Migratie problemen in Europa

Gestart door Lex, 18/02/2011 | 15:26 uur

yelloow

Waarom kustwacht schepen laten bemannen door de KMar en niet door marine personeel ? De KMar heeft nou niet bepaald veel ervaring met varen terwijl dat toch core-business van de marine is.

Elzenga

Citaat van: Lex op 17/06/2011 | 22:30 uur
De RV 160/161/162 zijn gebouwd voor hoogstens 15nm buiten de kust en hebben een bemanning van 2 koppen.
Niet ideaal voor de taak aldaar.
Lijkt me ook niet...slagje groter wenselijk.

Lex

De RV 160/161/162 zijn gebouwd voor hoogstens 15nm buiten de kust en hebben een bemanning van 2 koppen.
Niet ideaal voor de taak aldaar.

Elzenga

#72
Citaat van: Laurens op 17/06/2011 | 17:51 uur
Die p42 is leuk voor in het kustgebied maar ga je daar de zee mee op? Ik ben geen maritiem kenner maar ik zit dan liever op zo'n schuit van de kustwacht.
Moet je eens zien waar de Spanjaarden dan "de buit" mee overnemen van de Nederlandse "ogen" in dat gebied...dat zijn nu toch ook niet echt hele grote schepen. Bovendien...bij zware storm wagen de illegale immigranten zelf zich ook niet op zee. De oversteek is kort genoeg om rekening te houden met de weersomstandigheden.

Dus ben ik ook voorstander van inzet van Kustwachtschepen....waarvan er meer aangeschaft mogen worden als het aan mij ligt...en dat allemaal gaarne onder KMar commando dan en ook door KMar bemand. Kan de Marine weer aan de slag waar zij nodig is...zoals bij de kust van Somaliƫ en in de Zuid-Chinese Zee inmiddels...en geloof sinds kort ook weer in West-Afrika...waar piraten ook onplezierig actief zijn inmiddels.

(ps. De KLPD heeft wel genoeg te doen in de binnenwateren van Nederland...heeft niks te zoeken bij de kust en elders).

Lex

Citaat van: Laurens op 17/06/2011 | 17:51 uur
Die p42 is leuk voor in het kustgebied maar ga je daar de zee mee op?
Niet indien noodzakelijk.

Laurens

Die p42 is leuk voor in het kustgebied maar ga je daar de zee mee op? Ik ben geen maritiem kenner maar ik zit dan liever op zo'n schuit van de kustwacht.

Ace1

Citaat van: Laurens op 17/06/2011 | 17:37 uur
Vraag me af of de RV's van de KMar daarvoor geschikt zijn. De RV-190 was het sowieso wel, maar die gaat niet varen nie....

Laurens ook de RV180  kan worden gebruikt

De Koninklijke Marine
Deze stelt een mijnenbestrijdings vaartuig van de Alkmaar-klasse zoals de M864 beschikbaar voor Kustwachttaken. (o.a. voor visserijcontrole door de Nieuwe Voedsel- en Waren Autoriteit) Verder kan de Kustwacht, indien nodig, gebruik maken van andere schepen van de Koninklijke Marine, zoals fregatten en hydrografische vaartuigen en een aantal kleinere patrouillevaartuigen van de Koninklijke Marechaussee, zoals de RV180.

http://www.kustwacht.nl/nl/varend.html

Ace1

Citaat van: Laurens op 17/06/2011 | 17:37 uur
Vraag me af of de RV's van de KMar daarvoor geschikt zijn. De RV-190 was het sowieso wel, maar die gaat niet varen nie....

Laurens ook de Stan Patrols die de KLPD gebruikt kunnen beperkt op zee worden ingezet.

Ministerie van Veiligheid en Justitie
Het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) valt onder het ministerie van Veiligheid en Justitie. Het KLPD heeft een aantal patrouillevaartuigen zoals de P42 tot haar beschikking die, indien nodig, door de Kustwacht kunnen worden ingezet. Zij zijn zowel langs de Noordzeekust als op het IJsselmeer gestationeerd.

http://www.kustwacht.nl/nl/varend.html

Lex

Het evt. inzetten van Visarend/Zeearend is in dit topic reeds een keer vermeld.  :angel:

Laurens

Vraag me af of de RV's van de KMar daarvoor geschikt zijn. De RV-190 was het sowieso wel, maar die gaat niet varen nie....

Ace1

Citaat van: IPA op 16/06/2011 | 22:12 uur
Toch zijn die schepen hier niet voor bedoeld...
En ook niet ideaal, gezien de snelheid van de Alkmaar-klasse.

4 OPV's exit en 2 kleine Damen OPV's en enkele StanPatrols in.
Is ook een bezuiniging en nog praktischer ook.

Waarom niet de 2 Stan Patrols van de Kustwacht met Kmar personeel of de Stan Patrol van de Kmar?

http://www.kustwacht.nl/nl/node/313

http://www.defensie.nl/marechaussee/materieel/schepen/grensbewakingsvaartuigen/rv_180

IPA NG

Nee hoor, kunnen we altijd de Mercuur inzetten. Is ook nog beter bewapend.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: IPA op 17/06/2011 | 16:30 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 17/06/2011 | 10:03 uur

Goed idee, zetten we tanks in op de Middellandse zee......

Nee, maar wel cutters of van die kleine Damen OPV's die ik weleens heb gelinkt en waar je wel positief tegenover stond.
Heb daarnaast overigens liever tanks dan een wel of geen schip in de Middellandse zee.

Pas op met wat je wenst... voor dat je het weet zijn OPV's onze meest kapitale schepen"


IPA NG

Citaat van: Kapitein Rob op 17/06/2011 | 10:03 uur

Goed idee, zetten we tanks in op de Middellandse zee......

Nee, maar wel cutters of van die kleine Damen OPV's die ik weleens heb gelinkt en waar je wel positief tegenover stond.
Heb daarnaast overigens liever tanks dan een wel of geen schip in de Middellandse zee.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

KapiteinRob

Citaat van: IPA op 17/06/2011 | 00:24 uur
Citaat van: jurrienvisser op 16/06/2011 | 22:15 uur
Ik word een beetje moe van.... het woord bezuinigingen.

Blijft er geld over voor zaken als tanks, lijkt mij een betere besteding dan die badkuipen.

Goed idee, zetten we tanks in op de Middellandse zee......