Singapore, the most powerful military in the Pacific ?

Gestart door Harald, 21/08/2014 | 10:22 uur

KapiteinRob


Huzaar1

Citaat van: IPA NG op 26/08/2014 | 22:08 uur
Dat de Nederlandse militairen goed opgeleid zijn en competent zijn wil ik graag geloven. Wat dat betreft niets dan respect voor de organisatie die deze mensen opleidt en zo. Maar de gemiddelde Nederlander zou waarschijnlijk net zo presteren als die Irakese soldaten in Mosul.

Dat is onzin, en een slechte vergelijking.
De prestaties van de Irakezen in Irak tijdens de golfoorlog vind vooral zijn oorsprong in het feit dat op belangrijke posities personen zaten die vooral loyaal waren in plaats van capabel. Dat heeft gezorgd voor een effect wat je vaker ziet in dictoriale regimes en een conflict.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

IPA NG

Citaat van: Oorlogsvis op 26/08/2014 | 17:13 uur
onze militairen worden door de politiek gemaakt tot wat ze nu zijn...dat heeft niets met de vechtlust van de gemiddelde Nederlandse militair te maken die wil zelf wel..het is altijd de slappe bange Nederlandse politici

Dat de Nederlandse militairen goed opgeleid zijn en competent zijn wil ik graag geloven. Wat dat betreft niets dan respect voor de organisatie die deze mensen opleidt en zo. Maar de gemiddelde Nederlander zou waarschijnlijk net zo presteren als die Irakese soldaten in Mosul.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

MasterChief1971

Citaat van: Oorlogsvis op 26/08/2014 | 17:13 uur
onze militairen worden door de politiek gemaakt tot wat ze nu zijn...dat heeft niets met de vechtlust van de gemiddelde Nederlandse militair te maken die wil zelf wel..het is altijd de slappe bange Nederlandse politici
Er staat niet Nederlandse militair. Er staat gemiddelde Nederlander... ofwel de slappe bange Nederlandse politici.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Oorlogsvis

Citaat van: IPA NG op 25/08/2014 | 21:18 uur
Wat vechtlust betreft heb ik meer vertrouwen in de gemiddelde Oost-Aziaat dan in de gemiddelde Nederlander.
onze militairen worden door de politiek gemaakt tot wat ze nu zijn...dat heeft niets met de vechtlust van de gemiddelde Nederlandse militair te maken die wil zelf wel..het is altijd de slappe bange Nederlandse politici

Huzaar1

Citaat van: tentara71 op 26/08/2014 | 14:36 uur
Pot en ketel. En je snapt nog steeds de essentie niet.
Je vindt jezelf kennelijk heel erg goed en en je "kent het Singaporese leger een beetje".
Wauw... Nee, ik snap het nu wel.
Je gedraagt je net als MacArthur deed in 1942 en in 1950. Die geloofde ook niet dat kleine, tengere mannetjes met een vernauwde blik konden vechten.
Dat is nog erger dan puberaal.

Vent, kalmeer eens.
Ik snij gewoon een onderwerp aan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

MasterChief1971

Citaat van: Huzaar1 op 26/08/2014 | 13:12 uur
Gedraag je niet zo puberaal joh.

Pot en ketel. En je snapt nog steeds de essentie niet.
Je vindt jezelf kennelijk heel erg goed en en je "kent het Singaporese leger een beetje".
Wauw... Nee, ik snap het nu wel.
Je gedraagt je net als MacArthur deed in 1942 en in 1950. Die geloofde ook niet dat kleine, tengere mannetjes met een vernauwde blik konden vechten.
Dat is nog erger dan puberaal.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Huzaar1

Citaat van: jurrien visser op 25/08/2014 | 20:49 uur
Aanname! Aziatische zijn gemiddeld nu eenmaal kleiner en meer tenger.

Ik ken het Singaporese leger een beetje van oefeningen, gesprekken en materieel wat ik heb kunnen bekijken met mijn ogen.
Het betreft dienstplichtigen, jonge knapen en dat zijn ook mensen, ook in 2017 en buiten hun mooie oefeningen en resultaten ben ik nog steeds niet overtuigd ben van ze. Iedereen kan geld uitgeven, en hun AIFV's zijn niet indrukwekkend.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: tentara71 op 25/08/2014 | 22:34 uur
Because a big guy with a little knife and a frown, isnt as scary as a little guy with a big knife and a smile.

Gurkha. Wel eens in Singapore met een politieagent gediscussieerd? Nee,he?
Geeft niet want dat is niet mogelijk. Hoe denk je dat die lui hun land verdedigen?

Gedraag je niet zo puberaal joh.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

MasterChief1971

Btw... die lui trainen overal. In Australië,  in de States, in Frankrijk...
En iedereen met verstand van zaken is onder de indruk als ze ze bezig zien.
Kleine mannetjes en dipli's met oorbellen. Same thing.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

MasterChief1971

Because a big guy with a little knife and a frown, isnt as scary as a little guy with a big knife and a smile.

Gurkha. Wel eens in Singapore met een politieagent gediscussieerd? Nee,he?
Geeft niet want dat is niet mogelijk. Hoe denk je dat die lui hun land verdedigen?
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

IPA NG

Wat vechtlust betreft heb ik meer vertrouwen in de gemiddelde Oost-Aziaat dan in de gemiddelde Nederlander.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#17
Citaat van: Huzaar1 op 25/08/2014 | 20:36 uur
Als ik naar die mannetjes in die voertuigen kijk ben ik niet echt onder de indruk.
De mate van toneel en het aantal reservisten en publieke gemak doet bij mij vragen reizen over hun gehardheid en verwachtingspatroon. Hoeveel moderne gevechtservaring heeft Singapore eigenlijk ? Geld uitgeven deed Noord-Afrika en het midden oosten namelijk ook als water en dat bleek niet bepaald een garantie voor succes, integendeel.. het zorgde voor een euforie die leidde naar gigantische verliezen.

Aanname! Aziatische zijn gemiddeld nu eenmaal kleiner en meer tenger.

Huzaar1

Als ik naar die mannetjes in die voertuigen kijk ben ik niet echt onder de indruk.
De mate van toneel en het aantal reservisten en publieke gemak doet bij mij vragen reizen over hun gehardheid en verwachtingspatroon. Hoeveel moderne gevechtservaring heeft Singapore eigenlijk ? Geld uitgeven deed Noord-Afrika en het midden oosten namelijk ook als water en dat bleek niet bepaald een garantie voor succes, integendeel.. het zorgde voor een euforie die leidde naar gigantische verliezen.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

IPA NG

Citaat van: Reinier op 22/08/2014 | 16:37 uur
Nee, is niet $10 mld, maar €10 mld, scheelt dus €2,5 mld met NLD.

Wel verbazingwekkend op te zien dat een land ter grootte van de Flevopolder, 2 marinebasissen en 4 luchtmachtbasissen heeft.

Lee Kuan Yew was (is) een groot en visionair leider.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu