Verschillende kleding merken GVT

Gestart door Jvanarkel, 03/08/2015 | 22:25 uur

Jvanarkel

#4
Hahaha

thnx dan begrijp ik waarom ik een dikkere en een dunnere broek heb en een normale dikkere standaard jas. En als ik naar buiten kijken moet ik denk ik ook een nieuwe buitenjas.

Ben er alleen nog niet uit of dat een normale buitenjas wordt met binnen voering en regen insect of die bilaminaat jas. Aan de andere kant droeg ik in 1990 al en heb hem nog steeds een Barbour Border Wax coat, dat droegen alle officieren en sommige onder officieren als het *** weer was. En die jas heb ik van mijn vader gekregen toen ik 16 werd en heb ik dus al 32 jaar  :angel:

In ieder geval hebben jullie een hoop opgeklaard voor mij. Er is veel veranderd ondanks het uiterlijk dat sinds die tijd gelijk is gebleven.

Enforcer

Volop verschillende leveranciers. Degen die zich het hardst liet uitknijpen, mocht wat maken....

Robert2

Citaat van: Jvanarkel op 03/08/2015 | 22:25 uur
Hallo. Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch maar.

Ik heb zelf gediend van 1990 tot 1993 en zowel het groen als camo gedragen. Ik had nog wat spullen en ga binnenkort weer ergens naar toe en dacht laat ik eens ff checken. Maar mijn maatje van toen past niet meer. Dus ff naar de dump. In mijn geval tijdens de vierdaagse bij Nijmeegse Jopie. Nieuwe broek en jas GVT. Meer heb ik niet nodig wat dat past nog wel.

Echter zie ik verschil in kleur dikte van de stof enz. Het lijken nu wel verschillende tenues. Als je tenminste goed kijkt. Allemaal KL en allemaal NATO Stock Nummers en allemaal de KL maten en dus op lengte en omvang gebaseerd.

Het is dus geen fostex namaak of iets dergelijke.  Is dit omdat in de laste 20 jaar er gewoon verschillende leveranciers zijn geweest of zit er nog verschil in BV KL en KLu kleding? Wie kan mij daar een beetje meer over vertellen.

Mijn 'groen' is geloof ik niet gewijzigd van 1976 tot 1992 dus een leverancier en geen verschil. Hooguit nieuw en glimmend versus vaal en soepel.

Mvg.

Jeroen
Er zijn winter en zomer tenue's. Standaard wordt het winter tenue verstrekt, dit houdt in dat zowel de jas en broek in een mix van 65/35 poly/ katoen wordt gemaakt. Zomer tenue is 50/50 poly/katoen.

Jvanarkel

Hallo. Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch maar.

Ik heb zelf gediend van 1990 tot 1993 en zowel het groen als camo gedragen. Ik had nog wat spullen en ga binnenkort weer ergens naar toe en dacht laat ik eens ff checken. Maar mijn maatje van toen past niet meer. Dus ff naar de dump. In mijn geval tijdens de vierdaagse bij Nijmeegse Jopie. Nieuwe broek en jas GVT. Meer heb ik niet nodig wat dat past nog wel.

Echter zie ik verschil in kleur dikte van de stof enz. Het lijken nu wel verschillende tenues. Als je tenminste goed kijkt. Allemaal KL en allemaal NATO Stock Nummers en allemaal de KL maten en dus op lengte en omvang gebaseerd.

Het is dus geen fostex namaak of iets dergelijke.  Is dit omdat in de laste 20 jaar er gewoon verschillende leveranciers zijn geweest of zit er nog verschil in BV KL en KLu kleding? Wie kan mij daar een beetje meer over vertellen.

Mijn 'groen' is geloof ik niet gewijzigd van 1976 tot 1992 dus een leverancier en geen verschil. Hooguit nieuw en glimmend versus vaal en soepel.

Mvg.

Jeroen