NL krijgsmacht in het Caribisch gebied

Gestart door KapiteinRob, 06/06/2007 | 10:05 uur

oud_zijde

nee de landmacht krijgt er 120 functies bij die er bij de marine afgaan, zo lees ik het tenminste

ik zie geen voordeel
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

ja maar bij de landmacht komen er dan dus 120 open functies ... status quo
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

niet alleen mikemans verwachting

Citaat van: oud_zijde op 06/06/2007 | 12:11 uur
als ik tussen de regels doorlees dan wordt het geld hier bespaard door een compagnie mariniers af te schaffen!

deze compagnie gaat niet terug naar Nederland ofzo maar die houd gewoon op met bestaan en dan wordt er een compagnie van de landmacht uit de sterkte gehaald en permanent op Curacao gestationeerd.

ze kleden het feestelijk aan maar feitelijk worden hier dus gewoon weer 120 banen geschrapt, en waarom het extra geld kost is me al helemaal niet duidelijk

maar zolang er hier geen (gedwongen) ontslagen vallen en die mariniers elders open functies opvullen zie ik niet hoe hier geld bespaard wordt.
en nee ik weet verder niet hoeveel functies het korps mariniers open heeft staan momenteel
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Mikemans

wie gaat er door? Ik heb al mijn commentaar weggehaald en heb me geconformeerd aan de heersende trend van niet begrijpen. Wat wil je nu nog meer?

KapiteinRob

Nou kun je wel doorgaan Mikemans, maar feit is dat een aantal forumleden, waaronder deze blijkbaar zeer domme schrijver, die dat inderdaad niet zien cq. je uitleg niet logisch vinden. Dan kun jij wel vinden dat je gelijk hebt, maar als je het blijkbaar niet over kunt brengen, houdt het inderdaad op. Toch?

Mikemans

goh wat is het toch een onduidelijk bericht, ik snap er helemaal niks van. Zo kunnen 'ze' toch nooit geld overhouden? "insert retoric about petty details here".

Zo klaar. Waar is de koffie?  :-X

KapiteinRob

Heren, laten we elkaar wel in ons waarde laten. Als de een de ander niet begrijpt, hoeft dat niet te ontaarden in dit soort postings.

Rob
Forumbeheerder

oud_zijde

voor wie anders?

ik zit hier niet voor jouw te reageren iig, dat is wel de meest zinloze reactie die ik op dit forum tot nog toe gehad heb ... zeg dan nix
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

Citaat van: Mikemans op 10/06/2007 | 23:06 uur

Je LEEST niet! De mariniers worden terggehaald, dat zijn dus de mensen die OP de funktie zitten. Die worden dus VAN die funktie afgehaald. De funkties zelf vervallen.


en daarvoor komen landmachtfuncties in de plaats

Citaat

Nee dat verzin je er zelf bij. Er is geen sprake van verschillend materiaal want er zullen geen operationele mariniers naast landmachters werken op curacao, hoogstens de ondersteunende diensten en die hebben geen rollend materieel op curacao.
op de Antillen
Citaat
Waarom niet? Omdat ik in dit geval niet meega in het hele "och wat een onduidelijk bericht en ach en wee er wordt vast geld verpilt" geneuzel.
het is nogal denigrerend allemaal

Citaat
Je mag mischien graag denken dat er alleen maar achterlijken werken in de hogere regionen maar er wordt echt soms nog wel eens gewoon nagedacht. Als men een regeling bedenkt die 3.7 miljoen generiek bezuinigt tegen 3.5 eenmalige kosten kun je er van uit gaan dat dat in grote mate klopt. Je hoeft geen einstein te zijn om na te denken over het materieels en ondersteunend proces en de kosten daar van.


Wat hier speelt is dat je met emotie graag WILT dat het allemaal niet klopt en verspilling is.
nee dat is onzin dat verzin je allemaal zelf, zo negatief ben ik helemaal niet overwater allemaal in die hogere regionen gebeurt itt tot jouw om maar iemand te noemen

het zal ongetwijfeld kloppen, maar ik zie het niet want het bericht is onduidelijk.
zoals het hier staat gaan de mariniers weg en komt de landmacht voor in de plaats, meer niet, niet wat voor type functie het wordt voor de landmacht, hoe lang die mensen daar blijven of dat ze van de operationele gevechtsbataljons vandaan zullen komen dat is allemaal speculatie
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

KapiteinRob

Nu ik er verder over nadenk: 31+32INFCIE in de west zijn onderdelen van het (niet complete) 3MARNSBAT. Misschien is het wel zo dat 3MARNSBAT eindelijk wat fatsoenlijker gevuld gaat worden en dat daar deze verplaatsing debet aan is. Dan bezuinig je nog steeds NIETS betreffende functies, maar wel door het feit dat je eenheden organiek voor een paar maanden naar de west stuurt. In die kontext ga ik niet mee met Ronhje z'n gedachten dat je dit dan als rustplaatsing mag (kan/moet?) beschouwen.

