Geweld in Nederland

Gestart door andré herc, 23/09/2012 | 14:04 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 25/11/2012 | 16:07 uur
En voortaan met een .357 op zak de deur uit............."Go ahead, make my day...punk !".

Het is triest dat vooral de zwakkere in onze maatschappij de dupe worden van dit soort tuig  :annoyed: Ik hoop nog steeds ooit een van dit type schorem op heterdaad te betrappen. De eerste 24 uur zal een verhoor niet mogelijk zijn, vrees ik.

Go for it Ros!  :big-smile:

Ros

#158
En voortaan met een .357 op zak de deur uit............."Go ahead, make my day...punk !".

Het is triest dat vooral de zwakkere in onze maatschappij de dupe worden van dit soort tuig  :annoyed: Ik hoop nog steeds ooit een van dit type schorem op heterdaad te betrappen. De eerste 24 uur zal een verhoor niet mogelijk zijn, vrees ik.

irma

Mijn oude moeder dr portemonnee is twee weken geleden gerold tijdens het boodschappen doen.

Haar grootste probleem was niet dat ze het geld dat er in zat kwijt was (was niet zoveel gelukkig), maar vooral de administratieve rompslomp van alle (bank-)pasjes die ze kwijt was. Dus nu heeft ze besloten alleen nog met contant geld boodschappen te gaan doen, en dat snap ik best.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Ace1

#156
Citaat van: onderofficier op 25/11/2012 | 10:22 uur
Die had ik best elektronisch willen betalen maar het chippen is mislukt omdat men schijnbaar contant geld in de portemonnee wil hebben.

Dat chippen is mislukt omdat men pas heel  laat het chippen bij betaald parkeren ging invoeren als men dat bij introductie van de chipknip dit gelijk had gedaan was het vast een groter succes geworden. Een ander oorzaak dat het chippen is mislukt is dat de banken de chipknip hadden en de postbank een eigen versie had die afweek zodat er geen standaard was met het chippen.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 25/11/2012 | 10:22 uur
Het verbaasd me hoeveel mensen (en dan idd voornamelijk ouderen) de boodschappen contant afrekenen. 
En dan heb ik over de wekelijkse boodschappen en niet over de pak melk die vergeten is.
Die had ik best elektronisch willen betalen maar het chippen is mislukt omdat men schijnbaar contant geld in de portemonnee wil hebben.
De meest bijzondere excuus dat men niet met de chipknip wilde betalen is dat als men de bankpas kwijt was, het geld er op ook kwijt was.
Maar als je dan aangaf dat als men de beurs met contant geld of het losgestoken contant geld verloor men dit ook kwijt was.......

Ik heb zelf ook redelijk de schurft aan de chipknip, ik heb het nu net iets te vaak gehad dat die chip het op cruciale momenten liet afweten. Waarbij het opvallend is dat het meestal gebeurde nadat ik bij een parkeerautomaat betaald had.

Daarbij is die chipknip natuurlijk een gouden uitvinding voor het bankwezen, want als je geld op je chip zet is dat geld niet fysiek verdwenen maar staat op een aparte rekening bij de bank waar ze vervolgens lekker rente van kunnen plukken. Geld storten op die chip is binnen een tiende van een seconde van je rekening geschreven, geld terug storten naar je rekening duurt minimaal 3 dagen... goh. :cute-smile:

onderofficier

Klinkt logisch: (ik zeg niet dat het goed is)
De overvallen verschuiven naar waar (veel) contant geld is.   Kijk naar de geschiedenis.  Eerst de banken / geldwagens toen die goed werden beveiligd verschoof het naar de bezinepompen. 

