Rijksbegroting & Politieke toekomst, deel 5

Gestart door Poleme, 12/09/2012 | 14:54 uur

MasterChief1971

Citaat van: Kapitein Rob op 12/09/2012 | 15:47 uur
Ik zie op twitter toch een hoop collega's die al hun hoop weer op de VVD vestigen en daar op stemmen. Hoe begrijpelijk ook omdat je een tegengewicht tegen de linkse hakkers wilt vormen, men gaat wel erg gemakkelijk voorbij aan het defensiegehak dat de VVD (en het CDA) de afgelopen 20 jaar in het algemeen en in de huidige kabinetsperiode in het bijzonder heeft laten zien.

De tweets van VVD-er Bosman zijn blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest. Hij stelde dat je altijd compromissen moet sluiten en dat het dus logische gevolg is dat defensie daar slachtoffer van is geworden. En, wat hij nu natuurlijk niet zei, ook bij eventuele komende coalitiebesprekingen zijn we als defensie weer de sigaar.

Wedden?

Wat wel vergeten wordt in de (je) rancune is dat dat wat geweest is heel naar, rot, dom en weet-ik-veel-wat-voor-kwalificatie-je-er-aan-kan-ophangen is maar het gaat nu om toekomst. Is 'n defensiestandpunt voor jou het allerbelangrijkst dan is strategisch stemmen op een partij die deel gaat uitmaken (of leiden) van een coalitie wel zo handig. Splinterpartijen die misschien niet eens in de kamer komen hebben geen invloed op het defensiestandpunt van de nieuwe coalitie. Nog los van welk defensiestandpunt je aanhangt, hoewel ik hier weinig pacifisten tegenkom.

Het zal misschien niet zo lekker voelen maar toch stem ik VVD. Ik ben daar ook lid van en echt niet alleen voor hun defensiestandpunt want er zijn wel meer dingen die ik belangrijk vind. Kijk ik naar het defensiestandpunt dan hoop ik maar dat ze een keer de rug rechthouden. Heb ik daar veel vertrouwen in? NEE! En daar voel ik me ook niet lekker bij.
Maar de overheidsuitgaven op orde brengen vind ik belangrijker. Liberaal gedachtengoed vind ik belangrijker. Daar brengt een partij als DPK of de Libertarische Partij niets van terecht omdat ze of te weinig, of geen zetels krijgen. En D66 is mij te eurofiel. De PVV is mij te links en niet eurorealistisch. (Nieuw woord. Iedereen heeft toestemming om het te gebruiken. Ik ben de moeilijkste niet.)

En ik wil niet dat zo'n verloren stem dan verhoudingsgewijs verdeeld wordt over de andere partijen waardoor ik PvdA en SP en GL in het zadel zou helpen. Dat vertik ik ten ene male.
Maar eenieder moet doen wat-ie denkt dat goed is. Je moet jezelf in de spiegel kunnen blijven kijken.
Veel wijsheid toegewenst, iedereen.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

onderofficier

Citaat van: Tanker op 12/09/2012 | 16:19 uur
Ik zit nog steeds te wachten op een rechts conservatieve partij die het beste met defensie voor heeft en een echt kleine overheid en lage belastingen...... :'(

Hoe wil je dit combineren?  Minder belasting en echt kleine overheid maar het beste voor met defensie.
Defensie kost geld en wordt betaald uit belastingen en defensie behoort tot de overheid.    

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Tanker

Je hebt gelijk Rob, maar ik zie geen alternatief dan VVD te stemmen helaas.
Ik zit nog steeds te wachten op een rechts conservatieve partij die het beste met defensie voor heeft en een echt kleine overheid en lage belastingen...... :'(

Flyguy

Citaat van: Kapitein Rob op 12/09/2012 | 15:50 uur

Het eerste kan en het tweede gaat niet lukken. Niet genoeg zetels. Gelukkig maar!

Anders was defensie totaal naar de maan!

