gepantserde wielvoertuigen van europese makelij

Gestart door Ace1, 26/11/2012 | 22:12 uur

Chrisis

Citaat van: Jooop op 04/12/2012 | 11:50 uur
Ik vind het erg jammer dat DAF bijvoorbeeld geen panzervoertuigen meer bouwt. Ooit hadden wij DAF en de YPR765 productie (weliswaar onder licentie) en nu worden wij op defensie gebied van links en rechts voorbij gestreefd.   :annoyed:

Helemaal gelijk. De YP 408 was voor die tijd best een vooruitstrefend concept. Maar ja, de verkwanseling van capaciteiten heeft niet alleen DAF getroffen. Ook RDM, Fokker, en andere bedrijven hebben moeten zoeken naar alternatieve inkomsten.


Jooop

Ik vind het erg jammer dat DAF bijvoorbeeld geen panzervoertuigen meer bouwt. Ooit hadden wij DAF en de YPR765 productie (weliswaar onder licentie) en nu worden wij op defensie gebied van links en rechts voorbij gestreefd.   :annoyed:

Chrisis

#14
Zelf ben ik ook erg onder de indruk van De IAI RAM MK3

Als we kijken naar Turkse modellen, dan mogen deze ook wat mij betreft:

VOoral de simpelheid en de bescherming van dit voertuig spreken mij aan. onderhoud, reparatie etc. kan allemaal heel makkelijk plaatsvinden. en gebruik makend van standaard onderdelen. En de hoge wielbasis maken dit voertuig ook uitermate geschikt voor amfibische operaties omdat het doorwaden vanaf landingsvaartuig tot strand makkelijk gaat,  met gemak door 1m hoog water



Dit systeem met LAHAT is van binnenuit het voertuig te bedienen, reloaden etc. geweldig systeem en betaalbaar.





http://www.iai.co.il/36183-41139-en/Business_Areas_Land.aspx?btl=1
http://defense-update.com/20120327_ram-mkiii-armored-vehicle-rough-and-tough.html

Chrisis

Ook in Tjechië maken ze hoogwaardige voertuigen. Naast Tatra zijn er verschillende andere fabrikanten actief.

Zo ook SVOS de maker van de VEGA die in 2011 nog aanwezig waren tijdens de NIDV beurs.



http://www.armsvos.cz/en/armoured-vehicles/special-vehicles/mpv-vega/



dudge

#12
AMZ Zubr


The AMZ Żubr is an armored car produced by AMZ-Kutno which is currently in use by the Polish military. "Żubr" is also the Polish word for wisent. It was designed by AMZ-Kutno and began production in 2008. The standard Zubr variant, the Żubr MRAP, is based on the Iveco EuroCargo vehicle, which is produced in Poland.

The Żubr was designed for enhanced protection against landmines and IEDs. The vehicle's hull is V-shaped to deflect blasts. The Żubr is armored against 12.7-mm armor-piercing rounds and features a remotely controlled weapons station. The Żubr can carry 2000–5000 kg within the vehicle and can tow an additional 1500 kg. The vehicle is all wheel drive. It was designed to and is capable of being transported by the C-130 Hercules.

Dzik


zik (Polish: Wild Boar) is a 4.5-ton Polish-made multi-purpose infantry mobility vehicle. Produced by the AMZ works in Kutno, it is designed for serving both the patrol and intervention roles, as well as an armoured personnel carrier for use by various peace-keeping and policing forces. Its armour provides defence against 7.62 mm bullets. The Dzik-3 also boasts bulletproof windows, puncture-proof tires and smoke launchers. The Dzik cars are powered by a turbodiesel engine that produces 146 hp (107 kW) with a 2,797 cm³ displacement.

The Dzik is issued in four variants based on the same chassis:
- Dzik-AT (AT antyterrorystyczny - anti-terrorist) with 3 doors, room for up to 8 people and 10 firing ports
- Dzik-2 with 5 doors, room for up to 8 people, 8 firing ports and a rotating machine gun turret in the roof
- Dzik-3 (also known by the Iraqi designation Ain Jaria 1) with 4 doors, room for up to 11 soldiers, 13 firing ports, machine gun turret and two double smoke grenade launchers.
- Dzik Cargo with 2 doors, 2 firing ports, room for up to 3 people and a cargo hold

Customers can also get Dziks in ambulance and anti-aircraft versions.

A number of Dzik-AT cars were bought by the Polish Ministry of Interior and are to replace obsolete BTR-60 APCs as the basic anti-terrorist vehicle in Polish service. Dzik-2 are used by the Polish Military Police (Żandarmeria Wojskowa), and are also known under a nickname Gucio (a diminutive of Gustav). The Dzik-3 was specifically designed to fit the needs of the New Iraqi Army, where it is adopted as the basic armoured personnel carrier. As of 2006, 600 Dzik-3 were ordered, with an option to extend the order to 1,000 or more.

