Spanningen in Pakistan

Gestart door Ace1, 22/09/2013 | 17:14 uur

Elzenga

#33
Citaat van: DvdW op 08/10/2013 | 11:42 uur
Je leeft weer in een droomwereld vol met mythes en samenzweringen  8) Wees nu eens concreet aub. Hoe wordt er hard gewerkt om macht en invloed te versterken in Afrika. Noem dan eens een concreet voorbeeld met plaats en datum... En kom niet aan met zo'n zwamverhaal van "dat heb ik al gezegd, zoek het zelf maar op" want in onze samenleving is degene die beschuldigt ook degene die de bewijzen daarvoor moet geven.
welke droomwereld? Als er eentje in een droomwereld lijkt te leven op dit vlak hier ben jij het wel ;)...Alleen al het feit dat ik het moet gaan "bewijzen"...tja..endless voorbeelden. Van mensen die zoveel mogelijk kinderen "moeten" baren van hun kerk(leider), tot verbod op voorbehoedsmiddelen, directe invloed op gezinsleven..grote invloed op politiek in landen en daarmee op ontwikkelingen (neem war on terrorism)..aanslagen op abortusklinieken..pogingen Al Aqsa moskee op te blazen..uitstoten van mensen die ander/ongelovig worden...miljoenen mensen die in de gevaarlijke onzin van een eindtijd en strijd geloven...ook in hoge politieke functies zoals in Amerika..segregatie...voordelen voor...speciale positie in wetgeving..
Citaat van: DvdW op 08/10/2013 | 11:42 uurIk blijf erbij. Christenen worden wél vervolgt en Atheïsten en Moslims niet. Rara hoe kan dit? Tel daarbij op dat ruim 80 % van de landen waar Christenen vervolgt worden islamitisch is en er wordt toch wel iets duidelijk. Ik sluit mij daarom in deze bij Ton de Zwart en Ace1 aan.
hoeveel granaten e.d. zijn er in oorlogen in de regio niet afgevuurd vanuit een christelijke of joodse god. Bezettingspolitiek Israel...aanvallen op moslims in Birma en India. Daarbij ga je volledig er aan voorbij dat het "christendom" een rol speelt in bijv. the war on terrorism...en ook als dusdanig door christen Bush en katholiek Blair zijn uitgedragen en benoemd. Juist dat heeft de spanningen tussen moslims en christenen enorm versterkt...en oh ja, had ik de gevolgen van de bezettingspolitiek van Israel...en haar steun door Amerika..al genoemd. Daarbij vervolgt het gros van de moslims geen christenen. Daarbij gaat het ook om radicale elementen. En ja..in menig gelovig christelijk land leef je niet prettig als moslims en al helemaal niet als atheist. Of geldt alleen direct fysiek geweld mee hier?!
Citaat van: DvdW op 08/10/2013 | 11:42 uurOpnieuw, wees eens concreet zonder altijd over die 'vele Christelijke leiders' te spreken. Noem eens namen dan. Wie zijn volgens jouw Christelijke leiders? Barack Hussein Obama? François Hollande? Paus Franciscus?
Bush, Blair, hele reeks leiders in het Amerikaanse Congres, verschillende presidenten en premiers in landen in Afrika, Zuid-Amerika, Europa...ja...die laten hun beleid wel degelijk beinvloeden door hun christelijke denkbeelden.
Citaat van: DvdW op 08/10/2013 | 11:42 uurTegen bepaalde delen van die "vrije" samenleving wel ja, hoewel je je kunt afvragen hoe 'vrij' die samenleving ußerhaupt is...
je goed recht...maar hoe en vanuit welke houding dit vaak gebeurd wijs ik af. En vind ik minstens zo "bedreigend" als soortgelijke reacties uit de islamitische wereld.
Citaat van: DvdW op 08/10/2013 | 11:42 uur
Prima, blijf vooral docu's kijken.
Een docu als deze zou ik eens goed bekijken. Oh nee, je gelooft...dan zijn er natuurlijk andere waarheden.