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 12/09/2012 | 15:23 uur
Ik verwacht dat de PvdA de grootste gaat worden en dat deze dan kiest voor de SP............

Het eerste kan en het tweede gaat niet lukken. Niet genoeg zetels. Gelukkig maar!

KapiteinRob

Ik zie op twitter toch een hoop collega's die al hun hoop weer op de VVD vestigen en daar op stemmen. Hoe begrijpelijk ook omdat je een tegengewicht tegen de linkse hakkers wilt vormen, men gaat wel erg gemakkelijk voorbij aan het defensiegehak dat de VVD (en het CDA) de afgelopen 20 jaar in het algemeen en in de huidige kabinetsperiode in het bijzonder heeft laten zien.

De tweets van VVD-er Bosman zijn blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest. Hij stelde dat je altijd compromissen moet sluiten en dat het dus logische gevolg is dat defensie daar slachtoffer van is geworden. En, wat hij nu natuurlijk niet zei, ook bij eventuele komende coalitiebesprekingen zijn we als defensie weer de sigaar.

Wedden?

dudge

Citaat van: Tanker op 12/09/2012 | 15:14 uur
Samsom en Rutte zijn tot elkaar veroordeeld, compromissen gaan er gesloten worden.
Er gaat vast wel weer € 500 miljoen bij defensie bezuinigd worden  :'(

VVD wil al 500 miljoen bezuinigen op defensie. Pvda wil ongeveer 1200 miljoen. Zal dus mogelijk weer uitkomen rond de 1000 miljoen.

Ros

Citaat van: Tanker op 12/09/2012 | 15:14 uur
Samsom en Rutte zijn tot elkaar veroordeeld, compromissen gaan er gesloten worden.
Er gaat vast wel weer € 500 miljoen bij defensie bezuinigd worden  :'(

Ben benieuwd. Wie het meeste laat vallen van het eigen programma gaat dezelfde lot als de CDA tegemoet. Decimeren tot een mini partij.

Ik verwacht dat de PvdA de grootste gaat worden en dat deze dan kiest voor de SP............

Tanker

Citaat van: techneut op 12/09/2012 | 15:01 uur
voor de record ik stemde altijd op dezelfde, maar deze verkiezing is het hard te stemmen wat mij het hardst gaat pakken vandaar mijn probleem voor een keuze.

Samsom en Rutte zijn tot elkaar veroordeeld, compromissen gaan er gesloten worden.
Er gaat vast wel weer € 500 miljoen bij defensie bezuinigd worden  :'(

techneut

voor de record ik stemde altijd op dezelfde, maar deze verkiezing is het hard te stemmen wat mij het hardst gaat pakken vandaar mijn probleem voor een keuze.

Ros

Citaat van: Tanker op 12/09/2012 | 14:03 uur
Als Samsom of Roemer of weet ik veel wie een communistische heilstaat van NL willen maken dan mag men wat mij betreft een staatsgreep plegen en betrokkenen uit Den Haag verjagen......

Dat wil geen enkele Nederlandse politicus..........dus case closed  ;)


guest1400

is het niet juist de taak van de krijgsmacht om voor stabiliteit te zorgen?

Poleme

Citaat van: techneut op 12/09/2012 | 14:26 uur
Moet nog steeds stemmen maar ik weet niet op wie, lijkt wel wat ik kies allemaal verkeerd is.
Hij weet niet wie, hij weet hoe.  Ik zou je het kunnen vertellen, maar ik mag het niet doen.  Ik zou je het kunnen laten voelen, maar juist dat mag ik niet doen.  Hij weet niet hoeeehh.

Vreemd fenomeen, die grote groep zwevende last-minute / zappende kiezers.  Bedenk, dat de democratie niet zo maar uit de lucht komt vallen.  ;)
Je eigen actief met die democratie bezig houden is ook een vorm van defensie.

Ik weet al jaren waar ik op stem en ik stem uit principe nooit op een vrouw.  
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.