C-17 voor India

Gestart door andré herc, 14/06/2009 | 17:14 uur

Elzenga

Citaat van: Lex op 22/06/2009 | 00:01 uur
Tja, hier rijst dus de vraag wat "hightech" is.  :angel:
precies...voor een vrachtvliegtuig is de C17 wel hightech. Het feit dat hij met zo weinig bemanningsleden is te bedienen is juist 1 van de redenen dat India belangstelling heeft. Al zou je zeggen, die hebben mensen genoeg ;)

Lex

Citaat van: Elzenga op 21/06/2009 | 23:37 uur
En de C17 is inderdaad niet hightech. Maar het is wel een strategisch vrachtvliegtuig. Met ook technologie die interesant is voor India en andere landen in de regio (om te kopieren).
Tja, hier rijst dus de vraag wat "hightech" is.  :angel:

Elzenga

Citaat van: dudge op 21/06/2009 | 22:39 uur
Het kan toch heel goed zijn dat de VS india JUIST daarom aan zich zouden willen binden. De VS en india zijn ook een afspraak overeengekomen betreffende nuclaire energie. Dit laatste geeft MI aan dat de (vorige) US regering voldoende vertrouwen heeft in India als 'bondgenoot'.

Zou het iets te maken kunnen hebben met een nieuwe koude oorlog? waarbij de sovjets vervangen worden door China en de WEU door india?  Daarbij gaat het misschien inderdaad om strategische capaciteit, maar niet van die mate dat het direct schade (kan) toebrengt aan de VS, het zijn (relatief) simpele vliegtuigen. Anders dan bijvoorbeeld de Raptor, Ohio class, de B2, JSF of de Virginia class, die allen veel (geheime) technologie bevatten. Transporters als de C5 of C17 zijn erg belangrijke assets, maar technologisch gezien niet dermate gevoelig dat ze niet verkocht zouden kunnen worden aan een dergelijk (geallieerd) land.
Ik denk dat je hier inderdaad wel een punt hebt ja. De relaties met India zijn inderdaad beter geworden de laatste tijd. En China staat bij men name de Republikeinen op de nominatie de nieuwe "vijand" te worden van de VS (wat pikant is..want China levert de VS de meeste krediet tot nu toe...maar die kan men dan ook mooi eenzijdig "kwijt schelden").  En de C17 is inderdaad niet hightech. Maar het is wel een strategisch vrachtvliegtuig. Met ook technologie die interesant is voor India en andere landen in de regio (om te kopieren). En ik weet niet wat voor effecten de huidige crisis nog zullen hebben op de verhoudingen. De luxe om werk af te kunnen stoten naar India is immers verdwenen. Ook Amerikaanse burgers roepen om harde maatregelen om hun werkgelegenheid te behouden en te beschermen. En daar zal Obama gehoor aan moeten geven. Ten koste van India. Wiens Regering ook haar best moet doen om de Indiase werkgelegenheid te beschermen en de groeiende behoefte aan werk en energie van haar bevolking moet bevredigen. De militaire uitbreiding en operaties verder van huis zijn daar ook tekenen van.

Dus het is nog even afwachten denk ik. Maar je hebt gelijk dat het op dit moment er nog niet zo problematisch uitziet. Alleen weet ik dus niet of de Amerikanen zo'n order beoordelen op de lange termijn of op de korte. Al is het natuurlijk weer wel goed voor de Amerikaanse werkgelegenheid. Time will tell dus. 

Elzenga

Ik vraag me af of de Amerikaanse overheid deze koop zou goedkeuren. Het gaat immers om strategische transportcapaciteit. En India is een snel opkomend machtsblok met niet altijd dezelfde belangen als de VS. De Il-76MF (of in ontwikkeling zijnde IL-76TF) lijkt me een meer voor de hand liggende kandidaat (kan 60 ton vervoeren). Ook omdat de Russen dit toestel schijnen te prefereren boven de An-70 (omdat die laatste veel duurder is) en er dus waarschijnlijk meer orders zullen volgen.

Time will tell.

andré herc

Meer nieuws over de mogelijke order van India? zelfs Nederland staat nog op het lijstje van mogelijke kopers van de C-17 ?
SOURCE:Flight Daily News
PARIS AIR SHOW: India seeks 10 Boeing C-17s
By Siva Govindasamy

India is looking to acquire at least 10 Boeing C-17 tactical transport aircraft as part of its plan to increase its airlift capabilities.