oud_zijde

Citaat van: Mikemans op 10/06/2007 | 18:50 uur

Afstoten betekend schrappen, cancelen, niet meer doen, beeindigen, hoe duidelijk moet het er staan? Een 120 man sterke compagnie wordt afgestoten. met een gemiddeld bruto jaarsalaris van 30833 euro in het jaar kom je op 3.7 miljoen.


het bericht begint nota bene met
De defensietop wil in 2009 de mariniers terughalen van Curaçao.

terughalen betekend, verplaatsen, relocaten, naar huis brengen van waar ze waren, hoe duidelijk moet het er staan? er is een 120 man sterke compagnie op Curacao en die wordt terug gehaald naar Nederland

hoe je daar geld mee bespaart is mij niet duidelijk want er staat niets in over ontslagen oid

als zodanig vermoed ik dus dat die mariniersfuncties komente vervallen maar dat staat niet duidelijk in het bericht.

maar daar hadden we het dus niet over, we hadden het over het verschillende materiaal dat de marine en de landmacht in dienst heeft en dat je hier extra kostenposten gaat krijgen, het verhaal doet me denken aan de Orions en ik geloof niet dat hier daadwerkelijk veel geld bespaard gaat worden en al helemaal geen 3,7 miljoen want daar moeten die 'zandhazen' van betaald gaan worden maar ik begrijp dat ik tegen een muur praat etc. etc. etc.

op jouw manier van discussieren zit ik eigenlijk helemaal niet te wachten
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

Citaat van: Mikemans op 10/06/2007 | 16:29 uur

toch niet gelezen schijnbaar. 120 geschrapte banen levert geld op. loonkosten heb je elk jaar en minder loonkosten daar profiteer je dus ook elk jaar van. Die 3.5 miljoen is met een jaar terug verdient. Dan heb je nog 2 ton over voor alle kleine dingetjes die eventueel fout gaan. De jaren daarna houd je elk jaar 3.7 miljoen over. Kun je dat echt niet begrijpen?


HOE DAN???

HOE LEVERT DIT3,7 MILJOEN EURO OP, DAT SNAP IK NIET, IK ZIE ALLEEN EXTRA   KOSTEN, DAT ZEG IK NU AL HET HELE TOPIC
NIEMAND SNAPT HET BEHALVE JIJ DUS WAAROM LEG JE HET NIET EVEN UIT IPV EEN BEETJE UIT DE HOOGTE LOPEN ROEPEN DAT EEN EN  ANDER LOGISCH IS

dus

hoe wordt hier geld bespaard
zijn ze bij de landmacht goedkoper of wat?

dan kun je zeggen dat er 120 banen geschrapt worden maar die had ik al voor je ingevuld, dit is alleen wel slechts een vermoeden want het bericht spreekt ook over het terughalen van 120 mariniers, die gaan dus terug  ergens heen
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

Citaat van: Mikemans op 10/06/2007 | 16:11 uur

En daarom worden er niet twee verschillende voertuigen neergezet maar maar 1 soort. simpeler kan ik het echt niet uitleggen hoor.


dat zou logisch zijn maar ik lees het nergens terug


Citaat
De operatonele mariniers worden vervangen door landmachters. Als blijkt dat het niet werkt met de ondersteunende diensten worden die ook vervangen. Het uitganspunt is dat er bezuinigt wordt dus gaat men niet allerlij diengen in stand houden die extra geld kosten. Dat zou dom zijn.
het is zowieso dom om het vervangen van een groep militairen met een andere groep militairen die daarnaast nog 3,5 miljoen euro nodig hebben bezuinigen te noemen.

ik zie hier alleen  maar extra kosten.

doet me een beetje aan dat verhaal met de Orions denken


Citaat
Ik lees alles, jij niet schijnbaar.
lol

welles!!
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

cabez

Geef de KL chauffeurs een verkorte opleiding laro en klaar,probleem opgelost

cabez

#41
Marinierscompagnie wordt vervangen door de KL.
Vaste bemanning blijft de staf blijft.
De Kl gaat dus rouleren.
Dus ZONDER gezin daar zit dus de clou!!!
Wat er gebeurt met de bootjes en voertuigen????
De 120 marns gaan de lege plekken opvullen in NL.
Waarom gaan ze,nu ineens,die lege plekken opvullen?
Het politieke besluit moet nog komen maar er wordt misschien al wat voorgewerkt op een politiek besluit voor na augustus 2008.
Maar dat gaat dus niet want de minister is voornemens z'n besluit in 2009 te laten ingaan