Defensie on the move in Amsterdam

Gestart door Ace1, 05/08/2012 | 01:35 uur

michielnr

Het heeft inmiddels ook weinig meer met de optocht te maken  ;D
NR

Lex

Aangezien het topic niets meer met de KL te maken heeft, is het verplaatst naar "Van alles en nog wat".

Lex
Algeheel beheerder

onderofficier

#40
Maar ook een christen valt in het normale leven vaak niet op net als een homo dus eigenlijk zijn zij "precies als anderen"
Ik neem aan dat zij ook 'precies als anderen' behandelt willen worden.  

Andere wetten heeft deze ook niet: voor hem/haar geldt net als voor mij de grondwet, burgerlijk wetboek en noem alle wetten maar op. Natuurlijk heeft een christen daarnaast "wetten" vanuit het geloof.  Die door de ene anders wordt uitgelegd dan door de ander. Maar dat zie je in elk geloof.   Waar ik moeite mee heb is dat er vanuit een geloof anders wordt gekeken naar mensen die "anders" zijn.
Ondermeer richting homo's (een mooi bruggetje terug naar het topic)   dat is wat ik vreemd vind.

In mijn optiek is de EO jongeren dag ook een "feestje" waarin men wil laten zien dat zij christenen zijn en de gaypride is ook een "feestje" dat mensen laten zien dat zij homo zijn.  Bij een macho bedrijf als defensie is christen zijn normaal want bij elk georganiseerd diner/lunch wordt om een moment stilte gevraagd, bij het één keer per jaar het ondersteunen van de gaypride komt een hoop commentaar los.  Hoe zal men reageren als ik iets van het momentje stilte vind? Respectloos vermoed ik........

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

DvdW

#39
Citaat van: onderofficier op 06/08/2012 | 16:29 uur
Ik ben natuurlijk erg benieuwd waarom je christenen, mensen vind die niet precies als anderen zijn    niet verschuilen achter "dat dit te ver voert voor dit topic"      Dan kan je namelijk van alles beweren zonder eea te verklaren.  
Ha, ik bedoel waarschijnlijk iets heel anders dan jij nu bedoelt 8) Niet meteen zo achterdochtig. Ik bedoel dat een christen in die zin anders is omdat hij een andere God dan anderen heeft. Hij heeft andere wetten, en andere gewoonten, hij is op deze wereld een vreemdeling en een bijwoner.
CitaatZe wonen in hun eigen land, maar als vreemdelingen. Ze delen in alles mee als burgers, maar hebben alles te lijden als vreemdelingen. Elk land is hun een vaderland en elk vaderland is hun vreemd. Ze trouwen als ieder ander. Ze krijgen kinderen, maar leggen ze niet te vondeling. Ze delen hun tafel maar niet hun bed. Ze leven "in het vlees", maar niet "naar het vlees". Ze vertoeven op aarde, maar zijn thuis in de hemel.

Brief aan Diognetus, rond 150 n.Chr.

En dat voert te ver voor deze discussie. ;)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

onderofficier

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 06/08/2012 | 16:10 uur
Citaat van: onderofficier op 06/08/2012 | 14:38 uur
Geen aanname: ben er geweest....met een dove kennis  ....Je hoeft me niet te geloven...Niet denigrerend bedoelt maar bedoelt dat mensen met dezelfde eigenschappen (soms) liever onder elkaar zijn....en soms willen ze het eea wel delen...zoals de gaypride...
Soms liever onder elkaar zijn is iets anders dan 'met de nek worden aangekeken'....
Nee want als jij daar bent "zonder dat" wordt je met de nek aangekeken.......en dat is mijn ervaring......  en dat is dus niet iets anders....
zonder denigrerend te zijn        (anders doe je die aanname weer...)   vreemd dat je een ervaring denigrerend vind.....   
Nogmaals de gayparade een verkleedpartijtje noemen is niet denigrerend.... het blijft gewoon vreemd.....

Als je een kaartje ergens voor koopt hoor je erbij /wil je erbij horen    dat is wat anders dan toevallig een feestje binnenlopen, als het een feestje is waar één ieder kan binnenlopen en je vind het niets ga je weg....lijkt mij.  (ook heb je een kaartje gekocht en het blijkt niets te zijn ga je weg...... of dit te denegrerend voor je?

Ik ben natuurlijk erg benieuwd waarom je christenen, mensen vind die niet precies als anderen zijn    niet verschuilen achter "dat dit te ver voert voor dit topic"      Dan kan je namelijk van alles beweren zonder eea te verklaren.   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

DvdW

Citaat van: onderofficier op 06/08/2012 | 14:38 uur
Geen aanname: ben er geweest....met een dove kennis  ....Je hoeft me niet te geloven...Niet denigrerend bedoelt maar bedoelt dat mensen met dezelfde eigenschappen (soms) liever onder elkaar zijn....en soms willen ze het eea wel delen...zoals de gaypride...
Soms liever onder elkaar zijn is iets anders dan 'met de nek worden aangekeken'....