New Delhi issued a request for information to the US Air Force in February asking how much it would cost to own and operate a fleet of the aircraft, says Boeing. Any contract will be through the US government's foreign military sales mechanism.

"The USAF is handling this but we understand that India needs 10 aircraft. Delivery timelines are not clear at this stage," says Jean Chamberlin, vice-president for global mobility systems at Boeing. She was unable to say when a contract would be signed.

Air Chief Marshal PV Naik, chief of the Indian air force, told Indian media the deliveries would begin three years after a contract. The aircraft will replace some of the service's 20 Ilyushin Il-76 heavylift aircraft.

Chamberlin says Boeing hopes to conclude negotiations with the United Arab Emirates in 2009 and complete the deliveries of all four C-17s it has ordered by the end of 2010. The NATO Strategic Airlift Capability, which has ordered four aircraft, will receive its first C-17 at Papa, Hungary on 27 July. The rest will follow soon after.

On potential customers coming out of the delays to the Airbus A400M, she says there have been informal chats with those who had wanted to take delivery of the aircraft in 2009 or 2010 and therefore face a capability gap. "These are informal conversations with potential customers, but there have been no discussions on quantity. There is no request for information or proposals before Boeing."

The C-17 is now in use with the air forces of Australia, Canada, the UK and the USA. Qatar has ordered two, and other potential customers include Kuwait, Oman, Saudi Arabia, Japan, the Netherlands and Singapore.
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

KapiteinRob

Andre,

Kun je je openingsposting even "nakijken". Het is Engels met Nederlands door elkaar heen. Thanks!

Rob
Forumbeheerder

andré herc

#1
 IAF chooses Boeing's latest C-17 for heavy-lift transport aircraft
June 14th, 2009 - 3:57 pm ICT by IANS

By Gulshan Luthra, New Delhi, June 14 : The Indian Air Force (IAF) has shortlisted the Boeing C-17 Globemaster III as its new Very Heavy Lift Transport Aircraft (VHTAC). Door Gulshan Luthra, New Delhi, 14 juni: De Indiase Air Force (IAF) heeft de shortlist de Boeing C-17 Globemaster III als zijn nieuwe Very Heavy Lift Transport Aircraft (VHTAC).

Chief of Air Staff Air Chief Marshal PV Naik is quoted by the India Strategic defence magazine as saying that the aircraft had been chosen after a thorough study because of its capability to take off and land on short runways with heavy loads, long range, and ease of operation. Verantwoordelijke van Air Personeel Air Chief Marshal PV Naik is genoteerd door de Indiase strategische defensie magazine als zeggen dat het vliegtuig werd gekozen na een grondige studie vanwege zijn vermogen om de start en de landing op de korte start-en landingsbanen met zware ladingen, lange afstand, en het gemak van de exploitatie.

IAF was looking at acquiring ten C-17s initially through the US government's Foreign Military Sales (FMS) route, and a proposal in this regard was being considered by the Ministry of Defence (MoD), he said adding that the aircraft should come in about three years after a contract is signed. IAF werd gekeken naar de verwerving van tien C-17s aanvankelijk door de Amerikaanse regering de buitenlandse militaire Sales (FMS) route, en een voorstel in dit verband werd door het Ministerie van Defensie (MOD), zei hij voegt daaraan toe dat het vliegtuig moet komen in ongeveer drie jaar nadat een contract is ondertekend.

The air chief, who spoke to India Strategic on the eve of the Paris Air Show beginning Monday, is also quoted as saying in its report that flight trials for the six Medium Multi Role Combat Aircraft (MMRCAs) would begin in July and end around March 2010. De lucht chef, die sprak met India Strategisch aan de vooravond van de Paris Air Show begin maandag, wordt ook genoemd als vanzelf in haar verslag op die vlucht voor de zes proeven Medium Multi Role Combat Aircraft (MMRCAs) zou beginnen in juli en eindigt rond maart 2010. The chosen MMRCA should start coming to India by 2014. De gekozen MMRCA moet beginnen komende naar India in 2014.

