Australian Defence Force Canberra’s size and power tested at sea trials

Gestart door andré herc, 05/03/2014 | 19:34 uur

Zeewier

Citaat van: andré herc op 06/06/2014 | 18:57 uur
A CIVILIAN contract crew made two serious errors during sea trials for the navy's biggest ever ship, damaging its hull and melting down electrical systems.  

voor meer zie link
http://www.news.com.au/technology/a-brand-new-27000-tonne-australian-navy-ship-was-damaged-during-maiden-sea-trials/story-e6frfrnr-1226943454150
Hoe krijgen ze het voor elkaar. De vloek op Australische aircraft carriers gaat door.
1964 http://en.wikipedia.org/wiki/Melbourne%E2%80%93Voyager_collision
1969 http://en.wikipedia.org/wiki/Melbourne%E2%80%93Evans_collision

En zijn op verschillende missies een Seaking helikopter en meermaals een Skyhawk over boord geslagen.
http://en.wikipedia.org/wiki/HMAS_Melbourne_(R21)#1976.E2.80.931983

En volgens mij ook een dodelijk propeller incident aan dek maar dat kan ik zo gauw niet vinden.

andré herc

A CIVILIAN contract crew made two serious errors during sea trials for the navy's biggest ever ship, damaging its hull and melting down electrical systems. 

voor meer zie link
http://www.news.com.au/technology/a-brand-new-27000-tonne-australian-navy-ship-was-damaged-during-maiden-sea-trials/story-e6frfrnr-1226943454150
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Elzenga

Citaat van: Thomasen op 06/03/2014 | 11:33 uur
Die America class is al vrij zwaar uitgevoerd, en krijgt nog een coating. De Cavour zal dat ook kunnen, maar of de canberra dat ook kan, geen idee, zal moeten blijken.
Ik neem aan dat de Spanjaarden daar ook rekening mee hebben gehouden..gezien ook hun mogelijke overstap op de F-35B op termijn. Of dat ook is overgenomen in het Australische bestek is de vraag.

dudge

Citaat van: Lynxian op 06/03/2014 | 10:25 uur
Goede punten. Het smelten van het vliegdek geldt echter voor alle schepen die de F-35B willen gaan gebruiken, dus dat blijft gewoon spannend of het JSF ontwikkelteam het weet op te lossen, of één van de duurste defensieblunders ooit gaat maken.

Die America class is al vrij zwaar uitgevoerd, en krijgt nog een coating. De Cavour zal dat ook kunnen, maar of de canberra dat ook kan, geen idee, zal moeten blijken.

Lynxian

Citaat van: Thomasen op 06/03/2014 | 09:57 uur
De gedachte is aantrekkelijk. Echter, ik vraag me af hoe reëel.
nog even los van de kosten, hoe goed kan zo'n kist onderhouden worden? En kan het dek het eigenlijk wel aan, of zal dat smelten.
Goede punten. Het smelten van het vliegdek geldt echter voor alle schepen die de F-35B willen gaan gebruiken, dus dat blijft gewoon spannend of het JSF ontwikkelteam het weet op te lossen, of één van de duurste defensieblunders ooit gaat maken.

dudge

De gedachte is aantrekkelijk. Echter, ik vraag me af hoe reëel.
nog even los van de kosten, hoe goed kan zo'n kist onderhouden worden? En kan het dek het eigenlijk wel aan, of zal dat smelten.

Jellington

Citaat van: Lynxian op 06/03/2014 | 00:48 uur
Mooi schip, met een hele gemakkelijke skiramp voor toekomstige straaljagers. (F35B, ongetwijfeld.)

Voor zover ik weet willen ze geen gevechtsvliegtuigen gaan gebruiken van deze schepen, maar hebben ze de skiramp erop gelaten omdat er anders extra kosten bij zouden komen. Natuurlijk wel handig om toch de optie te hebben.

Lynxian

Mooi schip, met een hele gemakkelijke skiramp voor toekomstige straaljagers. (F35B, ongetwijfeld.)

andré herc

Published on 04 March 2014 by LEUT Emily Kennedy (author), LSIS Helen Frank (photographer)


NUSHIP Canberra, the first of two Landing Helicopter Dock ships being built for the Australian Defence Force, sailed yesterday for the first time under her own propulsion as part of the sea trials and testing program.

Canberra departed the BAE Systems dockyard at Williamstown where the ship will undergo a series of tests to prove systems and equipment prior to being handed over to Navy.

LHD Project Manager, Captain Craig Bourke, said the trials will test a variety of systems in different conditions.

"The trials will be conducted in various locations so systems and equipment can be tested at different depths and different speeds for example," Captain Bourke said. 

"How the ship handles and moves in different conditions, how long it takes to stop the ship at different speeds, and how much fuel the ship uses at different speeds and configurations are all examples of trials that will be undertaken during this period.

"The very basic system operations will also be tested – like testing the ship's alarm system for example," he said.

Along with Project staff from BAE Systems and Defence Materiel Organisation, a significant number of Canberra's ship's company also sailed in Canberra for sea trials.

Commanding Officer of NUSHIP Canberra, Captain Jonathan Sadleir AM, said it was an important familiarisation opportunity for the ship's company.

"Some of our technical personnel are involved in assisting with observing the trials. This provides an excellent opportunity for our people to build on their training so far and further familiarise themselves with the systems and equipment onboard, so they are ready to take responsibility for those systems when the ship is handed over to Navy," Captain Sadleir said.

"To have the opportunity to see the ship operate at sea ahead of taking responsibility for her is a valuable learning experience.

"We also have some of our chefs embarked, preparing the meals for everyone onboard during the sea trials program – again a great way to get to know their brand new working environment," he said.

Yesterday marked the start of the first 'at sea' trial which will see the ship operate within Port Phillip Bay and in various areas off the Victorian and New South Wales Coast including near Eden and in Jervis Bay. The first sea trial will culminate after approximately 12 days with the ship entering Sydney Harbour for the first time.

The ship is scheduled to enter the dry dock at Fleet Base East, where the size and scale of the LHD platform will be readily apparent. Canberra is scheduled to receive a hull clean in the dock before proceeding to sea and returning to Williamstown to commence the final phase of sea trials involving communications and combat systems.

Both LHDs will be home-ported at Fleet Base East, Sydney.

For more information on the role and statistics of Landing Helicopter Docks visit http://www.navy.gov.au/fleet/ships-boats-craft/lhd.

NUSHIP Canberra sails from Williamstown to commence her first set of sea trials. (photo: LSIS Helen Frank)
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.