G-10
Polish Germaz manufacturer together with Technical University of Wroclaw built new MRAP vehicle - Germaz G-10.
Vehicle weight 11,5-12,4 tons and can carry up to 10 passengers.
Standard vehicle (11,5 tons) has II level of ballistic protection and III level of antimine protection (STANAG 4569), but uparmored version (12,4 tons) has IV level protection (ballistic and antimine).
Vehicle is based on Unimog U5000 truck and shares same engine (turbodiesel, 160 kW).
Currently vehicle has no weapons, but there is possibility to mount MG, automatic grenade launcher or unmanned turret on it.
Currently it is unknown if Polish army will buy this vehicle. It has strong Polish competition - AMZ Zubr, which is slightly less armored (level 3 antimine and level 4 ballistic) but far more powerful (202 kW).




Ace1

#11
Citaat van: Jooop op 29/11/2012 | 00:54 uur
Ik denk dat je behoorlijk verrast zou zijn, vorig jaar heb ik nog samen met een delegatie de Turkse IDEF defensie beurs bezocht en kan je vertellen dat de Turken behoorlijk aan de weg timmeren.

Onder een licentie wil ik het wel geloven en deze voertuigen zullen best in de woestijn ingezet kunnen worden maar ik heb mijn twijfels of deze voertuigen op de noordpool of zuidpool ingezet kunnen worden? We gaan nu terug ontopic, dus alleen voertuigen van  europese makelij. Als je een discussie wilt over  de Turkse Defensie industriidan kun je daar beter een topic over openen

Jooop

Citaat van: Ace1 op 27/11/2012 | 17:23 uur
De voertuigen die jij laat zien worden onder een licentie in Turkije  gemaakt. De Turken hebben dan zelf niet de kennis in huis.

Ik denk dat je behoorlijk verrast zou zijn, vorig jaar heb ik nog samen met een delegatie de Turkse IDEF defensie beurs bezocht en kan je vertellen dat de Turken behoorlijk aan de weg timmeren.

Elzenga

En laten we vooral deze niet vergeten..



De Iveco LMV light multirole wheeled armoured vehicle. Al in menig Europees land ingevoerd. Lijkt me ook voor Nederland een goed voertuig...dan Bushmasters weer verpatsen wat mij betreft.


guest1400

Ik hoop echt voor nederland dat ze gewoon afwachten wat de rest van de landen gaat ontwikkelen en doorvoeren i.p.v. weer deel te gaan nemen aan een of ander over ambitieus ontwikkelingsproject.

Ace1

Citaat van: Jooop op 26/11/2012 | 23:34 uur
Nou ja, deels Europees Turkije:

Jooop Turkije is geen Europa maar Azie, dus je gaat nu offtopic. even voor de uitleg 98% van Turkije ligt in Azie en slechts 2% in Europa.

De voertuigen die jij laat zien worden onder een licentie in Turkije  gemaakt. De Turken hebben dan zelf niet de kennis in huis.

Kirpi:

Doet mij toch erg denken aan de Navigator van Hatehof uit  Israël

http://www.armyrecognition.com/turkey_turkish_army_wheeled_armoured_vehicles_uk/kirpi_bmc_350_mrap_armoured_vehicle_personnel_carrier_data_sheet_specifications_description_pictures.html

http://hatehof.co.il/index.php/armored-vehicles/navigator

Kaya:

Doet mij toch erg veel denken aan de Dingo2 van Krauss-Maffei Wegmann (KMW)

http://www.kmweg.de/data/kmw/produkt-dingo2-en.html

Pars:

Doet mij toch erg veel denken aan de Colonel 8x8x8  van het Amerikaanse  General Purpose Vehicles

http://www.army-technology.com/projects/gpv/


Ace1

Citaat van: Strata op 26/11/2012 | 23:15 uur
Vergeet trouwens niet een belangrijke: de KMW/Rheinmetall AMPV!

Strata als je even de moeite had genomen om de openingszin te lezen kwam ik de info tegen in advertenties  van het onafhankelijke Defensiemagazine ARMEX en daar stond geen advertentie van  KMW of Rheinmetall in. Natuurlijk wilde ik deze vandaag wel zelf plaatsen maar je was me voor.

Jooop

#5
Nou ja, deels Europees Turkije:

Arma pantser voertuig


Kipri


Pars


cobra


Kaya


ejder

StrataNL

#4
De foto die je hebt gepost is de EAGLE IV. Er is al een EAGLE V, heeft ook al in Nederland rondgereden. http://www.dutchdefencepress.com/?p=7092

Vergeet trouwens niet een belangrijke: de KMW/Rheinmetall AMPV!

Ik heb echter meer met de Thales Hawkei. Omdat we de buma ook al hebben. Deze zijn ook al verder ontwikkeld. Maar niet europees (so what).
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Verder kwam ik nog een verhaal tegen over extra orders van de Foxhound light protected patrol vevicle (LPPV) wat een  joint venture is van General Dynamics Land Combat Systems,  Richardo, Formaplex, QineticQ en de Defence Support Group. De  Foxhound light protected patrol vevicle (LPPV)
is buiten Groot-Brittannie bekend onder de naam Ocelot.

http://www.gdls.com/index.php/products/other-vehicles/ocelot


Ace1

Ik kwam ook nog een advertentie tegen van Iveco  Defence  Vehicles.

En daar zag ik de MPV (Medium Protected Vehicle)

http://www.aiad.it/aiad/en/scheda_azienda.wp;jsessionid=23DC6886694905852BA675661670B952?contentId=SCH861