Laurens

CitaatIk ben ook consequent: De Islam christendom is een levensgevaarlijke ideologie, en dat gaat ons nog eens opbreken.  Gematigde moslims christenen zullen als puntje bij paaltje komt voor hun religie kiezen, tegen ons, ongelovigen.  Het hemd is nader dan de rok.

Wanneer iemand – uw volle broer, uw zoon of uw dochter, of de vrouw die u bemint, of uw beste vriend – u in het geheim probeert over te halen om andere goden te dienen, goden die u nog niet kende en ook uw voorouders niet, 8 goden van de naburige volken, vlakbij of ver weg of waar ook ter wereld, 9 luister dan niet naar zo iemand en geef niet toe; wees onverbiddelijk, heb geen medelijden met hem en houd hem niet de hand boven het hoofd. 10-11 U moet hem ter dood brengen; samen met uw volksgenoten moet u hem stenigen tot de dood erop volgt, en zelf moet u de eerste steen werpen. Dat is zijn straf, want hij heeft geprobeerd u te vervreemden van de HEER,

DvdW

#31
Citaat van: Elzenga op 08/10/2013 | 10:57 uur
Waar zeg ik dat ik het heb over een kerk in Nederland? Ik zou maar eens wat breder kijken...dan zou je zien wat voor invloed bijvoorbeeld de Katholieke kerk heeft in de wereld. En hoe hard er wordt gewerkt om macht en invloed te versterken in bijv. Afrika.
Je leeft weer in een droomwereld vol met mythes en samenzweringen  8) Wees nu eens concreet aub. Hoe wordt er hard gewerkt om macht en invloed te versterken in Afrika. Noem dan eens een concreet voorbeeld met plaats en datum... En kom niet aan met zo'n zwamverhaal van "dat heb ik al gezegd, zoek het zelf maar op" want in onze samenleving is degene die beschuldigt ook degene die de bewijzen daarvoor moet geven.
Citaat
Iwaar zeg ik dat dit gebeurd? ik zeg alleen dat zowel binnen beide godsdiensten atheisten niet bijster serieus worden genomen en als echte ongelovigen te boek staan. En wat Christenen in sommige landen aan naars ondergaan staat niet los van de battle of religions die nog steeds gaande is tussen beide geloven.
Ik blijf erbij. Christenen worden wél vervolgt en Atheïsten en Moslims niet. Rara hoe kan dit? Tel daarbij op dat ruim 80 % van de landen waar Christenen vervolgt worden islamitisch is en er wordt toch wel iets duidelijk. Ik sluit mij daarom in deze bij Ton de Zwart en Ace1 aan.

Citaat
Zit ook het element in van macht, invloed en wie het ware geloof predikt. Daar zijn veel christelijke leiders in de wereld, vaak beduidend machtiger dan hun islamitische collega's, vaak bijzonder duidelijk over...zij het niet altijd en public.
Opnieuw, wees eens concreet zonder altijd over die 'vele Christelijke leiders' te spreken. Noem eens namen dan. Wie zijn volgens jouw Christelijke leiders? Barack Hussein Obama? François Hollande? Paus Franciscus?

Citaat
het afkeuren van de huidige Westerse vrije samenleving. Want dat doe jij hierbij ook.
Tegen bepaalde delen van die "vrije" samenleving wel ja, hoewel je je kunt afvragen hoe 'vrij' die samenleving ußerhaupt is...

