Oranjekazerne in Schaarsbergen drugsbolwerk

Gestart door Jah, 20/03/2013 | 07:09 uur

Lex

Kamerbrief MINDEF betreffende berichtgeving over drugscriminaliteit bij Luchtmobiele Brigade.
Klikkerdeklik.

Ros

Citaat van: Nikehercules op 20/03/2013 | 22:31 uur
De cijfers zeggen dan ook niets over het drugsgebruik binnen Defensie.

Klopt, was ook niet de insteek voor het WOB verzoek. Als het drugsgebruik en de factoren zoals handel in drugs een negatieve invloed op het functioneren en bedrijfsvoeren hebben waren de cijfers wel anders geweest. Een stijging van het aantal ontslagen die  drugs gerelateerd zijn, zou dan te zien zijn geweest.

Nikehercules

Citaat van: Ros op 20/03/2013 | 22:19 uur
Relatief lage cijfers in verhouding tot het volledig aantal werknemers. Het gebeuren in Schaarsbergen is gelukkig geen afspiegeling van de hele organisatie.

De cijfers zeggen dan ook niets over het drugsgebruik binnen Defensie.

Ros

Citaat van: Lex op 20/03/2013 | 21:51 uur
Een rapportage ikv een WOB verzoek.

Relatief lage cijfers in verhouding tot het volledig aantal werknemers. Het gebeuren in Schaarsbergen is gelukkig geen afspiegeling van de hele organisatie.

Lex


Nikehercules

#23
Citaat van: onderofficier op 20/03/2013 | 21:29 uur
10 paaseieren:   8)   

Precies, maar deze lui gebruikte en verhandelde OP de kazerne. Tja, dan vraag je er gewoon om en heb je de kwalificatie ''paasei'' meer dan verdiend.

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 20/03/2013 | 21:25 uur
Dat komt natuurlijk ontzettend kordaat over maar de praktijk is dat je een ontzettend paasei moet zijn om hier de gevolgen van te ondervinden.

10 paaseieren:   8)   
Citaat van: nulink=topic=24872.msg302228#msg302228 date=1363770793
In de afgelopen maanden zouden tien personen zijn aangehouden.



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: Lex op 20/03/2013 | 21:12 uur
Het NL ministerie van defensie voert een zero-tolerance beleid, daar waar het gaat om drugs.

Dat komt natuurlijk ontzettend kordaat over maar de praktijk is dat je een ontzettend paasei moet zijn om hier de gevolgen van te ondervinden. Er zijn maar weinig zaken die ongestraft drugsgebruik bij defensie in de weg staan.

Lex

Het NL ministerie van defensie voert een zero-tolerance beleid, daar waar het gaat om drugs.
Het is terug te vinden in de Aanwijzing SG 925.  ;)

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 20/03/2013 | 20:45 uur
De regelgeving is, denk ik, makkelijk te omzeilen: bij aanname een contract onder laten te tekenen dat men accoord gaat met een vrijwillige drugstest.

Dat vraag ik me af, ik verwacht het niet. Bij veel rechten is het niet mogelijk hier afstand van te doen, zelfs niet op vrijwillige basis.

Citaat van: onderofficier op 20/03/2013 | 20:45 uur
Sollicitanten en militairen tekenen ook een "kladje" dat de MIVD een diepgaand onderzoek naar hen mag doen; anders geen baan bij defensie. 

Klopt, maar dat is van een andere orde. Allemaal netjes beschreven in de wet op de veiligheidsonderzoeken.

Daarnaast denk ik dat men hier ook helemaal niet op zit te wachten, ook bovenin weten ze dat dit een behoorlijke aanslag op de slagkracht zou zijn ;)

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 20/03/2013 | 20:39 uur
I know, was ook sarcastisch bedoeld. Wanneer dit wel zou gebeuren hadden we er een hoop vacatures bij gehad ;)

Eenmalig...   Je doet nu net of een hoop militairen drugs gebruiken.   :(   

Maar van mij mag het.    Zeker in een baan als militair maar ook als bijv politie-agent.

De regelgeving is, denk ik, makkelijk te omzeilen: bij aanname een contract onder laten te tekenen dat men accoord gaat met een vrijwillige drugstest.  Sollicitanten en militairen tekenen ook een "kladje" dat de MIVD een diepgaand onderzoek naar hen mag doen; anders geen baan bij defensie. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 20/03/2013 | 20:35 uur
Dat mag niet.   De regelgeving heb ik ff niet paraat.  Maar een drugstest mag niet zomaar worden afgenomen. 
Het is wel een tijdje ter sprake gekomen dat militairen zo op drugs getest kunnen worden maar dat is ergens in de diepvries beland.

I know, was ook sarcastisch bedoeld. Wanneer dit wel zou gebeuren hadden we er een hoop vacatures bij gehad ;)

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 20/03/2013 | 16:10 uur
Aanstaande maandag gewoon ff iedereen in een potje laten plassen.

Dat mag niet.   De regelgeving heb ik ff niet paraat.  Maar een drugstest mag niet zomaar worden afgenomen. 
Het is wel een tijdje ter sprake gekomen dat militairen zo op drugs getest kunnen worden maar dat is ergens in de diepvries beland.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Deze "stoere" jongens moeten de consequenties dragen van hun daden.    :devil:    En nu niet als watje gaan gedragen met allerlei kul argumenten......   

En niet (jankend) voor de rechter gaan staan met allerlei smoesjes dat defensie niet goed voor hen gezorgd zou hebben of dat het eea komt van de uitzendingen.....   
Het lijkt me raar dat ,dat een reden is om te gaan dealen..... dan kan ik ook wel een handeltje beginnen als zij hierom niet worden ontslagen. Net als mijn andere collega's die uitzendingen op hun naam hebben staan.  2/3 van defensie kan dan aan de drugs / gaan dealen in drugs. 

Maar dat geldt ook voor het gaan gebruiken van drugs na een uitzending.  Een nonsens argument.  Dus inplaats naar een arts te gaan omdat je slecht slaapt voor bijv. een slaapmiddel loop je naar een drugsdealer om daar wat te halen om te slapen......en dat gebruik je dan op feestjes....
tuurlijk.  Echt geloofwaardig (not)



Ik krijg er een sik van dat de uitzendingen (weer) op allerlei manieren wordt gebruikt om misdragingen goed te praten.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 20/03/2013 | 19:57 uur
Hij zegt wel dat ze niet als watjes weggezet wilden worden.....

Klopt.

Citaat van: onderofficier op 20/03/2013 | 19:57 uur
Dus daarom hebben ze geen hulp gezocht..........  anders waren ze als watjes weggezet...... dat is wat de advocaat zegt

De advocaat stelt dat die angst bestaat, zelfs of die angst terecht is laat hij in het midden.

Citaat van: onderofficier op 20/03/2013 | 19:57 uur
dus indirect zegt die het dus wel!    

Watjes zoeken hulp, stoere mensen niet.  Dat is wat er gewoon staat.  

Noch direct, nog indirect staat dat er. Je leest gewoon niet goed.