Nieuwe outfit voor mobiele eenheid

Gestart door dudge, 05/10/2012 | 17:49 uur

Harald

Citaat van: Ros op 07/10/2012 | 16:02 uur
.........dat gele kleurtje vind ik niets, helemaal niets  :(

+1

Ros

Citaat van: pewe64 op 07/10/2012 | 00:11 uur
Met dat laatste heb ik heel veel moeite. "Legitiem doelwit!"?

Wie niet. Maar dat schijnt bij de huidige tijd te horen. Het optreden van een politieenheid "lokt uit tot.....". En het meeste stoor ik mij aan het feit dat de authoriteiten dat ook zo zien en naar handelen. Als de situatie dermate veranderd dat er ME ingezet moet worden zou voor de relschoppers het teken moeten zijn dat zij op de verkeerde tijd en plaats zijn en dat de gevolgen voor hen zelf zijn. Opgepakt worden tijdens de inzet van ME zou al goed moeten zijn voor 6 maanden onvoorwaardelijk afgezien van de straf die je nog van de rechter opgelegd krijgt.

Dat demonstraties uit de hand kunnen lopen mag ook worden toegerekend aan de te milde strafmaat in dit land. Je kan bij wijze van spreken de halve stad afbreken en op tijd weer thuis zijn voor het journaal.

Even off-topic maar om weer terug te komen.........dat gele kleurtje vind ik niets, helemaal niets  :(

onderofficier

Citaat van: pewe64 op 07/10/2012 | 00:11 uur
Met dat laatste heb ik heel veel moeite. "Legitiem doelwit!"?

Als je alleen met dat laatste heel veel moeite hebt waarom citeer je zo veel tekst?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

pewe64

Citaat van: Laurens op 06/10/2012 | 11:12 uur
Citaat van: Tanker op 06/10/2012 | 10:53 uur
Citaat van: onderofficier op 06/10/2012 | 09:53 uur
Citaat van: Tanker op 06/10/2012 | 09:45 uur
Kijk een naar de ME in bijvorbeeld Litouwen hoe het ook anders kan, dit straalt i.m.o. wat meer ontzag uit:

Dat vind ik niet   maar ik ben benieuwd waarom je vind dat deze meer ontzag uitstraalt (puur uniform gezien dus zonder helm en bivak muts)

Ik heb foto' s gezien van ME' ers daar compleet in het zwart, lichaamsprotectie duidelijk zichtbaar over de kleding,gevechtstenue met opsvest, bivakmutsen op en zwarte helmen. Verder lopen ze daar structureel rond met shotguns met rubberen kogels en traangas granaten.
Het zijn net halve robocops, dat straalt echt wel meer autoriteit uit dan ME' s met een fout half geel jasje.

Ze zijn daar dan ook alleen op repressie en geweldsgebruik gericht. Juist door zichtbare 'normale' politie in te zetten kun je communiceren met burgers in grote massa's en kun je preventief optreden voordat de massa een losgeslagen organisme wordt. Hiervoor dien je dan wel genoeg 'platte petten' in te zetten en natuurlijk ME achter de hand voor als het uit de hand loopt. Maar zichtbare ME kan juist ook al escalerend werken.

CitaatI.m.o. moet je als ME' er uitstralen dat potentiële relschoppers zich wel 3x nadenken om iets te durven beginnen....

Waarbij je agressie ook uit kan lokken, een ME'er is niet meer benaderbaar of aanspreekbaar en voor de massa een legitiem doelwit om te bestoken.

Met dat laatste heb ik heel veel moeite. "Legitiem doelwit!"?

Tanker

Citaat van: Ros op 06/10/2012 | 14:56 uur
Citaat van: onderofficier op 06/10/2012 | 14:50 uur
Zoiets, Tanker?  Dan alleen in het zwart...

:omg: Die club kan je uitschakelen met je mobiel en een geschikte app..............

Nee joh, ik bel master Yoda wel even met zijn lightsabre.....May the force be with you  :angel:

Ace1

Citaat van: Ros op 06/10/2012 | 14:56 uur
:omg: Die club kan je uitschakelen met je mobiel en een geschikte app..............

Ros wil je dat graag even voordoen voor ons? :devil:

Ros

Citaat van: onderofficier op 06/10/2012 | 14:50 uur
Zoiets, Tanker?  Dan alleen in het zwart...

:omg: Die club kan je uitschakelen met je mobiel en een geschikte app..............

onderofficier

Zoiets, Tanker?  Dan alleen in het zwart...

