als iemand die over 4 - 8 jaar met pensioen gaat.   En het is je gegund  dus je " :devil:" komt wat raar over.    
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.


Flyguy

Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 13:14 uur
Waarom zou de bevolking niet zelf een coupe kunnen plegen: een ander moet het maar doen?
Je hebt geen vertrouwen in die ander....... dus waarom doe je het niet zelf: heb je dan inderdaad alleen maar een grote bek?
Jij denkt dat het Nederlandse volk een coupe kan plegen?
Dacht het niet, veels te verdeeld.

We komen dan eerder met een onafhankelijk Friesland, Limburg en de hele rambam van een coupe af. Wat rest: de Randstad.  :lol:

onderofficier

@ Oorlogsvis: ik lees wat er staat; je leest wat je denkt dat er staat   dat geef je zelf aan.      
Waarom voor een ander invullen wat er staat geschreven? Zodat het naar je eigen hand kan zetten?

En je wordt weer persoonlijk; er is je meerdere malen verzocht om dit niet te doen.  Over begrijpend lezen gesproken.

Wat is er mis met een LBO opleiding?     Waarom zo laagdunkend doen?  

Waarom zou de bevolking niet zelf een coupe kunnen plegen: een ander moet het maar doen?
Je hebt geen vertrouwen in die ander....... dus waarom doe je het niet zelf: heb je dan inderdaad alleen maar een grote bek?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

IPA NG

Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Oorlogsvis

@onderofficier...volgens jou moet iedereen leren lezen....leer zelf eens goed lezen

Oorlogsvis

Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 12:44 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 12/09/2012 | 12:36 uur
Citaat van: techneut op 12/09/2012 | 12:07 uur
Jullie mogen misschien niet staken, maar heeft de bevolking wel eens gedacht aan een coup? Je heb maar een paar duizend mensen nodig om dit uit te voeren. De politie kan jullie echt niet tegenhouden...
Defensie een staatsgreep plegen  ? ...hahaha...als de F-side zich drukmaakt worden jullie zo verjaagd....

Is lezen dan echt zo moeilijk, Oorlogsvis?   Techneut schrijft "heeft de bevolking wel eens gedacht aan een coup?"   En daarop geef jij een sneer over defensie.........      Maar als in jouw optiek de bevolking defensie is, hebben we toch geen leger meer nodig?
Je bewijst maar weer eens dat het jouw om het schreeuwen gaat............

Daarnaast dacht ik dat jij defensie een warm hart toe draagde maar je hebt het tegendeel bewezen!!  


@techneut: wat schiet je op met een staatsgreep?
Dan klopt mijn reactie toch ? ..jij hebt nooit tekst verklaren gehad op je LBO opleiding zeker ?.....heeft de bevolking wel eens nagedacht over een coup ? ...hij bedoeld daarmee een coup van defensie....niet dat de bevolking een coup moet plegen. 8)

Flyguy

Citaat van: Lex op 12/09/2012 | 12:59 uur
Crewrest op VRA/MUVR?  :angel:

Jep, dit wordt mijn eerste keer dat ik naar Cuba ga.
Ze deden voorheen moeilijk met mijn visum door mijn vrijwillige dienst na dienstplicht voor het 'gemene' NAVO leger. :devil:

Flyguy

#1476
Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 12:53 uur
"alles wat oo net heeft geschreven"

Het zal me inderdaad een worst wezen, ik krijg al sinds de jaren 80' vet betaald en ga over 4-8 jaar met pensioen. Als piloot mag dat  :devil: Het gaat me er om dat ik 'later' lekker kan doen wat ik wil en niet voor jan en anderman alles hoef te betalen.

Het zal me ook een ruk wezen dat de luchtvaart slecht gaat, ik zit al sinds 1988 op mijn plek. Mij krijg je niet weg.

Lex

Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 12:28 uur
Morgen naar Cuba, heerlijke kroegen daar  8)
Crewrest op VRA/MUVR?  :angel:

onderofficier

#1474
Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 12:45 uur
Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 12:38 uur

Je doet nu even alsof "hardwerkend Nederland" diegene zijn die een zeer goed inkomsten hebben........en dat diegene die een lager inkomsten hebben niet hardwerken................  

Voor mij gaat dat niet op (ik zit een paar uur op mijn luie reet en duik daarna een zwembad in om vervolgens vet betaald te krijgen), maar mijn vrouw werkt zeker hard voor haar salaris. De SP heeft ook goede dingen natuurlijk, maar je kunt niet ontkennen dat de zorg een strop is voor Nederland. Het wordt steeds duurder. En natuurlijk defensie... ben jij nou een onderofficier of niet?