Citaat
In dit kader blijft de Britse documentaire "The Power of Nightmares" voor mij heel actueel en verhelderend.
Prima, blijf vooral docu's kijken.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Elzenga

#30
Citaat van: DvdW op 08/10/2013 | 10:19 uur
Kletskoek. Ik kan merken dat je atheïst bent. Als je ook maar in de afgelopen 20 jaar 1 kerk van binnen had gezien dat zou je dit niet zeggen. Ik ga zelf nu ruim 26 jaar naar de kerk en ik heb nog nooit gezien dat  'het Christendom' zoveel mogelijk mensen de wil oplegt! Een Christen leeft aan de hand van het Woord van God, de Bijbel. En als er zaken in de samenleving gebeuren die daar haaks op staan heeft een Christen het recht en zelfs de plicht daar iets van te zeggen. Net zo goed als de hele samenleving die de afgelopen jaren over de RKK heen viel vanwege het misbruik.
Vertel het dan maar eens. Waar en wanneer veroorzaakt dé christelijke kerk onderdrukking...
Waar zeg ik dat ik het heb over een kerk in Nederland? Ik zou maar eens wat breder kijken...dan zou je zien wat voor invloed bijvoorbeeld de Katholieke kerk heeft in de wereld. En hoe hard er wordt gewerkt om macht en invloed te versterken in bijv. Afrika.
Citaat van: DvdW op 08/10/2013 | 10:19 uur
En jij bent inconsequent:
Maar er bestaat wel zoiets als HET christendom???

De Islam mag men niet generaliseren, maar je doet het wel aan de lopende band als het om het Christendom gaat. Op zijn minst inconsequent van je.
Ik generaliseer helemaal niet...omdat ik net als bij de islam de woorden/termen gebruik in een bepaalde context. Ja, DE islam en HET christendom zijn in het algemeen religies die zieltjes proberen te winnen..dat is onderdeel van het geloof. Ik heb hier trouwens al veel vaker gesteld dat ook het christendom een sterk verdeelde godsdienst is met allerlei sub-stromen.
Citaat van: DvdW op 08/10/2013 | 10:19 uurEn vertel mij eens. Waar in de "Christelijke wereld" worden atheïsten opgesloten, gemarteld of zelfs vermoord? En waar gebeurt dit met moslims? Terwijl het toch aan de lopende band met Christenen gebeurt... Merkwaardig.
waar zeg ik dat dit gebeurd? ik zeg alleen dat zowel binnen beide godsdiensten atheisten niet bijster serieus worden genomen en als echte ongelovigen te boek staan. En wat Christenen in sommige landen aan naars ondergaan staat niet los van de battle of religions die nog steeds gaande is tussen beide geloven. Zit ook het element in van macht, invloed en wie het ware geloof predikt. Daar zijn veel christelijke leiders in de wereld, vaak beduidend machtiger dan hun islamitische collega's, vaak bijzonder duidelijk over...zij het niet altijd en public.
Citaat van: DvdW op 08/10/2013 | 10:19 uurWeer een foute aanname van je. Als je ergens geen verstand van hebt kun je beter zwijgen. 'De' zwarte kousen broeders bestaan ook al niet. Fout nr1. Daarnaast 'verzet' ze zich niet tegen wat aantrekkelijk is maar zij verzet zich tegen alles wat niet in overeenstemming is met Gods wetten en geboden. Want 'de' zwarte kousen broeders (waar ik mijzelf dan ook onder reken) zijn niet tegen de wereld. Maar ze zijn voor God. En als je in de Bijbel leest hoe de wereld eens geschapen is, toen was het perfect maar nu is het een puinzooi. En daar komen ze tegen in verzet. Want zij/wij zijn voor een gezin dat gewoon bij elkaar blijft, wij vinden elk leven, dus ook het ongeboren leven, waardevol en kostbaar. Wij zijn voor een wereld waarin het niet gaat om het recht van de sterkste maar waar iedereen een kans krijgt.
Niet alleen mis je de ironische kwinkslag die ik met de term "de zwarte kousen broeders" maakte ook doet het niets af aan wat ik stel..het afkeuren van de huidige Westerse vrije samenleving. Want dat doe jij hierbij ook.