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Laurens

Citaat van: Tanker op 06/10/2012 | 10:53 uur
Citaat van: onderofficier op 06/10/2012 | 09:53 uur
Citaat van: Tanker op 06/10/2012 | 09:45 uur
Kijk een naar de ME in bijvorbeeld Litouwen hoe het ook anders kan, dit straalt i.m.o. wat meer ontzag uit:

Dat vind ik niet   maar ik ben benieuwd waarom je vind dat deze meer ontzag uitstraalt (puur uniform gezien dus zonder helm en bivak muts)

Ik heb foto' s gezien van ME' ers daar compleet in het zwart, lichaamsprotectie duidelijk zichtbaar over de kleding,gevechtstenue met opsvest, bivakmutsen op en zwarte helmen. Verder lopen ze daar structureel rond met shotguns met rubberen kogels en traangas granaten.
Het zijn net halve robocops, dat straalt echt wel meer autoriteit uit dan ME' s met een fout half geel jasje.

Ze zijn daar dan ook alleen op repressie en geweldsgebruik gericht. Juist door zichtbare 'normale' politie in te zetten kun je communiceren met burgers in grote massa's en kun je preventief optreden voordat de massa een losgeslagen organisme wordt. Hiervoor dien je dan wel genoeg 'platte petten' in te zetten en natuurlijk ME achter de hand voor als het uit de hand loopt. Maar zichtbare ME kan juist ook al escalerend werken.

CitaatI.m.o. moet je als ME' er uitstralen dat potentiële relschoppers zich wel 3x nadenken om iets te durven beginnen....

Waarbij je agressie ook uit kan lokken, een ME'er is niet meer benaderbaar of aanspreekbaar en voor de massa een legitiem doelwit om te bestoken.

Tanker

Citaat van: onderofficier op 06/10/2012 | 09:53 uur
Citaat van: Tanker op 06/10/2012 | 09:45 uur
Kijk een naar de ME in bijvorbeeld Litouwen hoe het ook anders kan, dit straalt i.m.o. wat meer ontzag uit:

Dat vind ik niet   maar ik ben benieuwd waarom je vind dat deze meer ontzag uitstraalt (puur uniform gezien dus zonder helm en bivak muts)

Ik heb foto' s gezien van ME' ers daar compleet in het zwart, lichaamsprotectie duidelijk zichtbaar over de kleding,gevechtstenue met opsvest, bivakmutsen op en zwarte helmen. Verder lopen ze daar structureel rond met shotguns met rubberen kogels en traangas granaten.
Het zijn net halve robocops, dat straalt echt wel meer autoriteit uit dan ME' s met een fout half geel jasje.

I.m.o. moet je als ME' er uitstralen dat potentiële relschoppers zich wel 3x nadenken om iets te durven beginnen....

Laurens

Citaat van: Thomasen op 06/10/2012 | 00:03 uur
BE Kmar komt m.i. nog steeds goed voor de dag. Met trouwens idd een rechthoekig schild. Doorzichtig, niet rood, maar toch.

Be heeft verschillende schilden, die hadden ook de ronde van bamboe met zwart leer erover. Inmiddels overgestapt naar de ronde doorzichtige, maar de BE heeft ook ballistische schilden tot de beschikking.

CitaatDat pak zal dan ook wel van die gele. markering krijgen?

Wij doen niet aan die onzin  ;) ....Het is in ieder geval beter dan die verschrikkelijk onhandige hesjes!

ME-KMar gaat er waarschijnlijk helemaal uit als onderdeel. Politie wordt nu een landelijke organisatie dus die mag zijn landelijke problemen oplossen. KMar gaat alleen nog mensen opleiden van BE tot ME-optreden waarbij één eenheid dus op verschillenden wijze kan worden uitgerust en ingezet.

onderofficier

Citaat van: Tanker op 06/10/2012 | 09:45 uur
Kijk een naar de ME in bijvorbeeld Litouwen hoe het ook anders kan, dit straalt i.m.o. wat meer ontzag uit:

Dat vind ik niet   maar ik ben benieuwd waarom je vind dat deze meer ontzag uitstraalt (puur uniform gezien dus zonder helm en bivak muts)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Tanker

Wie verzint dat joh, uitstraling van lik mijn vestje....

Kijk een naar de ME in bijvorbeeld Litouwen hoe het ook anders kan, dit straalt i.m.o. wat meer ontzag uit:

http://www.telegraph.co.uk/news/picturegalleries/worldnews/5001378/Supporters-of-a-Nazi-SS-division-formed-during-WW2-march-in-Riga-Latvia.html?image=4

onderofficier

Citaat van: IPA NG op 05/10/2012 | 23:52 uur
Over Romeinse tactieken gesproken 8).

Als dat in Haren met de nieuwe outfit was gehanteerd...... appeltje eitje en weinig schade.....    ;D

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

Citaat van: Elzenga op 05/10/2012 | 23:22 uur
De schilden waren indertijd niet voor niets meestal rood. Dat maakte meer indruk op de vijand schijnt. Al zie ik soms ook blauwe ja.

BE Kmar komt m.i. nog steeds goed voor de dag. Met trouwens idd een rechthoekig schild. Doorzichtig, niet rood, maar toch. Dat pak zal dan ook wel van die gele markering krijgen?