Jij mag van mij SP stemmen, maar ik stem liever voor mijn dikke loon strook. :devil:
Fijn dat het van jouw mag: jij mag van mij ook eens leren lezen........
Ik zeg alleen dat ik dat punt van de SP wel goed vind  (ik had nog eens dubbel neergezet... zelfs dat helpt niet omdit soort opmerkingen tegen te gaan)

Juist omdat de zorg duurder wordt moeten er maatregelen worden genomen, want anders is het op een gegeven moment ook niet meer voor jouw te betalen.   Maar dat eerst een ander de dupe is, kan je schijnbaar geen reet schelen.  
Het niet meer kunnen betalen van bepaalde zaken kan in gaan houden dat mensen minder gaan uitgeven waardoor er minder gevlogen kan gaan worden: jij kan hierdoor ook je baan gaan verliezen...........*    Droom maar nog lekker verder aan het zwembad zolang het nog kan........

Wat heeft defensie te maken met het feit dat ik het punt van de zorg van de SP wel goed vind?  
Nogmaals voor de 4de keer ik vind het punt van de zorg van de SP wel goed.............  

edit; * Megaverlies voor luchtvaartmaatschappijen in 2012 verwacht  tot 1,1 miljard dollar

Dit kan in gaan houden dat deze maatschappijen op het personeel gaan bezuinigen..... Net als de ANWB en bij TNT zullen de duurdere medewerkers er uit worden geschopt en goedkopere aangenomen worden. Ook kunnen de arbeidsvoorwaarden aangepakt gaan worden.

Het ene heeft met het andere te maken mensen kunnen (net als jij) het geld maar één keer uitgeven, als zij dit voor de zorg moeten uitgeven dan gaan ze niet meer vliegen maar ook minder goederen kopen waardoor er minder zakenreizen worden gemaakt.
Zowel het aantal passagiers als het aantal goederen kunnen gaan minderen.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Flyguy

Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 12:38 uur

Je doet nu even alsof "hardwerkend Nederland" diegene zijn die een zeer goed inkomsten hebben........en dat diegene die een lager inkomsten hebben niet hardwerken................  

Voor mij gaat dat niet op (ik zit een paar uur op mijn luie reet en duik daarna een zwembad in om vervolgens vet betaald te krijgen), maar mijn vrouw werkt zeker hard voor haar salaris. De SP heeft ook goede dingen natuurlijk, maar je kunt niet ontkennen dat de zorg een strop is voor Nederland. Het wordt steeds duurder. En natuurlijk defensie... ben jij nou een onderofficier of niet?

Jij mag van mij SP stemmen, maar ik stem liever voor mijn dikke loon strook. :devil:

onderofficier

#1472
Citaat van: Oorlogsvis op 12/09/2012 | 12:36 uur
Citaat van: techneut op 12/09/2012 | 12:07 uur
Jullie mogen misschien niet staken, maar heeft de bevolking wel eens gedacht aan een coup? Je heb maar een paar duizend mensen nodig om dit uit te voeren. De politie kan jullie echt niet tegenhouden...
Defensie een staatsgreep plegen  ? ...hahaha...als de F-side zich drukmaakt worden jullie zo verjaagd....

Is lezen dan echt zo moeilijk, Oorlogsvis?   Techneut schrijft "heeft de bevolking wel eens gedacht aan een coup?"   En daarop geef jij een sneer over defensie.........      Maar als in jouw optiek de bevolking defensie is, hebben we toch geen leger meer nodig?
Je bewijst maar weer eens dat het jouw om het schreeuwen gaat............

Daarnaast dacht ik dat jij defensie een warm hart toe draagde maar je hebt het tegendeel bewezen!!  


@techneut: wat schiet je op met een staatsgreep?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 12:28 uur
Relax, ze dokt genoeg. Maar ja ze vergeet steeds dat zij ook hardwerkend Nederland is dat uiteindelijk niets over houdt door de monsterlijke van de zorg...

Er is niets mis met het standpunt van de SP wat betreft de zorg.....     (met nadruk op "wat betreft")
- meer handjes aan het bed    dus ook meer aandacht voor de hardwerkende Nederlander als deze zorg nodig heeft.
- snoeien in het aantal managers  
- inkomsafhankelijke premie;    nu betaald iedereen hetzelfde maar doormiddel van zorgtoeslag betaald iemand met een zeer laag inkomsten dus minder, het kost meer geld om elk jaar deze zorgtoeslag te berekenen en terug te betalen.  Bij de SP heeft een naam gekregen die natuurlijk "afschikwekkend is"  
- geen mensen aannemen in de zorg uit een ander land en hiervoor een stage vergoeding en een goed opleidingsplan maken


Je doet nu even alsof "hardwerkend Nederland" diegene zijn die een zeer goed inkomsten hebben........en dat diegene die een lager inkomsten hebben niet hardwerken................  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.