In dit kader blijft de Britse documentaire "The Power of Nightmares" voor mij heel actueel en verhelderend.

DvdW

Citaat van: Elzenga op 07/10/2013 | 20:16 uur
Waarschuwen voor de islam is dan ook overdreven en nergens voor nodig. Althans niet meer dan waarschuwen voor andere religieuze ideologieën, zoals het christendom, die ook graag zoveel mogelijk mensen in de wereld hun wil opleggen en hoe ze moeten leven.
Kletskoek. Ik kan merken dat je atheïst bent. Als je ook maar in de afgelopen 20 jaar 1 kerk van binnen had gezien dat zou je dit niet zeggen. Ik ga zelf nu ruim 26 jaar naar de kerk en ik heb nog nooit gezien dat  'het Christendom' zoveel mogelijk mensen de wil oplegt! Een Christen leeft aan de hand van het Woord van God, de Bijbel. En als er zaken in de samenleving gebeuren die daar haaks op staan heeft een Christen het recht en zelfs de plicht daar iets van te zeggen. Net zo goed als de hele samenleving die de afgelopen jaren over de RKK heen viel vanwege het misbruik.

Citaat van: Elzenga op 07/10/2013 | 21:07 uur
En het is maar net wat je onderdrukkend vindt en wat niet...Als je ziet wat de christelijke kerken in vele delen van de wereld nog veroorzaken...dan word ik daar ook niet vrolijker van. Geweld kent immers verschillende vormen.
Vertel het dan maar eens. Waar en wanneer veroorzaakt dé christelijke kerk onderdrukking...

Citaat van: Elzenga op 07/10/2013 | 22:12 uur
Ja je bent consequent zwart/wit en in je vooroordelen...dat klopt. Althans zo zie ik je reacties. Met alle respect overigens!!
En jij bent inconsequent:

Citaat
1) er bestaat niet zoiets als DE islam. Geen religie is zo verdeeld als de islam. Dus nee, moslims zullen niet snel samen een blok vormen.
Maar er bestaat wel zoiets als HET christendom???

Citaat
Als je ziet wat de christelijke kerken in vele delen van de wereld nog veroorzaken

Citaat
zoals het christendom, die ook graag zoveel mogelijk mensen in de wereld hun wil opleggen

Citaatnet zoals de zwarte kousen broeders van de SGP en geregeld ook de CU

De Islam mag men niet generaliseren, maar je doet het wel aan de lopende band als het om het Christendom gaat. Op zijn minst inconsequent van je.

Citaat
3) alleen ongelovigen..atheisten e.d.... zijn in extreme situaties het haasje...maar dat geldt net zo goed bij christelijk of joods extremisme/radicalisme..die moeten hen ook niet. Zeg ik als atheïst.
En vertel mij eens. Waar in de "Christelijke wereld" worden atheïsten opgesloten, gemarteld of zelfs vermoord? En waar gebeurt dit met moslims? Terwijl het toch aan de lopende band met Christenen gebeurt... Merkwaardig.


Citaathint bij 4...onze leefwijze en welvaart is erg aanlokkelijk voor vele in ook de islamitische wereld...en daar verzetten deze radicalisten zich teggen..net zoals de zwarte kousen broeders van de SGP en geregeld ook de CU. Men verzet zich tegen iets dat blijkbaar sterk en erg aanlokkelijk is....en in hun ogen erg zondig etc etc..
Weer een foute aanname van je. Als je ergens geen verstand van hebt kun je beter zwijgen. 'De' zwarte kousen broeders bestaan ook al niet. Fout nr1. Daarnaast 'verzet' ze zich niet tegen wat aantrekkelijk is maar zij verzet zich tegen alles wat niet in overeenstemming is met Gods wetten en geboden. Want 'de' zwarte kousen broeders (waar ik mijzelf dan ook onder reken) zijn niet tegen de wereld. Maar ze zijn voor God. En als je in de Bijbel leest hoe de wereld eens geschapen is, toen was het perfect maar nu is het een puinzooi. En daar komen ze tegen in verzet. Want zij/wij zijn voor een gezin dat gewoon bij elkaar blijft, wij vinden elk leven, dus ook het ongeboren leven, waardevol en kostbaar. Wij zijn voor een wereld waarin het niet gaat om het recht van de sterkste maar waar iedereen een kans krijgt.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Elzenga