Outlining the trial procedure, Air Chief Marshal Naik said that initially, test pilots from IAF's elite Bangalore-based Aircraft and Systems Testing Establishment (ASTE) would visit the manufacturing facilities of the six contenders; in the second round, they would test the aircraft's performance in humid, hot and cold weather in Bangalore, Jaisalmer and Leh; and in the third and final round, they would test live precision weapon firings from the aircraft in the country of their manufacturer or another country designated by them. Waarin het strafproces, Air Chief Marshal Naik zei dat aanvankelijk, test piloten van IAF's elite Bangalore gevestigde Aircraft and Systems Testing Instelling (Aste) zou een bezoek aan de productie-installaties van de zes teams, in de tweede ronde, ze zou het testen van het vliegtuig op de prestaties in vochtige, warme en koude weer in Bangalore, Jaisalmer en Leh, en in de derde en laatste ronde, ze zouden test live precisie wapen firings uit het vliegtuig in het land van de fabrikant of een ander land door hen aangewezen.

'There would be one team leader but two or three sub-teams, and the template would be common for all,' he was quoted as saying. "Er zou een teamleider, maar twee of drie sub-teams, en het sjabloon zou zijn voor alle, 'werd hij genoemd als vanzelf.

The six aircraft in the fray are European EADS Eurofighter, US Lockheed Martin F-16 Viper and Boeing F-18 Super Hornet, French Rafale, Swedish Gripen and Russian Mig 35. De zes vliegtuigen in de Fray zijn Europese EADS Eurofighter, de Amerikaanse Lockheed Martin F-16 Viper en Boeing F-18 Super Hornet, de Franse Rafale en de Zweedse Gripen en de Russische MiG 35. One of them would be chosen to supply 126 aircraft worth about $10 billion, but the order could go up by another 50 per cent to 189 aircraft, a clause for which is built in the tender (Request for Proposal or RfP) issued last year. Een van hen zou worden gekozen voor de levering van 126 vliegtuigen ter waarde van ongeveer $ 10 miljard, maar de volgorde zou kunnen gaan door nog eens 50 procent tot 189 vliegtuigen, een clausule die is gebouwd in de inschrijving (Verzoek om voorstel of Rfp) uitgegeven vorig jaar. The interview report has been published in the June edition of India Strategic, being released at the Paris Air Show. Het interview verslag is gepubliceerd in de juni-editie van India Strategic, worden vrijgegeven op de Paris Air Show.

Notably, except for the Su30-MKI, all the combat and transport aircraft of the IAF were acquired in the 1980s, and IAF needs new, and newer generation, aircraft to replace and augment that capacity. Met name, met uitzondering van de Su30-MKI, de bestrijding en transportvliegtuigen van de IAF werden verworven in de jaren 1980, en IAF heeft behoefte aan nieuwe en nieuwere generatie, vliegtuigen te vervangen en dat de capaciteit vergroten.

India has about 100-plus medium An-32 and less than 20 heavy lift IL-76 aircraft. India heeft ongeveer 100 plus middellange An-32 en minder dan 20 heavy lift IL-76 vliegtuigen. It is difficult to get their spares as the Soviet Union where they were made has disintegrated into Russia and other states. Het is moeilijk om hun onderdelen als de Sovjet-Unie, waar ze werden gemaakt is uiteengevallen in Rusland en andere staten. IAF has acquired old, refurbished IL-76 platforms for its AWACS and Midair Refueler requirements. IAF heeft verworven oud, gerenoveerd IL-76 platforms voor de AWACS en Midair Refueler eisen.

An agreement was being signed with Ukraine to upgrade and modernize the An-32s, the Air Chief said. Een overeenkomst werd ondertekend met Oekraïne te verbeteren en moderniseren van de An-32s, de Air Chief gezegd.

An IL-76 can carry a cargo of around 45 tonnes and has a crew of six while a C-17 can carry 70 tonnes, and is much easier to operate with a small crew of two pilots and one loadmaster (total three), thanks to its various power-assisted systems. Een IL-76 kan een lading van 45 ton en heeft een bemanning van zes, terwijl een C-17 kan 70 ton, en is veel gemakkelijker om te werken met een kleine bemanning van twee piloten en een loadmaster (totaal drie), dankzij aan de verschillende power-gesteunde systemen. Two observers though can also be seated. Twee waarnemers maar kan ook worden gezeten.

