Marine wil intensiever samenwerken met Chili

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 05/04/2013 | 17:19 uur

Ace1

Citaat van: jurrien visser op 18/06/2014 | 21:54 uur
Kunnen ze beter een bod uitbrengen op de laatste 2 M's van de KM zodat wij de vervanger naar voren kunnen halen en hier minimaal  4 van bestellen.

Ik begrijp je redenering maar ik denk niet  dat de de motoren, aandrijfas en roeren van de L fregatten vervangen hoeven worden, wel  zou ik wat wapensystemen vervangen. zoals ik al eerder aangaf zodat je SM2 of SM6 missiles en ESSM hebt in plaats van SM1 Missiles en RIM-7 Sea Sparrow Missiles dat is een meerwaarde zeker voor in de toekomst als de Chinezen ook in de zuiden van de Pacific  aktief worden of zijn.

Overigens heeft Chili de wapens van Almirante Williams (FF-19) ex HMS Sheffield (F96) vervangen.
Men heeft het 4.5 inch Mark 8 naval gun vervangen door een 76mm kanon van  OTO Melara en 2  Sea Wolf anti-air missile launchers vervangen door 2 Barak VLS Launchers

http://en.wikipedia.org/wiki/Chilean_frigate_Almirante_Williams_(FF-19)

http://en.wikipedia.org/wiki/Type_22_frigate

Jellington

Citaat van: jurrien visser op 18/06/2014 | 21:54 uur
Kunnen ze beter een bod uitbrengen op de laatste 2 M's van de KM zodat wij de vervanger naar voren kunnen halen en hier minimaal  4 van bestellen.

+1

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 18/06/2014 | 21:22 uur
Dat hangt van het onderhoud af, maar je zou bv de motoren, aandrijfas en roeren ook kunnen vervangen en slechte stukken metaal kunnen ook vervangen worden. Overigens hebben 6 Griekse S fregatten een modernisering  halverwege de jaren 2000 ondergaan.

Kunnen ze beter een bod uitbrengen op de laatste 2 M's van de KM zodat wij de vervanger naar voren kunnen halen en hier minimaal  4 van bestellen.

Ace1

#5
Citaat van: Thomasen op 18/06/2014 | 21:08 uur
Hoe lang kunnen die L's nog?
Zitten inmiddels ook al op 28 jaar.

Dat hangt van het onderhoud af, maar je zou bv de motoren, aandrijfas en roeren ook kunnen vervangen en slechte stukken metaal kunnen ook vervangen worden. Overigens hebben 6 Griekse S fregatten een modernisering  halverwege de jaren 2000 ondergaan.

dudge

Hoe lang kunnen die L's nog?
Zitten inmiddels ook al op 28 jaar.

Ace1

#3
Ik denk persoonlijk dat het modificatieprogramma aan de huidige M-fregatten ook toepasbaar is aan de L-fregatten. Daarnaast zie ik mogelijkheden om 2 wapensystemen van de L fregatten en te vervangen.

Ik zal aan de hand van foto's laten zien wat ik bedoel. De MK13 launcher en de MK29 launcher verwijderen en deze vervangen door een VLS MK41 launcher op de huidige plaats van de MK MK13 launcher. Voor zou ik na de verwijdering van de Mk29 een kanon plaatsen.












StrataNL

KM facebook:

Een delegatie van de Chileense marine heeft een bezoek gebracht aan CZSK. Het bezoek stond in het teken van het modificatieprogramma aan de huidige M-fregatten. De delegatie bezocht het M-fregat Van Speijk dat momenteel in het droogdok ligt voor een kort onderhoudsprogramma.

De Chileense marine toont grote interesse in het modificatie- en vervangingsprogramma, die ervoor moeten zorgen dat de de Chileense M-fregatten up to date blijven.

https://www.facebook.com/Koninklijke.Marine?fref=nf
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Marine wil intensiever samenwerken met Chili

5 april 2013

Er zijn mogelijkheden om de maritieme militaire samenwerking met Chili uit te breiden. Dat concludeert Commandant Zeestrijdkrachten vice-admiraal Matthieu Borsboom na een werkbezoek deze week aan het Zuid-Amerikaanse land.
"De Chileense marine heeft 2 van onze luchtverdedigingsfregatten en 2 van onze multipurpose-fregatten overgenomen. In deze laatste klasse zitten we in een common pool of spareparts maar er zijn meer mogelijkheden", laat Borsboom weten. "Die heb ik besproken met mijn Chileense collega Almirante Don Edmundo González Robles."

Lange kustlijn

"De Nederlandse en Chileense marine hebben veel overeenkomsten qua inzet", zei Borsboom vanuit het maritieme hoofdkwartier in Viña del Mar. Met een grillige kustlijn van meer van 6.000 kilometer en verscheidene archipels voor de kust is die inzet zeer divers. De hydrografische en oceanografische dienst liet zien hoe Chili de veiligheid op zee en vanuit zee waarborgt. Niet alleen door de zeebodem in kaart te brengen maar ook een goed werkend tsunami-waarschuwingssysteem op te zetten.
De kustwacht toonde verschillende systemen om de scheepvaart langs de langgerekte kust in het oog te houden.

Moderne M-fregatten

De scheepswerf in Talcahuano werd ook bezocht. De Chileense marine bouwt hier Ocean-going Patrol Vessels en onderhoudt ingewikkelde wapensystemen, zoals aan boord van onderzeeboten. Op deze werf krijgen de L- en de M-fregatten hun onderhoud. Daarbij gaven de Chilenen aan zeer geïnteresseerd te zijn in het lopende modernisatieprogramma van de Belgische en Nederlandse M-fregatten.

Kaap Hoorn

De admiraal bezocht ook Kaap Hoorn, wat wordt beschouwd als het meest zuidelijke punt van Zuid-Amerika. De locatie in Chili is in de 17e eeuw ontdekt door de zeevaarders Willem Corneliszoon Schouten en Jacob le Maire en vernoemd naar de havenstad Hoorn. Borsboom: "Dit is een belangrijke plek voor Nederlandse zeemannen. Het toont namelijk aan dat wij al eeuwen maritiem actief zijn. In een jaar waarin 525 jaar marine in Nederland centraal staat, is dit een belangrijke Kaap die onze maritieme geschiedenis symboliseert."

http://www.defensie.nl/marine/actueel/nieuws/2013/04/05/46204431/Marine_wil_intensiever_samenwerken_met_Chili