Citaat van: Ace1 op 07/10/2013 | 22:10 uur
Jij kiest dan voor de Job Cohen aanpak en gaat  dan een kopje thee met ze drinken?
Nee dat doe ik juist niet ;)..maar ik maak wel onderscheid..gooi niet alle moslims op 1 hoop of suggereer dat ze 1 of ander complot tegen ons voeren. Zou best knap zijn gezien de enorme en ook gewelddadige onderlinge tegenstellingen binnen de islamitische (wereld)gemeenschap.

Elzenga

#27
Citaat van: Ton de Zwart op 07/10/2013 | 22:04 uur
Nu doe je het weer  :mad:

Ik ben ook consequent: De Islam is een levensgevaarlijke ideologie, en dat gaat ons nog eens opbreken.  Gematigde moslims zullen als puntje bij paaltje komt voor hun religie kiezen, tegen ons, ongelovigen.  Het hemd is nader dan de rok.
Ja je bent consequent zwart/wit en in je vooroordelen...dat klopt. Althans zo zie ik je reacties. Met alle respect overigens!!

1) er bestaat niet zoiets als DE islam. Geen religie is zo verdeeld als de islam. Dus nee, moslims zullen niet snel samen een blok vormen.
2) christenen en joden dienen volgend de Koran door moslims met respect te worden behandeld...dus nee, ziet men niet als ongelovigen.
3) alleen ongelovigen..atheisten e.d.... zijn in extreme situaties het haasje...maar dat geldt net zo goed bij christelijk of joods extremisme/radicalisme..die moeten hen ook niet. Zeg ik als atheïst.
4) je wel eens afgevraagd waarom die radicalisten zich zo roeren?
5) hint bij 4...onze leefwijze en welvaart is erg aanlokkelijk voor vele in ook de islamitische wereld...en daar verzetten deze radicalisten zich teggen..net zoals de zwarte kousen broeders van de SGP en geregeld ook de CU. Men verzet zich tegen iets dat blijkbaar sterk en erg aanlokkelijk is....en in hun ogen erg zondig etc etc..
6) dus waarom ons zo zien als zwak en kwetsbaar? als we zo sterk en overheersend zijn!!..
7) ad6 of vind ook jij onze Westerse samenleving en vrijheden maar niks? Ik had het idee van niet.
8 ) ik reageer dus vanuit onze kracht...zie ook wel zaken die beter kunnen e.d...maar wij zijn sterk..en vanuit die sterkte bestrijd ik die radicalisten...en wijs op zaken die nodig zijn om hen de wind uit de zeilen te nemen...
9) en wijs ook op radicalisten en gevaarlijke ideologien hier in het Westen...want zij willen ook graag de macht...en bespelen maar wat graag onze angsten...

Ace1

Citaat van: Elzenga op 07/10/2013 | 20:16 uur
Waarschuwen voor de islam is dan ook overdreven en nergens voor nodig.

Jij kiest dan voor de Job Cohen aanpak en gaat  dan een kopje thee met ze drinken?

Ton de Zwart

Citaat van: Elzenga op 07/10/2013 | 20:16 uur

....Waarschuwen voor de islam is dan ook overdreven en nergens voor nodig....

Nu doe je het weer  :mad:

Ik ben ook consequent: De Islam is een levensgevaarlijke ideologie, en dat gaat ons nog eens opbreken.  Gematigde moslims zullen als puntje bij paaltje komt voor hun religie kiezen, tegen ons, ongelovigen.  Het hemd is nader dan de rok.