Despite its massive size - 174 ft length, 55 ft height and about 170 ft wingspan - a pilot can fly the C-17 with a simple joystick, much like a fighter aircraft, which can be lifesaving in a battlezone as the aircraft can take off quickly and at steep angles. Ondanks zijn enorme afmetingen - 174 voet lang, 55 m hoogte en ongeveer 170 ft spanwijdte - een piloot kan vliegen de C-17 met een eenvoudige joystick, net als een gevechtsvliegtuigen, die kan worden reddingsmiddelen in een Battlezone als het vliegtuig kan opstijgen snel en tegen scherpe hoeken. It is powered by four Pratt & Whitney F-117-PW-100 turbofan engines. Het wordt aangedreven door vier Pratt & Whitney F-117-PW-100 turbofanmotoren.

Air Chief Marshal Naik said that IAF required contemporary and futuristic aircraft and systems, and that there was an urgency to acquire modern aircraft. Air Chief Marshal Naik zei dat IAF vereiste moderne en futuristische vliegtuigen en systemen, en dat er sprake was van een dringende noodzaak tot het verwerven van moderne vliegtuigen. The government shared the concern of the armed forces, and the pace to renew IAF's assets was on schedule. De regering deelt de bezorgdheid van de strijdkrachten, en het tempo te vernieuwen IAF de activa werd op schema. By 2020-25, IAF would achieve its optimum level (of 45 squadrons). Door 2020-25, IAF zou bereiken van de optimale niveau (van 45 eskaders).

At present, it is down from its sanctioned strength of 39.5 squadron to around 30-32, but this trend has been arrested, particularly with the induction of more Su30-MKIs and Jaguars. Momenteel is het tegen haar bestraft sterkte van 39,5 squadron tot ongeveer 30-32, maar deze trend is aangehouden, met name de inductie van meer Su30-MKIs en Jaguars. India has given a repeat order of 40 Su30-MKIs to Russia to take their total number to 230. India heeft een nabestelling van 40 Su30-MKIs naar Rusland om hun totale aantal op 230.

The requirement today is for technologically better, easier to maintain, and a larger number of combat and other aircraft, including helicopters, due to the strategic scenario around India and the need to ferry troops, men and material even within India in times of contingency and natural disasters. De eis vandaag voor technologisch beter, gemakkelijker te onderhouden, en een groter aantal bestrijden en andere luchtvaartuigen, met inbegrip van helikopters, te wijten aan de strategische scenario rond India en de noodzaak om veerboot troepen, mannen en materiaal zelfs in India in tijden van rampenplannen en natuurrampen.

He observed: 'The IAF of the future, post-2025, would consist of FGFA (Fith Generation Fighter Aircraft), Su30-MKIs, MRCAs and Tejas/MCA (indigenous Medium Combat Aircraft) with multi-role as well as significant swing role capability.' Hij merkte op: "De IAF van de toekomst, na 2025, zou bestaan uit FGFA (Fith generatie gevechtsvliegtuigen), Su30-MKIs, MRCAs en Tejas / MCA (inheemse Medium gevechtsvliegtuigen) met multi-role evenals belangrijke rol schommel vermogen. "

'They would employ advanced technologies, sensors and precision weapons. 'Ze zouden in dienst van geavanceerde technologieën, sensoren en precisie wapens. The larger aircraft, ie FGFA and Su30 would focus on Air Dominance and specialise in similar roles in long ranges over land and sea, while the MRCAs would don a variety of medium-range and tactical roles. De grotere vliegtuigen, dat wil zeggen FGFA en Su30 zou zich vooral richten op Air Machtspositie en zich specialiseren in een soortgelijke rol in lange reeksen over land en zee, terwijl de MRCAs zou don een verscheidenheid van middellange afstand en tactische rollen. These assets would be capable of all weather, day and night attack with adequate self-protection capability... Deze activa zou kunnen alle weersomstandigheden, dag en nacht aanval met voldoende vermogen zichzelf te beschermen ... these assets would be immensely capable and are not going to be confined to the strictly stereotyped roles. deze activa zou enorm kunnen zijn en niet zal worden beperkt tot het strikt stereotiepe rollen. They would carry out a number of roles in the same mission.' Zij zouden het uitvoeren van een aantal rollen in dezelfde missie. "

Air Chief Marshal Naik, who assumed charge May 31 from Air Chief Marshal FH Major, would be visiting the Paris Air Show along with top IAF officers to witness what new technologies are being introduced and displayed there by various aircraft manufacturers. Air Chief Marshal Naik, die verondersteld kosten 31 mei van Air Chief Marshal FH Major, zou een bezoek aan de Paris Air Show, samen met top IAF officieren getuige welke nieuwe technologieën worden geïntroduceerd en verschijnt er door verschillende vliegtuigbouwers.

