Vraag over solliciteren en ervaring

Gestart door Corneli, 21/10/2015 | 20:21 uur

dudge

Citaat van: passive op 23/10/2015 | 12:24 uur
Wel moet ik erbij zeggen, als je als sld erin komt, heb je eerst 2jr diensttijd nodig voordat je mag doorsolliciteren.

Hangt ook een beetje van je eenheid af. Ik hoor van eenheden waar het een stuk sneller kan gaan, puur wegens gebrek aan mensen. Zeker als je niet als spijkerbroek binnenkomt, maar beschikt over enigszins recente militaire ervaring, zelfs al is het alleen een halve opleiding. De officiele weg is het startpunt, maar veel hangt ook af van het beleid van de betreffende eenheid/CC.

Is dus lastig om er iets over te zeggen.

passive

Hey Corneli,

Dat ligt er net even aan hoe ver je qua opleiding bent gekomen. Ervaring bij mij in het peleton is dat ongeacht rang je ervaring het belangrijkst is. Zo heb ik een sld1(net pas bevorderd) die al een jaar lang lessen verzorgd ivm zijn ervaringen binnen LMB.

Wil je echt 100% duidelijkheid, moet je even een mail sturen naar een voorlichter en een voorlichting gaan bezoeken! Die weten het meest van wat er al mogelijk is wanneer je solliciteerd.

Wel moet ik erbij zeggen, als je als sld erin komt, heb je eerst 2jr diensttijd nodig voordat je mag doorsolliciteren.


Corneli

Gegroet allen,

Ik ben al enige tijd geinteresseerd om te solliciteren bij de nationale reserve. Ik heb nu 4 jaar geleden de KMS afgerond en ben toen nooit aan mijn VTO infanterie begonnen. Ik had graag naar een andere functie willen krijgen, maar helaas zat dat er toen niet in.
Nu een aantal jaar verder heb ik een leuke baan, maar het groene kriebelt nog wel. Dus lijkt de nationale reserve mij wel een leuk vrije tijds invulling om toch de unieke saamhorigheid en sportiviteit weer te kunnen ervaren.
Nu vroeg ik mij af of ik echt als een militair tel bij het solliciteren. Ik heb nooit een parate functie gehad. Bij de vacatures op de defensie site staat dat je kan bellen naar de lokale commandant als je dus ervaring hebt voor een leidinggevende functie bij de natres.
Wie kan mij hier meer inzicht over geven?

Bij voorbaat dank