Citaat
Nee dat mag men schijnbaar niet zeggen want dan is het denigrerend....maar het is niet denigrerend om te roepen dat homo's "normaal" moeten doen als ze één keer per jaar op een bootje willen gaan staan en dat een "verkleedpartijtje" is?    Meten met 2 maten is wat je doet.
Denigerend sloeg op jouw kwalificatie van een doven 'feestje', niet dingen door elkaar halen.

Citaat
En z'n feestje stap je niet "toevallig" binnen.... Net als je niet toevallig een suikerfeest binnenloopt...Of een hardcore feestje.. Kolder dat je bij deze toevallig binnenstapt....    
Lezen blijft lastig. Toevallig stond tussen haakjes (deze dingen) daarmee zou het zo kunnen zijn dat je er toevallig binnenloopt, maar het hoeft niet. Daarna zei ik volgens mij ook iets over kaartjes kopen voor Hard-Core.... 

Citaat
EO jongeren dag vind ik een behoorlijk christenlijk feestje ........  Mensen die hierna toe gaan zijn toch het rest van het jaar "normaal" / precies hetzelfde als iedereen en toch willen ze iets laten zien .............   net als de mensen op de gaypride...  
Ik vind dat daar een verschil tussen zit. Gaypride, de naam zegt het eigenlijk ook al, is een evenement waarmee men:
Citaatstelt zich tot doel Amsterdam als Gay Destination te versterken en sociale acceptatie van homoseksualiteit te stimuleren door deze zichtbaar te maken.
Bron: http://www.weareproud.nl/page/history/
Het gaat dus om het 'zichtbaar' zijn, om zodoende 'geaccepteerd' te worden. 

Terwijl de EO-Jongerendag een dag is waarop jongeren samen komen om te zingen, te bidden en te luisteren.... Daarnaast zijn christenen niet 'precies' zoals iedereen, juist niet. Maar dat voert te ver voor dit topic  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 06/08/2012 | 15:14 uur
Volgens mij ben je niet helemaal goed aan het quoten  :angel: Just saying  ;)
Correct. Is thans aangepast.

DvdW

Citaat van: Lex op 06/08/2012 | 14:54 uur
Citaat van: onderofficier op 06/08/2012 | 13:15 uur
Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 06/08/2012 | 12:59 uur
Wat is het doel van veteranen dag? Voornamelijk laten zien dat je veteraan bent  en wat doet een b.d.-er die verkleed zich om te laten zien dat die veteraan is...........  
Je mag dat voor jezelf wel zo vinden, maar de Veteranendag is toch echt voor iets anders in het leven geroepen.
Volgens mij ben je niet helemaal goed aan het quoten  :angel: Just saying  ;)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex

#34
Citaat van: onderofficier op 06/08/2012 | 13:15 uur
Wat is het doel van veteranen dag? Voornamelijk laten zien dat je veteraan bent  en wat doet een b.d.-er die verkleed zich om te laten zien dat die veteraan is...........  
Je mag dat voor jezelf wel zo vinden, maar de Veteranendag is toch echt voor iets anders in het leven geroepen.

onderofficier

#33
Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 06/08/2012 | 14:13 uur
Dat is een aanname van jewelste, en ik geloof er niets van. Als je (toevallig) bij zo'n bijeenkomst binnenstapt kun je mij niet wijsmaken dat je de deur wordt gewezen, of met de nek wordt aangekeken. Daarnaast vind ik jouw opmerking nogal denigrerend voor doven.. Die schijnbaar 'feestjes' houden waar je als horend persoon maar beter niet kunt komen....

Geen aanname: ben er geweest....met een dove kennis  ....Je hoeft me niet te geloven...Niet denigrerend bedoelt maar bedoelt dat mensen met dezelfde eigenschappen (soms) liever onder elkaar zijn....en soms willen ze het eea wel delen...zoals de gaypride... Nee dat mag men schijnbaar niet zeggen want dan is het denigrerend....maar het is niet denigrerend om te roepen dat homo's "normaal" moeten doen als ze één keer per jaar op een bootje willen gaan staan en dat een "verkleedpartijtje" is?    Meten met 2 maten is wat je doet.
En z'n feestje stap je niet "toevallig" binnen.... Net als je niet toevallig een suikerfeest binnenloopt...Of een hardcore feestje.. Kolder dat je bij deze toevallig binnenstapt....    

EO jongeren dag vind ik een behoorlijk christenlijk feestje ........  Mensen die hierna toe gaan zijn toch het rest van het jaar "normaal" / precies hetzelfde als iedereen en toch willen ze iets laten zien .............   net als de mensen op de gaypride...  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

michielnr

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 06/08/2012 | 14:13 uur
Als je precies hetzelfde als iedereen bent

En dat is 't 'm nou juist, dat is zelfs in Nederland nog niet 100% het geval. Van mij mag die tocht ook wel iets minder extravagant, maar alleen al de reacties in dit topic geven aan dat het best zinvol is zoiets te organiseren.