SMI de Boer

Citaat van: Ton de Zwart op 07/10/2013 | 19:26 uur
Toch was jij degene die mij al verschillende keren aangevallen hebt, omdat ik de islam een ernstig gevaar acht.  Dat was niet waar volgens jou, het viel allemaal wel mee....

Alle godsdiensten dienen vrede... Als je gaat extremiseren ontstijg je dat.

We zijn nog immer crusaders...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Citaat van: Ace1 op 07/10/2013 | 20:45 uur
Daar heeft Ton de Zwart een punt mee, de Islam is de meeste gewelddadige godsdienst ter wereld, ik wil niet zeggen dat wij met de kruistochten lieverdjes waren wij zijn beschaafd, zal er waarschijnlijk ook mee te maken hebben dat wij ook 400 jaar verder zijn met de jaartelling.
En het is maar net wat je onderdrukkend vindt en wat niet...Als je ziet wat de christelijke kerken in vele delen van de wereld nog veroorzaken...dan word ik daar ook niet vrolijker van. Geweld kent immers verschillende vormen.

Ace1

Citaat van: Ton de Zwart op 07/10/2013 | 19:26 uur
Toch was jij degene die mij al verschillende keren aangevallen hebt, omdat ik de islam een ernstig gevaar acht.  Dat was niet waar volgens jou, het viel allemaal wel mee....

Daar heeft Ton de Zwart een punt mee, de Islam is de meeste gewelddadige godsdienst ter wereld, ik wil niet zeggen dat wij met de kruistochten lieverdjes waren wij zijn beschaafd, zal er waarschijnlijk ook mee te maken hebben dat wij ook 400 jaar verder zijn met de jaartelling.

Elzenga

#21
Citaat van: Ton de Zwart op 07/10/2013 | 19:26 uur
Toch was jij degene die mij al verschillende keren aangevallen hebt, omdat ik de islam een ernstig gevaar acht.  Dat was niet waar volgens jou, het viel allemaal wel mee....
Niet helemaal eerlijk... Ik heb nimmer de dreiging of het gevaar van radicalisten gebagatelliseerd..ik waarschuw daar nu welhaast 20 jaar voor...ook radicalisten die zeggen zich te baseren op de Koran cq islam. Het punt is wel, dat noch de islam noch de Koran deze lieden rechtvaardigt te doen wat ze doen of willen. Al hebben idioten als Bush jr. en Blair...die hun strijd tegen dit radicalisme ook...en op een hele domme manier...ook een religieuze lading gaven deze radicalisten wel "geholpen". Zij konden zeggen dat B&B de islam aanvielen...en daar staat wel iets van in de Koran.

Waarschuwen voor de islam is dan ook overdreven en nergens voor nodig. Althans niet meer dan waarschuwen voor andere religieuze ideologieën, zoals het christendom, die ook graag zoveel mogelijk mensen in de wereld hun wil opleggen en hoe ze moeten leven.

Waarschuwen voor radicalisten en extremisten...vanuit welke ideologie of eigen interpretatie daarvan ook...is dat wel. En dat is wat ik doe...redelijk consequent.

Ps..en aanvallen doe ik niemand...;)

Ton de Zwart

Citaat van: Elzenga op 23/09/2013 | 21:26 uur
Als ik zo al die Al-Qaeda groepen actief zien in verschillende landen...beduidend meer dan voor 9/11...en wat er allemaal dreigt nog..ppfff...
Toch was jij degene die mij al verschillende keren aangevallen hebt, omdat ik de islam een ernstig gevaar acht.  Dat was niet waar volgens jou, het viel allemaal wel mee....

SMI de Boer

Al zou je ze helemaal niet inenten: Ze worden opgeblazen vooor ze ook maar een griepje kunnen krijgen...

Ik blijf erbij: Iedere kogel die een talib mist is er één teveel
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend