China-Russia is a match made in heaven, and that’s scary

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 22/05/2014 | 19:56 uur

Ace1




jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 27/12/2020 | 20:14 uur
Klopt maar die vliegen ook met de B-1 en de B-2 en in de toekomst met de  B-21.

Als het goed is, dan komen de Chinezen (volgens propaganda) in de aankomende jaren met 2 (!) stealth bommenwerpers, een tactische kist (als F111) en een soort van copy van de B-2.

Ace1

Citaat van: Harald op 27/12/2020 | 12:46 uur
De VS vliegt ook nog steeds met de B52.


Klopt maar die vliegen ook met de B-1 en de B-2 en in de toekomst met de  B-21.

Harald

Citaat van: Ace1 op 27/12/2020 | 12:31 uur
Vliegen de Russen en de Chinezen nog steeds met die oude meuk?
De VS vliegt ook nog steeds met de B52.

Ace1


jurrien visser (JuVi op Twitter)


Mourning

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 24/10/2020 | 16:16 uur
Vandaar mijn opmerking: dat het doet denken aan het Molotov-Ribbentroppact

Lol. Ja, snap ik. Kan ik me ook echt voor een behoorlijk deel in vinden.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 24/10/2020 | 16:08 uur
De Russen zullen ogen in hun rug moeten hebben... al die mooie grondstoffen in het oostelijk deel van hun rijk en China welke deze zo hard nodig heeft. Een groot deel kunnen ze via handel en hun vorm van handelsimperialisme vergaren in bijv. Afrika, maar ik betwijfel of dat genoeg zal zijn om al hun noden af te dekken en dan heb ik het nog niet eens over hun globale ambities.

Rusland speelt m.i. op de lange termijn met vuur.

Vandaar mijn opmerking: dat het doet denken aan het Molotov-Ribbentroppact

Mourning

De Russen zullen ogen in hun rug moeten hebben... al die mooie grondstoffen in het oostelijk deel van hun rijk en China welke deze zo hard nodig heeft. Een groot deel kunnen ze via handel en hun vorm van handelsimperialisme vergaren in bijv. Afrika, maar ik betwijfel of dat genoeg zal zijn om al hun noden af te dekken en dan heb ik het nog niet eens over hun globale ambities.

Rusland speelt m.i. op de lange termijn met vuur.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 24/10/2020 | 12:33 uur
En dus waarom de VS en Europa elkaar wel degelijk nodig hebben. Overigens bij dat overzicht van materieel hebben ze volgens mij elk Russische sloep als marineschip aangemerkt...

Dit soort berichten doet mij een beetje denken aan het Molotov-Ribbentroppact waarbij we weten hoe dat is afgelopen.

Een dergelijk gelegenheidssamenwerking zou wel beteken dat de Amerikaanse nr. 1 positie versneld richting prullenbak kan, iets waar Russen en Chinezen (groot)voordeel bij hebben.

Heiligt het doel de middelen? (al is het vermoedelijk snel daarna gedoemd tot mislukken).

Mourning

En dus waarom de VS en Europa elkaar wel degelijk nodig hebben. Overigens bij dat overzicht van materieel hebben ze volgens mij elk Russische sloep als marineschip aangemerkt...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 09/06/2020 | 16:11 uur
Daarom .....zorgen dat India aan onze kant komt te staan ..India is een grote vijand van China

In die regio zullen India, Australië en Japan een stevig blok moeten blijven vormen.