NR

DvdW

Citaat van: onderofficier op 06/08/2012 | 13:38 uur
Naast deze open feestjes zijn er ook zat gesloten feestje waarbij je als niet hetzelfde bent gewoon weg niet welkom bent...
Zoals...? Ik ben zelf Christelijk en ik heb nog nooit een 'feestje' voor alleen Christenen gezien...
Citaat
Bijv op een feestje voor doven wordt je als horende met de nek aangekeken en hoor je er niet bij (grappige woordspelling al zeg ik het zelf...)  
Dat is een aanname van jewelste, en ik geloof er niets van. Als je (toevallig) bij zo'n bijeenkomst binnenstapt kun je mij niet wijsmaken dat je de deur wordt gewezen, of met de nek wordt aangekeken. Daarnaast vind ik jouw opmerking nogal denigrerend voor doven.. Die schijnbaar 'feestjes' houden waar je als horend persoon maar beter niet kunt komen....

Citaat
Daarnaast als je niets met het suikerfeest, hardcore e.d. dan ga je er niet heen!  Hetzelfde met de gay-pride      begrijp dan het commentaar hierover dan ook niet.......      maar dat begrijp jij schijnbaar wel. 
Ik snap het wel, en zoals anderen het al eerder zeiden hier. Ik snap niet waarom je elk jaar weer zo'n statement "moet" afgeven, terwijl je 'net zoals iedereen bent'. Als je precies hetzelfde als iedereen bent, waarom dan zo'n optocht?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

onderofficier

#30
Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 06/08/2012 | 13:27 uur
Citaat van: onderofficier op 06/08/2012 | 11:02 uur
elke doelgroep heeft wel feestjes:  moslims   veteranen  doven   christenen  hardcorne    google maar eens en er gaat een wereld voor je open.......    
So what? Je mag ook gerust bij Moslims suikerfeest meevieren hoor, of bij een christelijke gemeente kerstfeest meevieren, de deuren staan elke zondag wijd open voor je. Hard-Core feestjes zijn dr genoeg, gewoon een kaartje kopen en je kkunt naar binnen... Dus ik snap je punt niet (helemaal).

Dat er zat feestjes zijn voor allerlei doelgroepen      wat is dan mis met een feestje voor homo?  = ook een doelgroep...

Naast deze open feestjes zijn er ook zat gesloten feestje waarbij je als niet hetzelfde bent gewoon weg niet welkom bent...
Bijv op een feestje voor doven wordt je als horende met de nek aangekeken en hoor je er niet bij (grappige woordspelling al zeg ik het zelf...)   Misschien onbekend voor je dat er zat feestjes zijn voor dé doelgroep zelf......

Daarnaast als je niets met het suikerfeest, hardcore e.d. dan ga je er niet heen!  Hetzelfde met de gay-pride      begrijp dan het commentaar hierover dan ook niet.......      maar dat begrijp jij schijnbaar wel. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

DvdW

Citaat van: onderofficier op 06/08/2012 | 11:02 uur
elke doelgroep heeft wel feestjes:  moslims   veteranen  doven   christenen  hardcorne    google maar eens en er gaat een wereld voor je open.......     
So what? Je mag ook gerust bij Moslims suikerfeest meevieren hoor, of bij een christelijke gemeente kerstfeest meevieren, de deuren staan elke zondag wijd open voor je. Hard-Core feestjes zijn dr genoeg, gewoon een kaartje kopen en je kkunt naar binnen... Dus ik snap je punt niet (helemaal).
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

onderofficier

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 06/08/2012 | 12:59 uur
Citaat van: onderofficier op 06/08/2012 | 11:02 uur
Dan heb je ook moeite met andere feestjes die alleen voor bepaalde doelgroepen zijn, lijkt mij. 

Daarnaast is dit een,vaak in tegenstelling tot die andere feestje, een open feestje als je als hetero er heen wilt mag en kan dat.
Wat voor feestjes bedoel je?

elke doelgroep heeft wel feestjes:  moslims   veteranen  doven   christenen  hardcorne    google maar eens en er gaat een wereld voor je open.......     

Wat is het doel van veteranen dag? Voornamelijk laten zien dat je veteraan bent  en wat doet een b.d.-er die verkleed zich om te laten zien dat die veteraan is...........   

Citaat van: Ros op 06/08/2012 | 12:06 uur
Ik voel mij in ieder geval niet geroepen om iieder jaar een verkleedpartij te organiseren om nog een helder te maken dat ik hetero ben.

Gay Pride is een gebeuren om iieder jaar weer een statement af te geven......wat niet nodig is. Wees homo en doe je ding zou ik zeggen, 365 dagen per jaar.

Alsof elke homo daar staat...............  dus niet. Er zijn zat homo's die daar niet komen; sterker nog die de stad ontvluchtten....
Maar wat is veteranendag dan?  Daar wordt ook een statement afgegeven : is in mijn optiek ook niet nodig.  Moet ik daar heen om helder te maken dat ik veteraan ben?   Is ook niet nodig: wees veteraan en doe je ding zou ik zeggen, 365 dagen per jaar.........



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.