Waarom niet het contant geld afschaffen?  Of komen de overvallers dan met betaalautomaten aan de deur  :devil:

Het verbaasd me hoeveel mensen (en dan idd voornamelijk ouderen) de boodschappen contant afrekenen. 
En dan heb ik over de wekelijkse boodschappen en niet over de pak melk die vergeten is.
Die had ik best elektronisch willen betalen maar het chippen is mislukt omdat men schijnbaar contant geld in de portemonnee wil hebben.
De meest bijzondere excuus dat men niet met de chipknip wilde betalen is dat als men de bankpas kwijt was, het geld er op ook kwijt was.
Maar als je dan aangaf dat als men de beurs met contant geld of het losgestoken contant geld verloor men dit ook kwijt was.......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

andré herc

za 24 nov 2012, 23:08     
Meer overvallen op senioren en supers DEN HAAG - Het aantal overvallen mag sinds 2009 met 30 procent zijn gedaald naar zo'n 2000 tot nu toe in dit jaar, maar de overvallen op ouderen in hun eigen huis en die op supermarkten nemen juist in aantal toe. Dat zei minister Ivo Opstelten (Veiligheid) zaterdag in het tv-programma Nieuwsuur.

Het aantal woningovervallen op senioren is de afgelopen 10 maanden gestegen van 128 naar 152, het aantal overvallen op supermarkten ging van 126 naar 150. Opstelten is niet van plan het erbij te laten zitten. Zijn inzet tegen onder meer overvallen op juweliers en waardetransporten is beduidend succesvoller, vertelde hij.

Opstelten wees in het programma overigens een gerucht van de hand dat hij nog maar 2 jaar aanblijft, om plaats te maken voor staatssecretaris Fred Teeven. Hij gaat voor de 'volle mep'.

telegraaf.nl

Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

Citaat van: Lex op 18/11/2012 | 20:41 uur
Waaruit maak je dit op?

Dat vroeg ik me ook al af?

Lex


StrataNL

Owned, lazen we dit maar vaker, klote marocs die denken makkelijk aan hun geld te komen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

andré herc

Judo-opa (78) slaat berover van zich af ALMERE - Een 23-jarige overvaller dacht zondagochtend in Almere een makkelijk slachtoffer te hebben gevonden in een 78-jarige man die stond te pinnen bij een supermarkt aan de Watercipresstraat. Wat hij alleen niet wist, was dat de man een geoefend vechtsporter is.

De overvaller kreeg een aantal rake trappen van de bejaarde man. Ook werd hij meerdere malen met een judoworp tegen de grond gekwakt. Ook een tweede poging om het geld af te pakken, mislukte. Opnieuw was de 78-jarige man te sterk.

Uiteindelijk is de agressieve overvaller overmeesterd met hulp van omstanders, onder wie een agent die niet in functie was. Op het bureau bleek dat hij een bekende van de politie is.

telegraaf.nl

Ik ben ook een Judo-Opa,alleen nog niet zo oud ;D

Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

andré herc

Toegevoegd: zondag 28 okt 2012, 12:04
Update: zondag 28 okt 2012, 13:50

In Geldrop is gisteravond een conducteur bewusteloos geslagen.

De conducteur werd rond 21.30 uur op het station van Geldrop opgewacht door een zwartrijder, die vervolgens op hem insloeg.

De zwartrijder was eerder op de avond door de conducteur uit de trein gezet. Toen dezelfde trein weer terugkwam in Geldrop, stapte de man de trein in en sloeg de conducteur bewusteloos.

Getuigenverklaring


De NS-medewerker kwam in een ambulance weer bij kennis, maar was volgens de politie zeer verward door het incident. Op weg naar het ziekenhuis raakte hij opnieuw bewusteloos. De conducteur is inmiddels weer thuis; hij houdt geen blijvend letsel over aan de klap.

De zwartrijder is gevlucht. De politie hoopt hem naar aanleiding van getuigenverklaringen van reizigers en de machinist te vinden.

nos.nl
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

onderofficier

Je moet doen wat je niet laten kunt, maar dan ook accepteren dan dat je,je  voor de rechter moet verantwoorden.     
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

Citaat van: onderofficier op 19/10/2012 | 21:13 uur
Actie = reactie.....

Een inbreker mag ook zijn leven beschermen....ondanks dat deze iets doet wat niet mag (het inbreken)  

Tuurlijk, daarom bij een eventueel contact direct opschalen naar geweldsspiraal 10+. Geen enkel risico nemen door een verkeerde inschatting te maken wat die neus wil of kan doen.

onderofficier

Actie = reactie.....

Een inbreker mag ook zijn leven beschermen....ondanks dat deze iets doet wat niet mag (het inbreken)   

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.