The Air Chief said that IAF was also looking at more AWACS but after studying how the first lot of three Phalcon AWACS functions. De Air Chief gezegd dat IAF was ook te kijken naar meer AWACS, maar na bestudering van de wijze waarop de eerste partij van drie Phalcon AWACS functies. The first of these aircraft was delivered last month, and the remaining two would be delivered by Israel in 2010. De eerste van deze vliegtuigen werd geleverd afgelopen maand, en de resterende twee zou worden geleverd door Israël in 2010.

He indicated that IAF had short-listed the Airbus A330 MRTT to augment its Midair Refueller requirement, and that the proposal was being processed by the Ministry of Defence. Hij gaf aan dat IAF had shortlist de Airbus A330 MRTT te vergroten zijn Midair Refueller eis, en dat het voorstel werd behandeld door het ministerie van Defensie. IAF already has six IL-76-based aerial refuellers, designated as IL-78. IAF heeft al zes IL-76 op basis van luchtfoto Toestellen aangewezen als IL-78.

As for the C-17, Boeing has brought the aircraft several times to India for its literal catwalk on IAF tarmacs, including at the Aero India 2007 and 2009 in Bangalore. Zoals voor de C-17, Boeing heeft het vliegtuig diverse malen naar India voor haar letterlijke catwalk op IAF tarmacs, ook op de Aero India 2007 en 2009 in Bangalore. Indian military officials and journalists have been invited for the aircraft's flight displays during the Paris Air Show. Indiase militaire ambtenaren en journalisten zijn uitgenodigd voor het luchtvaartuig tijdens de vlucht toont Paris Air Show.

The C-17 is the mainstay of the US forces for worldwide deployment, and can be refuelled midair. De C-17 is de steunpilaar van de Amerikaanse strijdkrachten voor de wereldwijde uitrol, en kan worden refuelled midair. It is in fact the lifeline of US and NATO troops deployed in Afghanistan and Iraq. Het is in feite de levensader van de Amerikaanse en NAVO-troepen in Afghanistan en Irak.

According to the Boeing company, the high-wing, 4-engine, multi-service T-tailed military-transport C-17 can carry large equipment including tanks, supplies and troops directly to small airfields in harsh terrain anywhere in the world day or night. Volgens de Boeing Company, de hoge-vleugel, 4-motor, multi-service T-tailed militair-vervoer C-17 kan groot materieel zoals tanks, troepen en levert rechtstreeks aan kleine vliegvelden in moeilijke terrein overal in de wereld de dag of nacht.

The massive, sturdy, long-haul aircraft tackles distance, destination and heavy, oversized payloads in unpredictable conditions. De massieve, stevige, lange-afstands-vliegtuig pakt afstand, de bestemming en de zware, grote lading in onvoorspelbare omstandigheden. It has delivered cargo in every worldwide operation since the 1990s. Zij heeft de lading in alle wereldwijd sinds de jaren 1990. It can take off from a 7,600-ft airfield, carry a payload of 160,000 pounds, fly 2,400 nautical miles, refuel while in flight for longer range, and land in 3,000 ft or less on a small unpaved or paved airfield day or night. Het kan de start van een 7.600-ft vliegveld, met een laadvermogen van 160.000 pond, vliegen 2.400 nautische mijlen, bijtanken tijdens de vlucht voor een langer bereik en grond in 3000 ft of minder op een kleine onverharde of verharde vliegveld dag of nacht.

The aircraft can also be used as an aerial ambulance. Het toestel kan ook worden gebruikt als een luchtfoto ambulance.

(Gulshan Luthra is a defence analyst. He can be reached at gulshan.luthra@indiastrategic.in) (Gulshan Luthra is een defensie-analist. Hij is bereikbaar via gulshan.luthra @ indiastrategic.in)




Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.