Wawa

Gestart door SMI de Boer, 22/09/2010 | 23:14 uur

Te nassen, of niet

Niet lekker
1 (3%)
Mwa, Je blijft er van leven
20 (60.6%)
Delicatesse
7 (21.2%)
Als er maar zand in zit
5 (15.2%)

Totaal aantal stemmen: 4

HM

SMI de Boer stel je iets anders voor? Of gewoon benieuwd naar de rest?

Heb zelf weinig moeite met het water. Al dacht ik heel in begin ff dat er iets met mijn veldfles was  ;)
Alleen berusting kan ons verslaan

Iris

Citaat van: SldKL op 23/09/2010 | 17:38 uur
Volgens mij mocht de Wawa niet meer gebruikt worden voor drinkwater?

En ze doen er gloortabletten (of iets in die richting) in. Dus echt gezond zal het niet meer zijn om uit die dingen te drinken.

[...]
Chloor doodt ziektekiemen zeer effectief maar geeft een duidelijke smaak aan het water. Het heeft ook bijgedragen aan de betrouwbaarheid van drinkwater dat uit oppervlaktewater is bereid. Het gebruik van chloor is vanaf 2005 niet meer toegestaan als primair desinfectiemiddel, in plaats daarvan wordt als desinfectiemethode vaak gebruikgemaakt van ozon en in toenemende mate ultraviolet licht (UV).
Bron
In theorie...
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Sandgroper

WaWa, WaWa,  ..... ik kan geen waterwagen meer zien.  Vandaag zijn er 20 bij ons op het 'erf' neergezet, door Scania's.  Ze zijn 2 jaar oud, in Noorwegen gebouwd en van uitstekende kwaliteit.   Echter het kleine motortje en pomp moet je wel elke maand even laten draaien.  Want anders doet ie het niet meer.  En laat dat nu het geval zijn, ze zijn in die 2 jaar nooit gebruikt en werden in de open lucht opgeslagen.
Wij mogen ze mooi repareren, zaken zijn zaken.  Goh, het valt mij wel op, dat Defensie vaak geld 'teveel' heeft.   Sandgroper sends,

JoeMann

Volgens mij mocht de Wawa niet meer gebruikt worden voor drinkwater?

En ze doen er gloortabletten (of iets in die richting) in. Dus echt gezond zal het niet meer zijn om uit die dingen te drinken.

Ik weet wel dat sommige versnaperingen van het rantsoen beter te eten zijn dan de paresto meuk op sommige plaatsen.

Roeland

Alles??
Ook de pasta met zalm? (ik weet het: klinkt luxe, maar is in mijn ogen echt niet te nassen)
- Catch you on the flip side -

Lex

Het zou kunnen zijn dat leden "Wawa" niet kunnen thuisbrengen. Misschien dat een nadere uitleg duidelijkheid kan verschaffen?

SMI de Boer

#1
Alles dat Defensie me voorschotelt, met name in het veld, krijgt van mij een 8 tot 9 op een schaal van 10

Alleen wat er uit de Wawa komt lus ik niet graag, bah.

Optie 4, als er maar zand in zit, is dus eigenlijk dat je de gevechtsrantsoenen culinaire hoogstandjes vind.

Edit
Lex attendeerde me op de term Wawa, Da's de Waterwagen, daar komt het drinkwater bij gebrek aan leidingwater uit. Als je  je wast zonder zeep maar met water uit de waterwagen heb je daarna zelfs geen Deodorant meer nodig, je ruikt minstens 24 uur naar de middelen in het water van de Wawa
/Edit
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend