Bestaansrecht van de monarchie

Gestart door Do1990, 28/10/2015 | 10:29 uur

Sparkplug

Citaat van: Do1990 op 29/10/2015 | 13:09 uur
Het land wordt er ook niet slechter op als ik koning ben, mag ik dan de opvolger zijn van Willem-Alexander? Wil ik ook wel, lekker veel geld verdienen, doen wat ik wil en in tijden van oorlog lekker wegvluchten om vervolgens als een held ontvangen te worden. Hmm, heerlijk. Geef mij maar die baan!!!
Tja. Als jij koning wilt zijn, sluit je achteraan in de rij met mensen die ook koning willen zijn. Heb het vermoeden dat er genoeg mannen zijn die ook koning willen zijn. Mocht je het worden, zorg dat je een knappe en intelligente koningin aan je zijde hebt  ;)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

Citaat van: Do1990 op 29/10/2015 | 12:57 uur
Dus jij bent ook een voorstander van de afschaffing van de monarchie? Ook nog argument met de redenen dat het afgeschaft moet worden etc?
Nee, ik been geen voorstander voor afschaffing van de monarchie. Het hele verhaal uit het allereerste bericht had ook gewoon kunnen worden terugeleid tot Ros zijn antwoord.

Naar mijn mening wordt Nederland er niet beter op als het land een republiek wordt. Wat dat betreft is Nederland niet zoveel anders dan de Scandinavische landen met een monarchie.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/10/2015 | 12:51 uur
En om de zoveel tijd het circus in van een president der republiek welke vele malen meer zal kosten dan het Koningshuis... waarna je een Jan of Jantina doedel krijgt welke een paar jaar later weer verdwijnt naar het volgende matsbaantje.

Wat mij betreft mag de huidige staatsvorm gewoon blijven bestaan.

Er zijn nogal wat mogelijkheden om tot een republiek te komen, bijvoorbeeld de minister president word president en de rest blijft zoals het nu is.

dudge

Citaat van: Do1990 op 29/10/2015 | 12:55 uur
De oligarchie die we nu hebben denken enkel in termijnen van vier jaar, alles wat er na komt is het probleem van een ander kabinet.

Dit soort dingen krijg je dus als je moeilijke woorden gaat gebruiken, en eigenlijk niet zo goed weet wat het betekend.....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Do1990 op 29/10/2015 | 12:55 uur
De oligarchie die we nu hebben denken enkel in termijnen van vier jaar, alles wat er na komt is het probleem van een ander kabinet. Een dictatuur kan alles vooruit plannen, over langere periodes. Kijk maar naar China, hun zagen dat de situatie onhoudbaar was, qua bevolkingsgroei. En hun namen maatregelen, dat zal hier in het westen niet gebeuren. Omdat de onwetende horige dat "immoreel" zouden vinden.

Democratie is denk ik de beste keuze uit slechte mogelijkheden.

Ik zou voorstander zijn van een zaken kabinet welke 10 jaar blijft zitten, zeg maar een tussenvorm.

Sparkplug

Citaat van: Do1990 op 29/10/2015 | 12:53 uur
Je komt nogal stalkerig over.
Om dit waar te laten zijn, hoeft Mourning alleen nog maar dit te zeggen: "Ik weet waar je huis woont.".  :crazy:
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

Citaat van: Ros op 29/10/2015 | 12:48 uur
Mijn mening;

De Republiek der Nederlanden mag zo snel mogelijk een feit worden, en daarmee is de monarchie overbodig geworden....dus afscheid nemen van  :neutral:
Als hiermee het topic werd geopend (of eventueel als eerste antwoord), dan had dit topic misschien geen 5 pagina's hoeven duren.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#51
Citaat van: Ros op 29/10/2015 | 12:48 uur
Mijn mening;

De Republiek der Nederlanden mag zo snel mogelijk een feit worden, en daarmee is de monarchie overbodig geworden....dus afscheid nemen van  :neutral:

En om de zoveel tijd het circus in van een president der republiek welke vele malen meer zal kosten dan het Koningshuis... waarna je een Jan of Jantina doedel krijgt welke een paar jaar later weer verdwijnt naar het volgende matsbaantje.

