Defensie gaat 3300 vrachtwagens vervangen

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 24/06/2015 | 08:25 uur

Reinier

Citaat van: Cedo Nulli op 14/11/2015 | 23:55 uur
Ik mag toch aannemen dat men bij de aanbesteding wél denkt aan de Nederlandse economie en het dus tussen DAF en Scania zal gaan? Gezien het aandeel Nederland, het liefst DAF.
DAF is van Paccar (VS) met productie faciliteiten o.a. in NL.
Scania is van VW met een van de grootste fabrieken in Zwolle, Meppel en Hasselt (OV).

Lood om oud ijzer waar de order dan naar toe gaat.

Cedo Nulli

#26
Citaat van: Thomasen op 15/11/2015 | 10:22 uur
Zonder Europese economie is er ook geen Nederlandse economie. Maar defensie materieel hoeft niet aanbesteed te worden, is al duizend keer geroepen.

Nee zonder wereldeconomie is er ook geen Europese economie, zo kunnen we wel aan de gang blijven. Ik mag hopen dat de dagen van de EU geteld zijn, maar dat is een andere discussie.
Аво́сь да как-нибу́дь до добра́ не доведу́т.
Draw not your bow till your arrow is fixed.

dudge

Citaat van: Cedo Nulli op 15/11/2015 | 10:12 uur
Daar hebben we niets aan. Het gaat om onze eigen economie en mijns inziens is dat niet de Europese economie.

Zonder Europese economie is er ook geen Nederlandse economie. Maar defensie materieel hoeft niet aanbesteed te worden, is al duizend keer geroepen.

Cedo Nulli

Citaat van: DvdW op 15/11/2015 | 04:12 uur
Regels enzo......

Regels? Alsof men zich in die hele poppenkast aan de regels houd.
Аво́сь да как-нибу́дь до добра́ не доведу́т.
Draw not your bow till your arrow is fixed.

Cedo Nulli

Citaat van: Strata op 15/11/2015 | 00:38 uur
Europese aanbestedingen enzo....

Daar hebben we niets aan. Het gaat om onze eigen economie en mijns inziens is dat niet de Europese economie.
Аво́сь да как-нибу́дь до добра́ не доведу́т.
Draw not your bow till your arrow is fixed.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

StrataNL

Citaat van: Cedo Nulli op 14/11/2015 | 23:55 uur
Ik mag toch aannemen dat men bij de aanbesteding wél denkt aan de Nederlandse economie en het dus tussen DAF en Scania zal gaan? Gezien het aandeel Nederland, het liefst DAF.

Europese aanbestedingen enzo....
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Cedo Nulli

Ik mag toch aannemen dat men bij de aanbesteding wél denkt aan de Nederlandse economie en het dus tussen DAF en Scania zal gaan? Gezien het aandeel Nederland, het liefst DAF.
Аво́сь да как-нибу́дь до добра́ не доведу́т.
Draw not your bow till your arrow is fixed.

Ace1

#19
Citaat van: Elzenga op 12/11/2015 | 14:40 uur
Interessant....kan Nederland op meeliften. En dan direct ook een stevige order voor LMVs en de Piaggio Hammerhead UAVs. Kan een mooie deal worden tussen Nederland en Italië!

Even de feiten over de civiele  Iveco's die op de nederlandse wegen rijden, het klopt dat deze goedkoper in aanschaf zijn dan Daf, Scania, Man en Mercedes maar dan heb je produkt wat vaak met panne aan de kant van de weg staat en corrosie gevoelig is. En de chauffeursstoel is van mindere kwaliteit dat is op een vrachtwagen ook belangrijk.

Elzenga

Citaat van: Sparkplug op 12/11/2015 | 14:46 uurHet lukt je telkens om in een willekeurig topic de P.1HH Hammerhead de revue te laten passeren  :lol:
lol...maar dat ligt niet aan mij maar aan de toevallige en toch wel overduidelijke link die optrad in ook dit topic. Was de Duitse keuze op Scania gevallen had ik het niet aangehaald. Maar ik wilde het nu wel ook benoemen..omdat het elders zo vaak wordt gebruikt als het samenwerking met de Amerikanen aangaat..en het zo stil blijft als het Europese samenwerking met bondgenoten betreft...of dan alleen de negatieve aspecten worden genoemd. Erger ik me aan..dus daarom misschien wat feller daarop.
Citaat van: Sparkplug op 12/11/2015 | 14:46 uurLaat Nederland nu eerst zelf kijken en nadenken wat de keuze betreft. Kiezen ze ook voor de Iveco Trakker, mazzel. Zo niet, jammer en weer verder.
Inderdaad..maar het samenbrengen van een aantal projecten heeft zo wel zijn voordeel. Ja..ook als het projecten met de Amerikanen betreft.

StrataNL

Citaat van: Sparkplug op 12/11/2015 | 14:46 uur
Laat Nederland nu eerst zelf kijken en nadenken wat de keuze betreft. Kiezen ze ook voor de Iveco Trakker, mazzel. Zo niet, jammer en weer verder.

Precies. Gewoon competitie tussen DAF, Scania, MAN, Mercedes en Iveco. Allemaal goede producten.

Laat die Hammerhead er inderdaad alsjeblieft buiten. Voor zover ik weet zijn het ook verschillende bedrijven dus dat dealtje zal wel meevallen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Sparkplug

Citaat van: Elzenga op 12/11/2015 | 14:40 uur
Interessant....kan Nederland op meeliften. En dan direct ook een stevige order voor LMVs en de Piaggio Hammerhead UAVs. Kan een mooie deal worden tussen Nederland en Italië!
Het lukt je telkens om in een willekeurig topic de P.1HH Hammerhead de revue te laten passeren  :lol:

Laat Nederland nu eerst zelf kijken en nadenken wat de keuze betreft. Kiezen ze ook voor de Iveco Trakker, mazzel. Zo niet, jammer en weer verder.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Elzenga

Interessant....kan Nederland op meeliften. En dan direct ook een stevige order voor LMVs en de Piaggio Hammerhead UAVs. Kan een mooie deal worden tussen Nederland en Italië!

dudge

#14
Geen extra YAK's dus? Dat was de directe concurrent toch?

Nee dus, andere categorie voertuig.

Ace1

#13