Defensie niet in staat militairen tijdig van kleding te voorzien

Gestart door Lex, 09/02/2010 | 17:34 uur

Tanker

Dan ga je met die bon van die nieuwe schoenen naar de 2nd en die wijst hem af omdat ze niet organiek zijn en omdat er ook geen geld is.....

:'(

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 15/07/2010 | 22:22 uur
Burger schaf je niet zelf aan?

Niet speciaal voor naar mijn werk. En onderschat het effect maar even niet als je in burger aan komt zetten. Laat staan als ze je rapporteren en je het uiteindelijk naar de rechter gaat brengen....  :devil:

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 15/07/2010 | 22:10 uur
Citaat van: StormTrooper op 15/07/2010 | 22:03 uur
Natuurlijk binnen de afspraken.

Dat werkt natuurlijk ook niet. De ene baas vindt dat goed en vervolgens krijgt zijn aflosser te horen dat e.e.a. "toegestaan is". We hebben in onze organisatie nu eenmaal te maken met regelgeving en die is er ook voor onze PSU, hoe belabberd ook (vaak/soms) van kwaliteit. Dat defensie er een klere-zooitje van maakt, moet geen reden zijn zelf maar de portemonnaie bij de dump of elders te trekken. Defensie zoekt het maar uit. Als ik geen kistjes meer heb of mijn BT ontrafelt zichzelf, is de uiteindelijke stap dat ik in burger op mijn werk verschijn. Eens kijken hoelang het duurt voor mijn baas gaat piepen.....  :devil:

Burger schaf je niet zelf aan?
Misschien moet je elementen weg gaan laten, maar bespaar ons de details
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Citaat van: Gozo op 15/07/2010 | 22:09 uur
Ik snap niet dat ik zo weinig in de media terughoor over dit onderwerp.
Er is in de media melding over gedaan, maar deze zelfde media leeft van dag tot dag. Schijnbaar zijn er belangrijkere zaken.
Citaat van: Gozo op 15/07/2010 | 22:09 uur
Eergisteren op TV-West, dat is all.
Heb je hier een linkje van, tbv het DF?

KapiteinRob

Citaat van: StormTrooper op 15/07/2010 | 22:03 uur
Natuurlijk binnen de afspraken.

Dat werkt natuurlijk ook niet. De ene baas vindt dat goed en vervolgens krijgt zijn aflosser te horen dat e.e.a. "toegestaan is". We hebben in onze organisatie nu eenmaal te maken met regelgeving en die is er ook voor onze PSU, hoe belabberd ook (vaak/soms) van kwaliteit. Dat defensie er een klere-zooitje van maakt, moet geen reden zijn zelf maar de portemonnaie bij de dump of elders te trekken. Defensie zoekt het maar uit. Als ik geen kistjes meer heb of mijn BT ontrafelt zichzelf, is de uiteindelijke stap dat ik in burger op mijn werk verschijn. Eens kijken hoelang het duurt voor mijn baas gaat piepen.....  :devil:

Gozo

Ik snap niet dat ik zo weinig in de media terughoor over dit onderwerp. Eergisteren op TV-West, dat is all.
Vind het bij de konijnen af. Zouden ze in mijn werk moeten doen.

StormTrooper

Citaat van: Kapitein Rob op 15/07/2010 | 21:55 uur
Citaat van: StormTrooper op 15/07/2010 | 21:49 uur
Ik persoonlijk denk dat men een streep moet trekken bij het 'zelf moeten' aanschaffen ==> NIET DOEN!!!

Ik onderschrijf dat volledig!

Citaat van: StormTrooper op 15/07/2010 | 21:49 uur
Het wordt anders wanneer je op eigen initiatief 'betere' spullen wilt.

En dat onderschrijf ik dan weer niet. Het is balanceren op het randje als je naar eigen bevinding PSU-artikelen gaat aanschaffen en dragen omdat jij dat toevallig beter vindt zitten of om wat voor reden dan ook. Ik snap best dat er een grijs gebied is, maar zelfs de wens te betalen voor "betere spullen" omdat defensie "mindere kwaliteit" aanbiedt (zoals het KM-boordtenue) mag niet betekenen dat iedereen maar aantrekt wat-ie zelf wil.....

Natuurlijk binnen de afspraken.

KapiteinRob

Citaat van: StormTrooper op 15/07/2010 | 21:49 uur
Ik persoonlijk denk dat men een streep moet trekken bij het 'zelf moeten' aanschaffen ==> NIET DOEN!!!

Ik onderschrijf dat volledig!

Citaat van: StormTrooper op 15/07/2010 | 21:49 uur
Het wordt anders wanneer je op eigen initiatief 'betere' spullen wilt.

En dat onderschrijf ik dan weer niet. Het is balanceren op het randje als je naar eigen bevinding PSU-artikelen gaat aanschaffen en dragen omdat jij dat toevallig beter vindt zitten of om wat voor reden dan ook. Ik snap best dat er een grijs gebied is, maar zelfs de wens te betalen voor "betere spullen" omdat defensie "mindere kwaliteit" aanbiedt (zoals het KM-boordtenue) mag niet betekenen dat iedereen maar aantrekt wat-ie zelf wil.....

StormTrooper

Ik persoonlijk denk dat men een streep moet trekken bij het 'zelf moeten' aanschaffen ==> NIET DOEN!!!
Het wordt anders wanneer je op eigen initiatief 'betere' spullen wilt.

Lex

Het is in en in triest dit allemaal te moeten lezen. Maar het is nog erger te moeten lezen dat de militair PSU/PGU artikelen gaat aanschaffen op persoonlijke noot, en deze kosten [waarschijnlijk] niet vergoed krijgt.
Ik vraag mij af of er nog meer van dit soort ervaringen zijn die hier gepubliceerd zullen worden.

SMI de Boer

Ik denk dat er twee dingen niet samengaan: Geen spullen verstrekken en geen vervangende aangeschafte spullen mogen dragen...

Je staat (hoe contradictionair het ook is) heel sterk in je schoenen als je met deze gegevens tegenover de kap staat.
Ik denk niet dat het kader het voor laat komen dat je op je sokken moet. Mijn zoon draagt zijn eigen M90's terwijl hij Haixen verstrekt heeft gekregen, noooooit één opmerking over geweest (en hij had juist díe ene instr van LMB)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

StormTrooper

Dan zou ik ze ter plekke uittrekken en op mijn sokken verder gaan. Geen ponem natuurlijk, maar dat is dan niet anders.
Ook maar op je badslippers op appel verschijnen. Wordt het kader ook niet vrolijk van. Wat een teringzooi eigenlijk.

ZitStuk

Ik heb gister maar eens naar het KPU gebeld wat de status was van mijn nalevering. Heb sinds 03-03-2010 2 aar kisten in de ruiling zitten maar kreeg te horen dat ze er niet zijn en ook niet gaan komen.... Het baasje aan de andere kant van de lijn vertelde me at ik maar zelf schoenen moest gaan aanschaffen want van de baas ga ik ze niet krijgen.
Ik over de flits natuurlijk, mijn pc alvast ingelicht dat ik volgende oefening op badslippers ten strijde trek en de CSM het verhaal ook voorgelegd. Die op hoge poten naar de BA en die weer op hoge poten naar de brigade adjudant. Ben ik ff mazzel dat vier vier rijmt op geen geld meer hier, dus vergoeding kan ik waarschijnlijk naar fluiten. Morgen toog ik toch naar de betere zwerfsportwinkel om een paar schoenen aan te laten meten en schuif het bonnetje onder de neus van el secundo.

Het is toch te bizar voor woorden dat nu het KPU zelf al zegt van ga je eigen schoenen maar kopen!?

En dan zal je net zien: uit die dingen, heb je niet van de baas gehad!!:O
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Elzenga

Worden er vaak interim-reorganisatie-managers extern ingehuurd?


Leovanw

http://www.dutchdefencepress.com.  "There is no 'I' in TEAM"