Wat mij betreft mag de huidige staatsvorm gewoon blijven bestaan.

Ros

Mijn mening;

De Republiek der Nederlanden mag zo snel mogelijk een feit worden, en daarmee is de monarchie overbodig geworden....dus afscheid nemen van  :neutral:

pewe64

Ik had ff teruggelezen na een verdiende vakantie. Na pagina 5 was ik het kwijt. Vanaf 4 tot 1 ging het nergens meer over.
Ik vind het leuk te discussiëren over zaken die ertoe doen en die te onderbouwen. Mogelijk leer ik hieruit, maar de vaste grond werd drijfzand. Jammer....

Sparkplug

Had toch zo gehoopt dat het niveau van een aantal bekende fora niet hier zou komen  :( Het is in ieder geval duidelijk hoe iemand naar de Nederlandse monarchie kijkt. Was de topic starter nu ook maar zo duidelijk in het andere topic.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

Citaat van: Do1990 op 29/10/2015 | 12:09 uur
Nou, dus de algemene consensus hier op het forum dat het koningshuis dus wel het legitieme recht heeft om als staatshoofd(en bijbehorende privileges) te dienen, ongeacht dat ze al twee maal toe gedeserteerd hebben?

Dan vraag ik me af, hoe kan een lid hier op het forum, die militair is/was dat accepteren? Denk dat we allemaal wel weten dat als diegene deserteert van het slagveld, in tijde van een invasie(van laten we zeggen Rusland) en je vlucht weg. Wat denk je wat er gaat gebeuren?

Scenario 1: Er gebeurd niks, geen reputatieschade, niet voor het militair gerecht gesleept, niks.

Scenario 2: Sociaal uitgesloten van de samenleving, je wordt een paria en wordt gezien als een lafaard.

Scenario 3: Voor het militair-gerecht gesleept, en veroordeeld tot een gevangenisstraf van een x aantal jaar, of geëxecuteerd.

Ik denk dat we allemaal wel weten dat het of scenario 2 zou zijn, of scenario 3. Dus waarom krijgen de Oranjes daar vrijstelling van? Niet enkel dat, maar ze worden nog eens geëerd ook.

:dead:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

pewe64

Citaat van: slaydo op 28/10/2015 | 13:41 uur
ze zijn familie van onze vader des vaderlands en ze doen goed werk.. ben jij ook familie?

Daar valt een boompje over op te zetten!!!
Is hij echt familie?

Mourning

Citaat van: A.J. op 28/10/2015 | 18:54 uur
verdorie...

Jij heet in het echt Quincy Gario of niet dan?

OMG!  :confused: :omg:

Alle puzzelstukjes vallen in elkaar!  :lol: :lol: :lol:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

A.J.

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 14:50 uur
Nou, waar zal ik beginnen. Wij leven in een samenleven waarin een minister van justitie(Joris Demmink) ongestraft kleine jochies mag verkrachten. Wij leven in een samenleving waarin de heersende klasse ongestraft mag haatzaaien en het volk mag ophitsen om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen(Pim Fortuijn). Wij leven in een samenleving waarin corporaties voor miljarden euro's mogen frauderen, maar als iemand in de bijstand met enkele honderden euro's fraudeert, dan krijgt diegene de stalen vuist van de staat in zijn gezicht. Wij leven in een samenleving waarin politieagenten ongestraft (ongewapende) burgers mogen doodschieten(zoals die jongen op CS Den Haag) en doodknuppelen(zoals die ene Antilliaanse man die hier toerist was). En zo zijn er wel meerdere voorbeelden.

Ongelijkheid, onrecht en corruptie is het probleem.

Gvd...

Jij heet in het echt Quincy Gario of niet dan?